تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هواشناسی ایران

هشدار آلودگی هوا در ۱۰ شهر و ورود سامانه بارشی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم آلودگی هوا در ۱۰ شهر و تشدید آن از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و آغاز بارش باران، برف و رعدوبرق خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۰۷۰
۰۸:۲۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

هشدار آلودگی هوا در ۱۰ شهر و ورود سامانه بارشی

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۲ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی، کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش یافته که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.

روز جمعه با ورود تدریجی سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و برخی مناطق بوشهر و فارس بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی دریای خزر و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش انتظار می‌رود.

روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری جو و سکون هوا

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱

نوع مخاطره: تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۹: تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۳۰: تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز.

جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱: تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذی‌صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی