تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اخبار استان کرمانشاه

مسئله "سگ‌های ولگرد" کرمانشاه

مدیر اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به افزایش یکباره جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر کرمانشاه ، توضیحات دیگری هم داد.

کد خبر: ۱۵۹۹۶۹
۱۱:۴۶ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

مسئله

 

دیدارنیوز ـ استان کرمانشاه: مدیر اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به افزایش یکباره جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر کرمانشاه گفت: یکی از عوامل اصلی رهاسازی سگ‌های ولگرد سایر شهر‌ها و استان‌های اطراف در کرمانشاه است که در این زمینه اسنادی داشته و از طریق دستگاه قضا پیگیر آن هستیم.

محمد موحدی مجد با بیان اینکه معضل سگ‌های ولگرد تنها مختص کرمانشاه نیست، گفت: تقریبا تمام شهر‌های کشور درگیر این معضل هستند و حتی وضعیت در برخی کلانشهر‌ها بسیار وخیم است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در کرمانشاه طی ماه‌های اخیر گفت: چند عامل برای افزایش سگ‌های ولگرد وجود دارد که یکی از آن‌ها سگ‌های عقیم نشده‌ای است که در اطراف شهر در روستا‌ها و در کنار چادر عشایر زندگی می‌کنند. این سگ‌های عقیم نشده برای پیدا کردن غذا به سمت شهر می‌آیند و زاد و ولدشان در شهر موجب شده جمعیت سگ‌های ولگرد افزایش یابد.

موحد گفت: متاسفانه عامل دیگری که موجب افزایش جمعیت این سگ‌ها شده غذا دادن به آن‌ها توسط برخی شهروندان است و همین امر موجب شده این حیوانات عادت کرده و محیط شهری برای آن‌ها به محیط زندگی تبدیل شود.

مدیر اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد:، اما در میان این عوامل، عامل اصلی که موجب افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در ماه‌های اخیر شده انتقال سگ‌های ولگرد از استان‌ها و شهرستان‌های اطراف به کرمانشاه است.

وی افزود: متاسفانه اسنادی داریم که استان‌های اطراف و دیگر شهر‌های استان سگ‌های ولگرد را جمع آوری کرده و، چون پناهگاهی برای نگهداری آن‌ها ندارند، آن‌ها را به اطراف کلانشهر کرمانشاه آورده و رها سازی می‌کنند.

موحد با بیان اینکه پیگیری قضایی در این زمینه در حال انجام است، گفت: ساماندهی و کنترل جمیعت سگ‌های بلاصاحب دستورالعملی است که به تمام شهر‌های استان ارسال شده و برخی دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه دارند، اما مسئولیت اصلی متوجه شهرداری‌ها است و مسئولین شهرداری در هر شهری موظف به اجرای این دستورالعمل هستند، نه اینکه سگ‌ها را جمع آوری کرده و آن را در اطراف شهر دیگر رهاسازی کنند.

وی افزود: متاسفانه این سگ‌های رها شده هم عقیم نشده هستند و همین امر موجب شده جمعیت سگ‌های ولگرد در شهر کرمانشاه یکباره افزایش چشمگیری یابد.

موحد در ادامه با اشاره به فعالیت یک اکیپ زنده گیری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش جمعیت سگ‌ها در ماه‌های اخیر، با پیمانکار بخش خصوصی صحبت کرده و یک اکیپ دیگر در این زمینه فعال شده است.

به گفته مدیر اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در حال حاضر روزانه بطور میانگین ۴۰ تا ۵۰ سگ ولگرد در سطح کلانشهر کرمانشاه زنده گیری می‌شوند.

وی با اشاره به انتقال این سگ‌های ولگرد به پناهگاه نگهداری سگ ها، گفت: ظرفیت این پناهگاه برای نگهداری حدود ۷۰۰ قلاده سگ کفایت می‌کند و این سگ‌ها با تجمیع در این پناهگاه غربالگری و واکسینه و عقیم سازی می‌شوند.

موحد با بیان اینکه در برخی کشور‌های جهان برای سگ‌های ضعیف و بیمار "مرگ با ترحم" اعمال می‌شود و به حیات این سگ‌ها خاتمه داده می‌شود، گفت: ما به این سمت نمی‌رویم و در تلاشیم محوطه پناهگاه را توسعه داده وظرفیت آن را افزایش دهیم.

وی افزود: هر شهروندی که برای نگهبانی، چوپانی و ... نیازمند نگهداری سگ باشد، می‌تواند به این مرکز مراجعه کرده و بصورت رایگان یکی از این حیوانات را دریافت کند.

موحد گفت: شهروندان هم درصورت مشاهده سگ‌های ولگرد می‌توانند با شماره ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند، اما قطعا گرفتن این سگ‌ها کار دشواری است، چرا که در حرکتند و باید اکیپ دنبال آن‌ها گشته و سپس آن‌ها را زنده گیری کند.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی