تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کنفرانس خبری نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد

کانون ایران نوین، جزئیات اُتو اکسپو تهران را تشریح کرد

بهمن ماه امسال پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با نام تجاری «اُتو اکسپو تهران» در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود در حالی که مجری جدید آن قصد دارد نمایشگاهی متفاوت را برگزار کند.

کد خبر: ۱۵۹۹۱۸
۱۲:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲

کانون ایران نوین، جزئیات اوتو اکسپو تهران را تشریح کرد

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: عصر سه‌شنبه بیست و یکم آذر ماه ۱۴۰۲، خانه همایش در الهیه تهران میزبان نخستین کنفرانس خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران بود و حضور مدیران ارشد کانون ایران نوین به عنوان مجری و برگزار کننده این دوره از نمایشگاه، فرصتی بود تا رسانه‌های عمومی و تخصصی در این باره اطلاعات لازم را کسب کنند.

این برنامه با حضور نزدیک به ۸۰ نماینده از رسانه‌های مختلف رسما آغاز شد و در کنار سرکار خانم مریم شفیعی مدیر عامل کانون ایران نوین و دکتر امید نجبا رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و عباس تقدسی نژاد مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز در برابر خبرنگاران نشستند و مراسم با اجرای محمد سلوکی رسما آغاز شد.

این نمایشگاه، متفاوت است

پس از آنکه از سوی ستاد برگزاری، این نمایشگاه به نام تجاری و برند «اُتو اکسپو تهران» معرفی شد، با قرائت اولین پرسش، خانم مریم شفیعی مدیر عامل کانون ایران نوین به عنوان نخستین فرد، به سوال یک خبرنگار خانم پاسخ گفت. مریم شفیعی که به عنوان یک زن کارآفرین در محافل اقتصادی شناخته می‌شود درباره ورود کانون ایران نوین به حوزه برگزاری نمایشگاه خودرو تهران گفت: «این نخستین بار نیست که کانون ایران نوین در امر برگزاری نمایشگاه وارد شده است. از همان ابتدای تاسیس ایران نوین در سال ۱۳۶۹، سعی کردیم مسیر خوبی را در بحث تبلیغات طی کنیم. ایران نوین سعی کرده همواره طبق استاندارد‌ها عمل کند. وقتی نمایشگاه‌های خارجی را با نمایشگاه‌های داخلی مقایسه کردیم دیدیم نیاز است نمایشگاهی متفاوت از قبل اجرا کنیم.»

مریم شفیعی افزود: «اعتقاد ما این است که صنعت تبلیغات و خبرنگاران در کنار هم می‌توانند نمایشگاه را پیش ببرند. صرف این نباید باشد که چهار روز نمایشگاه برگزار شود و تمام. نمایشگاه نباید فقط یک فروشگاه باشد بلکه می‌خواهیم خانواده صنعت خودرو حرف‌هایش را بزند و مردم هم نیازهایشان را مطرح کنند. این نمایشگاه در اصل متعلق به مردم است. امیدواریم نمایشگاهی برگزار کنیم که الگو باشد.

مریم شفیعی ادامه داد: «ایران نوین طی ۳۳ سال گذشته تلاش کرده در حد استاندارد‌های بین المللی عمل کند. این بار هم در تلاش هستیم که نمایشگاهی متفاوت با آنچه پیش از این در ایران دیدید، برگزار کنیم. هدف از برگزاری اُتو اکسپو تهران، ایجاد رویدادی خاص و متفاوت است و بی‌شک الگویی برای نمایشگاه‌های بعدی خواهد بود.»

شفیعی تاکید کرد: «در واقع هدف ما برگزاری نمایشگاه در سطح بین المللی و ایجاد فضای رقابتی است. سعی داریم در این نمایشگاه با یک انگیزه متفاوت، کار جدید و نوینی انجام دهیم و بدعت مناسبی را برای نمایشگاه‌های بعدی پایه گذاری کنیم.»

ایجاد ارزش افزوده برای صنعت و تجارت خودرو

دکتر امید نجبا، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به عنوان دومین پاسخگو به سوالات خبرنگاران میکروفون را روشن کرد ودر ابتدا گفت: «اتو اکسپو تهران نام تجاری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو، فناوری‌های نوین و صنایع وابسته تهران است. ما با هم اندیشی با رسانه‌ها کار خود را شروع کردیم. این نمایشگاه با تنوع حداکثری در نوع خودرو و کشور‌های مبدا برگزار خواهد شد.»

نجبا درباره شرکت‌کنندگان احتمالی نمایشگاه نیز گفت: «حتی برند‌هایی که تاکنون خبری از واردات محصولاتشان به ایران نبوده نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ بنابراین می‌توان گفت که برخلاف تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده در سال‌های اخیر، نمایشگاه تهران ۱۴۰۲ محدود به خودرو‌های تکراری چینی نخواهد بود.»

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: «ما با هم‌اندیشی با رسانه‌ها کار خود را شروع کردیم و برنامه‌های متنوعی برای این نمایشگاه داریم. از نکات قابل تمایز نمایشگاه این است که به مدت ۷ روز برگزار می‌شود و روز اول بطور اختصاصی در اختیار اصحاب رسانه (Press Day) خواهد بود. ما قصد داریم تا بهترین نمایش از دستاورد‌های صاحبان برند، تولید کنندگان و وارد کنندگان را داشته باشیم تا اتو اکسپو تهران که برای مردم است، با خدمات ما بهترین نتیجه را برای ایشان در بر داشته باشد.»

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه با اشاره به اینکه تولیدکننده و واردکننده وظیفه دارد نقش خود را به بهترین شکل انجام دهد تصریح کرد: «سعی داریم ارزش افزوده‌ای را برای صنعت خودرو و بخش نمایشگاه‌ها ایجاد کنیم. در این رویداد سعی داریم که به طور تخصصی به طور مجزا درباره صنعت خودروسازی کشور پنل‌های مختلفی را برگزار کنیم.»

نجبا همچنین درخصوص خودروسازان در اتو اکسپو تهران گفت: «امسال شاهد حضور پر تعداد خودروسازان خواهیم بود به نحوی که تا کنون ۹۵ درصد از خودروسازان برای حضور در پنجمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب اعلام آمادگی کرده‌اند.»

کانون ایران نوین، جزئیات اوتو اکسپو تهران را تشریح کرد

نماینده مردم و موضوع واردات

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مجلس سومین نفری بود که وارد گفتگو با خبرنگاران شد. او از علاقه خود برای دیدن یک نمایشگاه متفاوت گفت و عنوان کرد: «در اکثر نمایشگاه‌ها به نظر می‌ر‌سد ما همان خودرو‌هایی که در خیابان شاهد آن‌ها هستیم، با رنگی متفاوت در نمایشگاه هم می‌بینیم. اما اتفاق متفاوتی این بار در حال رخ دادن است و با برنامه‌ریزی خوبی که در این خصوص صورت گرفته، اتفاق خوبی برای این صنعت رقم خواهد خورد و امیدواریم این بار شاهد نمایشگاهی در سطح جهانی، خاص و منحصر به فرد باشیم.»

نماینده مردم ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد در ادامه نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران وارد موضوع واردات خودرو شد و معاون اول رئیس جمهور را به عنوان مخالف واردات خودرو معرفی کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مخالفان پنهان واردات خودرو چه کسانی هستند تاکید کرد: «مخالفان پنهان نیستند. وقتی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان می‌گوید چرا باید ارز به واردات بدهیم، مشخص است چه کسانی مخالف هستند.»

وی اضافه کرد: «اینکه چرا تا الان واردات آن طور که باید رخ نداده دلایل متعددی دارد. افرادی در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نتوانستند جلوی واردات خودرو را بگیرند. در هیات دولت هم نتوانستند، چون تبدیل به قانون شده بود. اما یک جا توانستند جلوی واردات را گرفته و روند آن را مختل کنند؛ در ابلاغ قانون.»

رشیدی کوچی اضافه کرد: «آیین نامه واردات خودرو در هیات دولت به تصویب رسیده، اما معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که مخالفان واردات خودرو چه کسانی هستند. اینکه چرا ابلاغ نمی‌کند، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. اگر از طریق وزارت صمت به نتیجه نرسیم ممکن است سوال از رئیس جمهور را مطرح کنیم.»

نماینده ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد همچنین گفت: «برای نخود، لوبیا و چای ارز هست، ولی برای خودرو نداریم. از نگاه من کمبود ارز بهانه است. همین امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتم که اظهارات وی باعث شده است که خودرو در بازار ۱۲ درصد گران شود.»

وی افزود: «در هر صورت واردات خودرو قانون است که باید انجام شود. در مجلس از تمام ابزار‌های نظارتی برای به نتیجه رسیدن این قانون استفاده می‌کنیم. اینکه می‌گویند ارز نداریم را قبول ندارم. اعتقادی به کمبود ارز هم ندارم. ارز داریم، اینکه برای کجا هست مهم است. چه کسی به دولت گفته است برای واردات خودرو باید ارز بدهد. ارز دولتی هرجا باشد، فساد است. ضمن اینکه در آئین نامه‌ای که با هماهنگی وزارت صمت نوشته ایم، منابع ارزی مشخص شده است.»

رشیدی کوچی بیان کرد: «برای واردات خودرو در وهله اول ارز ناشی از صادرات، و رد مرحله دوم ارز منشاء خارجی را در نظر گرفته ایم. اگر بانک مرکزی می‌توانست، ارز بدهد. حتی پیشنهاد استفاده از ارز خانگی را نیز مطرح کرده‌ایم.»

هر نمایشگاهی، حل مسئله است

عباس تقدسی نژاد نیز دیگر مهمان ویژه این کنفرانس خبری بود که به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب درباره این مجموعه اطلاعات کلی ارائه کرد و گفت: «نمایشگاه شهر آفتاب ظرفیت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سایت نمایشگاهی منطقه را دارد. شعار ما این است که هر نمایشگاه حل مسئله است.»

تقدسی نژاد ادامه داد: «مجری اتو اکسپو تهران می‌تواند پیشران تحول در صنعت نمایشگاهی باشد. متاسفانه در کشور ما نسبت به صنعت نمایشگاهی غفلت شده است. نمایشگاه را تبدیل به بازاری کرده‌ایم که خیلی ارزش ندارد و خودرو‌هایی رونمایی شده که در خیابان‌ها هم حضور داشته‌اند. در صنعت نمایشگاهی ما خلاقیت وجود نداشته است.»

تقدسی نژاد همچنین درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه شرکت‌هایی در این رویداد حضور خواهند داشت، تاکید کرد: «در حال حاضر اسامی را نمی‌توانم نام ببرم، ولی تعداد شرکت کنندگان به اندازه‌ای است که با بحران فضا مواجه شده‌ایم.»

تقدسی نژاد همچنین از احتمال پخش زنده این نمایشگاه در صورت همکاری شرکت مخابرات استان تهران سخن گفت و از برنامه‌ریزی مجموعه شهر آفتاب برای بهبود کیفی و فنی فضای نمایشگاهی شهر آفتاب خبر داد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی