تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در خاورمیانه چه خبر است

تداوم جنگ خونین و امید به مذاکرات

در هفتاد و دومین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، ماشین جنگی نتانیاهو همچنان در حال کشتار و بمباران غزه و شهر‌های دیگر است و اعتراض‌ها نسبت به کشته‌شدن سه اسرائیلی توسط آتش خودی بالا گرفته است.

کد خبر: ۱۵۹۸۹۷
۰۸:۱۲ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست آلمان و بریتانیا برای آتش‌بس دائمی

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هفتاد و دومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۳۷/ روند مثبت از سرگیری مذاکرات

منابع آگاه روز یکشنبه فاش کردند که دیدار دیوید بارنیا، رئیس موساد و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست وزیر قطر در خصوص از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم برای آزادی گروگان‌های نزد حماس در نوار غزه مثبت بوده است.

به نقل از العربیه، یک منبع آگاه که به دلیل حساسیت مذاکرات خواست نامش فاش نشود، گفت: «این نشست اخیر قبل از کشتن غیرقانونی سه اسیر اسرائیلی به دست ارتش اسرائیل در روز جمعه در غزه برنامه‌ریزی شده بود.» به گزارش شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا، این حادثه مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را تسریع کرد.

یک مقام اسرائیلی روز پنجشنبه به «سی‌ان‌ان» گفته بود که کابینه جنگ اسرائیل معتقد است که «شرایط برای تلاش جهت از سرگیری مذاکرات مناسب نیست.»

این دیدار پس از آن صورت گرفت که دولت اسرائیل سفری را که قرار بود بارنیا در اوایل هفته به دوحه انجام دهد، لغو کرد.

وبسایت خبری «اکسیوس» به نقل از منابعی اعلام کرد که این نشست که در اروپا برگزار شد، اولین دیدار میان مقامات ارشد اسرائیلی و قطری از زمان فروپاشی آتش‌بس انسانی اخیر بود.

ساعت: ۲۱:۲۸/ بیش از ۵۰۰ فلسطینی در سال ۲۰۲۳ در کرانه باختری اشغالی کشته شدند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد فلسطینیان کشته شده توسط اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از ابتدای سال جاری به ۵۰۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در میان بیش از یک پنجم این تعداد ۱۱۱ نفر کودکان هستند.

ساعت: ۱۹:۴۴/ پاپ فرانسیس از کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل در کلیسای غزه ابراز تاسف کرد

پاپ فرانسیس قتل دو زن مسیحی فلسطینی توسط ارتش اسرائیل را که به یک مجتمع کلیسا پناه برده بودند محکوم کرد.

پاپ در مراسم هفتگی خود گفت: «من همچنان اخبار بسیار سخت و دردناکی از غزه دریافت می‌کنم. غیرنظامیان غیرمسلح هدف بمباران و تیراندازی هستند؛ و این حتی در داخل مجموعه کلیسای خانواده مقدس رخ داد، جایی که هیچ تروریستی وجود ندارد، اما خانواده‌ها، کودکان، افراد مریض یا معلول و راهبه‌ها حضور دارند.»

ناهیده خلیل آنتون و دخترش سمر در حالی که به سمت صومعه راهبه‌ها در محوطه کلیسای خانواده مقدس می‌رفتند توسط یک تک تیرانداز اسرائیلی کشته شدند.

ساعت: ۱۸:۰۸/ درخواست آلمان و بریتانیا برای آتش‌بس دائمی در غزه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و آنالنا بربوک، همتای آلمانی او بر «نیاز فوری» برای دستیابی به «آتش بس دائمی» در غزه تاکید کردند.

به نقل از العربیه، این دو وزیر در مقاله مشترکی روز شنبه در روزنامه «ساندی تایمز» نوشتند که «تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در این جنگ کشته شدند» و از اسرائیل خواستند که عملیات نظامی خود علیه حماس را به سرعت و همچنین «برای همیشه» پایان دهد.

در ادامه این مقاله آمده است: «ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا راه را برای یک آتش‌بس دائمی که منجر به صلح پایدار شود هموار کنیم.»

کامرون و بربوک همچنین در مقاله خود خاطرنشان کردند که آن‌ها «باور ندارند که درخواست یک آتش‌بس کلی و فوری، به امید اینکه به نحوی دائمی شود، راهی رو به جلو باشد»، زیرا به باور آن‌ها «چرایی اقدام اسرائیل برای دفاع از خود را زیر سوال می‌برد».

این دو وزیر ادعا کردند: «حماس به اسرائیل حمله کرده و به پرتاب موشک برای کشتن شهروندان اسرائیلی هر روز ادامه می‌دهد. حماس باید سلاح‌های خود را زمین بگذارد.»

ساعت: ۱۷:۵۶/ شکایت شبکه الجزیره از اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی

به نقل از فارس، شبکه الجزیره اعلام کرد که ماجرای قتل «سامر ابودقه» تصویربردار خود توسط نظامیان اسرائیلی در غزه را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع می‌دهد.

شبکه خبری الجزیره کشته‌شدن سامر ابودقه به دست نظامیان اسرائیل را قویا محکوم کرده است. ماده هشتم اساسنامه رم تصریح می‌کند که هدف قرار دادن روزنامه نگاران و خبرنگاران، یک جنایت جنگی است.

سامر ابودقه در روز جمعه گذشته و در حالی که با تیم خبری الجزیره جهت تهیه گزارشی از یک مدرسه بمباران شده توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه بود، در جریان یک حمله پهپادی کشته شد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تصاویری از حملات وحشیانه به کرانه باختری

ساعت: ۱۶:۴۸/ تصاویری از حمله اسرائیل به کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله امروز اسرائیل به طولکرم در کرانه باختری دست کم پنج فلسطینی کشته شدند.

به نقل از اسکای نیوز، تصاویری از این شهر ویرانی‌هایی را نشان می‌دهد که نیرو‌های اسرائیلی پس از حمله به جا گذاشته‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست فرانسه برای آتش‌بس پایدار

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست فرانسه برای آتش‌بس پایدار

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست فرانسه برای آتش‌بس پایدار

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست فرانسه برای آتش‌بس پایدار

ساعت: ۱۲:۵۵/ درخواست فرانسه برای آتش‌بس پایدار در غزه

به نقل از تسنیم، کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه گفت که این کشور خواستار آتش بس فوری و پایدار در غزه است.

این درخواست بعد از آن صورت گرفت که فرانسه از مرگ یک دیپلمات این کشور خبر داد که در حمله اسرائیل به غزه زخمی شده بود.

ساعت: ۱۱:۰۲/ ویرانی گسترده در شرق غزه

تصاویر منتشر شده توسط فعالان رسانه‌ای فلسطین، ویرانی گسترده برجای مانده از حملات اسرائیل به محله «شجاعیه» در شرق شهر غزه را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۰:۴۴/ بخش اورژانس بزرگترین بیمارستان غزه اینک «حمام خون» است

به نقل از بی بی سی، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید سازمان ملل متحد ماموریتی را آغاز کرده که هدف از آن ارسال تجهیزات درمانی و بهداشتی به بیمارستان الشفا در شمال غزه است.

این سازمان اعلام کرد ارسال دارو، تجهیزات جراحی و سایر اقلام پزشکی و بهداشتی را در دستور کار دارد و تاکید کرد که شفا که زمانی بزرگترین بیمارستان غزه و سنگ بنای سیستم بهداشتی کل غزه بود هم اینک کارکرد چندانی ندارد.

تیم سازمان ملل، بخش اورژانس این بیمارستان را «حمام خون» توصیف کرد.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید صد‌ها بیمار مجروح در داخل بخش اورژانس این بیمارستانند و هر دقیقه نیز بیماران و مجروحان جدیدی از راه می‌رسند.

ساعت: ۱۰:۲۳/ حمله نیروهای اسرائیلی به طولکرم

در ادامه حملات ارتش اسرائیل به کرانه باختری که از ۷ اکتبر آغاز شد، نیرو‌های نظامی اسرائیل یکشنبه ۲۶ آذر به منطقه طولکرم حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، در حمله امروز یکشنبه نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه نورشمس در طولکرم، دو نفر کشته شدند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که اردوگاه نور الشمس شاهد بازداشت‌های گسترده جوانان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل و تخریب زیرساخت‌ها بود.

حمله پهپادی

طبق این گزارش چندین فلسطینی نیز در حمله پهپادی اسرائیل به اطراف این اردوگاه مجروح شدند.

به نقل از العربیه، این حملات پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل از سمت غربی به طولکرم حمله کرده و اردوگاه نور شمس را به محاصره شدید خود درآورد. ورود نیرو‌های اسرائیلی به درگیری‌های شدید با فلسطینی‌ها منجر شد.

ساعت: ۰۸:۳۱/ «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید»: اندونزیایی‌ها در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند

به نقل از شبکه الجزیره، هزاران نفر از اندونزیایی‌ها روز یکشنبه مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا با در دست داشتن تابلو‌هایی که روی آن نوشته شده بود «به نسل کشی فلسطینیان پایان دهید» و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند، تظاهرات کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دیدار مقامات موساد و قطر

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دیدار مقامات موساد و قطر

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ دیدار مقامات موساد و قطر

ساعت: ۰۷:۵۳/ دیدار مقامات موساد و قطر همزمان با ادامه جنگ غزه

به نقل از یورونیوز، همزمان با تلاش‌ها برای تحقق آتش‌بس جدیدی در غزه برای تبادل اسرا و گروگان‌ها، خبرگزاری رویترز از دیدار دیوید بارنیا، رئیس سازمان «موساد» در اواخر روز جمعه با نخست‌وزیر قطر خبر داد.

این دیدار در اروپا انجام شد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز شنبه در جریان یک نشست خبری، گفتگو میان این دو مقام بر سر آغاز دور جدید مذاکرات را تایید کرد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که نیرو‌های اسرائیلی «به اشتباه» سه نفر از بیش از ۱۰۰ گروگانی را که همچنان در اسارت حماس هستند، کشتند.

نتانیاهو جنگ غزه را یک اقدام حیاتی و ضروری دانست که باید تا زمان پیروزی ادامه یابد و نوار غزه غیرنظامی شود.

او مدعی شد که حمله اسرائیل به غزه، دستیابی به اولین توافق برای آزادی گروگان‌ها در ماه نوامبر را ممکن کرد است و گفت: «دستورالعملی که من به تیم مذاکره کننده می‌دهم، فشار بیشتر است و بدون آن چیزی نداریم.»

نتانیاهو همچنین ادعا کرد که با وجود درخواست‌ها برای آتش‌بس و خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه، هرگز این کار را نخواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی