تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
انتقاد حسن‌پور بیگلری از گرانی کالاها، اجاره مسکن و بیکاری

نماینده مجلس: بیشتر وعده‌های رئیس‌جمهور به نتیجه ملموس نرسیده است

شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: با گذشت بیش از دو سال از شروع به کار دولت سیزدهم بیشتر وعده‌های انتخابات رئیس جمهور به نتیجه ملموس نرسیده است. برابر برنامه اعلامی دولت، باید حداقل ۲ میلیون مسکن ساخته می‌شد و تورم کاهش می‌یافت؛ باید دید چه کسانی مانع تحقق آن شده‌اند؟ چرا دولت دست‌های پنهان را برملا نمی‌کند؟

کد خبر: ۱۵۹۷۲۹
۱۴:۲۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

سیرجان

دیدارنیوز: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هنوز ریالی از وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نشده است، عنوان کرد: بانک‌ها به تکالیف خود در واگذاری تسهیلات عمل نمی‌کنند. کارگاه‌های کوچک در حال تعطیلی و ورشکستگی‌اند و به دلیل سوء مدیریت وزارت ارتباطات بسیاری از مشاغل فضای مجازی که توسط جوانان نخبه ایجاد شده بود، تعطیل و موجب یاس و ناامیدی آنان شده است.

شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده مجلس در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای مقاومت را گرامیداشت گفت: شهدای مقاومت موجب عزت اسلام و تحقیر جبهه کفر شدند، چنان که امروز آمریکای مستکبر مجبور می‌شود ننگ وتو کردن قطعنامه آتش‌بس در غزه را در جهت حمایت از رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیسم به جان بخرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه ضمن تشکر از رئیس‌جمهور برای تلاش در جهت حل مشکلات کشور، عنوان کرد: لازم است که وزرای دولت هم‌راستا با رئیس‌جمهور، بر تلاش خود بیفزایند. متاسفانه دست‌هایی در حل مشکلات مردم کارشکنی می‌کند، که باید شناسایی و قطع شوند تا دولت بتواند با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان، موجبات امید و شادابی بیشتر در جامعه را فراهم کند

حسن‌پور با اشاره به اینکه امروز گرانی کالاها، اجاره مسکن و بیکاری موجب عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده شده، اضافه کرد: متاسفانه برخلاف توصیه مقام معطم رهبری، با گذشت بیش از دو سال از شروع به کار دولت سیزدهم بیشتر وعده‌های انتخابات رئیس جمهور به نتیجه ملموس نرسیده است. برابر برنامه اعلامی دولت، باید حداقل ۲ میلیون مسکن ساخته می‌شد و تورم کاهش می‌یافت؛ باید دید چه کسانی مانع تحقق آن شده‌اند؟ چرا دولت دست‌های پنهان را برملا نمی‌کند؟

وی با بیان اینکه امروز جوانان برای دریافت وام ازدواج ماه‌ها سرگردان از این بانک به آن بانک پاس د‌اده می‌شوند، تاکید کرد: هنوز ریالی از وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت نشده است. بانک‌ها به تکالیف خود در واگذاری تسهیلات عمل نمی‌کنند. کارگاه‌های کوچک در حال تعطیلی و ورشکستگی‌اند و به دلیل سوء مدیریت وزارت ارتباطات بسیاری از مشاغل فضای مجازی که توسط جوانان نخبه ایجاد شده بود، تعطیل و موجب یاس و ناامیدی آنان شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در ادامه از رئیس جمهور درخواست کرد هرچه سریعتر هیاتی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات استان کرمان، به‌ویژه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر اعزام درصد و میزان اجرایی شدن خواسته‌هایی که در سفر هیات دولت در استان کرمان بیان، صورت جلسه و مصوب شد را بررسی کنند.

حسن‌پور همچنین از وزیر اقتصاد درخواست کرد هرچه سریعتر با اعزام هیاتی به استان کرمان وضعیت وام‌هایی که در مجلس تکلیف شده، خصوصاً بحث وام‌های تبصره ۱۸ که امروز باید باعث امید باشد را پیگیری کند.

وی افزود: قرار بود بخشی از مشکل اشتغال توسط بانک‌ها و این وام‌ها حل و فصل شود، اما متاسفانه نه تنها که پرداخت نشده، بلکه بانک‌ها سه قفله شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با اعلام اینکه صدای العطش مردم کرمان را همچنان بلند است، گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم سریعتر هیاتی در بحث وضعیت آب، به‌ویژه آب شرب مردم و آب کشاورزی اعزام و نسبت به حل این معضل و مشکل اقدام کند. بیش از ۷۰۰ روستا در استان کرمان همچنان فاقد آب آشامیدنی هستند. ما در مجلس با دولت همراهی می‌کنیم، اما دوست داریم دولت هم فریاد ما به عنوان خادمان مردم را بشنود.

حسن‌پور ادامه داد: از وزیر نفت می‌خواهم چاره‌ای فوری برای وضعیت گرانی گاز بیندیشد و با اعزام هر چه سریعتر دبیرخانه‌ای به این مشکل پایان دهد. مخصوصاً قطعی گاز شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی که باعث تعطیلی و جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشور و استان‌ها شده است.

این نماینده مجلس خطاب به دولت گفت: در زمستان گاز و در تابستان برق را قطع می‌کنید، یک بار تکلیف مردم را مشخص کنید. با بخشنامه‌های خلق‌الساعه‌ای که توسط برخی وزارتخانه‌ها و بدون کار کارشناسی و دقت نظر صادر می‌شود، کار پیش نمی‌رود. امیدوارهستم که وزاری مربوطه حداقل به خاطر رضای خدا و اجرای فرامین مقام معظم رهبری هم که شده است، از چنین وضعیت اسفباری جلوگیری کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر ضمن تاکید بر اینکه وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی بسیار اسفبار و جای بسی تاسف است که مردم برای سفرشان هم دچار بحران و مشکل شوند، ادامه داد: از وزیر کشور می‌خواهم نسبت به وضعیت ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز کشور چاره‌ای جدی بیندیشد. جای بسی شرمندگی است که امروز اعلام کنم تعداد تلفات جاده‌ای روز به روز رو به افزایش است، در حالی که براساس برنامه‌ای که به ما اعلام و براساس آن برنامه از مجلس رای اعتماد گرفتند، انتظار بود حداقل به آنچه وعده داده‌اند، عمل کنند. وعده‌ها که عمل نشده، هیچ امروز با بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته در جاده‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشتیم.

حسن‌پور در بخش دیگر صحبت‌های خود از وزیر بهداشت درخواست کرد به وضعیت دارو در کشور سروسامان دهد و تا مشکلی پیش نیامده چاره‌اندیشی کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در ادامه گفت: از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم به تذکرات نمایندگان توجه جدی کند و از دولت به صورت جدی درخواست می‌کنم که به این وضعیت پایان داده و جلوی تورم لجام گسیخته را بگیرد و چاره‌اندیشی کند.

به نقل از خانه ملت، حسن‌پور در پایان ضمن تقدیر از همکاران خود در مجلس شورای اسلامی که نسبت به مسائل و مشکلات مردم دغدغه دارند، اعلام کرد: مردم بدانند که ما شانی غیر از خدمت‌گذاری و نوکری مردم برای خود قائل نبوده و نیستیم و امیدواریم با فریاد رسایی که اعلام می‌کنیم، بخشی از مشکلات و مسائل مردم حل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی