تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

احیاء خانه اوشیدری به همت شرکت فرش نفیس آفرینش

شرکت فرش نفیس آفرینش از زیر مجموعه‌های هلدینگ آفرینش، اقدام‌های مناسبی را در توسعه صنعت فرش انجام داده است.

کد خبر: ۱۵۹۷۱۹
۱۲:۰۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

احیاء خانه اوشیدری به همت شرکت فرش نفیس آفرینش

دیدارنیوز: مدیرعامل شرکت فرش نفیس آفرینش، از طرح راه‌اندازی شهرک فرش در خانه اوشیدری کرمان خبر داد و گفت: در این طرح پروسه تولید فرش را از صفر تا صد به نمایش خواهیم گذاشت.

مهندس عطاء‌الله شفیعی پور ادامه داد: این طرح بیشتر برای بازدید توریست‌های خارجی و علاقمندان به صنایع دستی و گردشگری است و در آن، همه پروسه تولید فرش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: کار‌های واگذاری خانه اوشیدری به شرکت فرش نفیس آفرینش در حال اتمام است و در صورت تامین بودجه در سال آینده شاهد راه‌اندازی این پروژه در کرمان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فرش نفیس آفرینش گفت: در کنار این شهرک، نمایشگاه صنایع‌دستی، پته و مس هم خواهیم داشت و بخش تفریحی و رفاهی همچون کافی‌شاپ و رستوران نیز برای بازدیدکنندگان راه‌اندازی خواهد شد.

احیاء خانه اوشیدری به همت شرکت فرش نفیس آفرینش

راه‌اندازی شهرک فرش در خانه اوشیدری یک طرح نو و مبتکرانه در کشور

مدیرعامل شرکت فرش نفیس آفرینش، بعد از واگذاری خانه تاریخی اوشیدری کرمان به شرکت رضوان‌کیش درباره کاربری این خانه برای فعالیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تعیین کاربری برای این خانه نیازمند مشورت با کارشناسان این حوزه است.

شفیعی‌پور ادامه‌داد: کاربری این خانه باید بر اساس بافت شهری و فرهنگ مردم استان کرمان به فراخوان گذاشته شود و نظر کارشناسان و مجموعه نخبگان اقتصادی در این زمینه جمع‌آوری شود.

وی افزود: پیشنهاد من این است که فراخوانی در خصوص نوع کاربری خانه اوشیدری در بین نخبگان و کارشناسان اقتصادی گذاشته شود تا بتوانیم بهترین تصمیم در این زمینه را به مدیران هلدینگ منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت فرش نفیس آفرینش، راه‌اندازی شهرک فرش در این خانه را یکی از طرح‌های پیشنهادی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی شهرک فرش در این خانه تاریخی می‌تواند به‌عنوان یک طرح نو و مبتکرانه در کشور باشد.

خانه اوشیدری استان کرمان، در خیابان ابن‌سینا، جنب مرکز کرمان‌شناسی قرار دارد و طبق شواهد به‌دست‌آمده ساخت این بنا متعلق به اواخر دوره قاجار است و برای تأمین مواد اولیه کارخانه خورشید (کتابخانه ملی فعلی) مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی