تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
مالکی، نماینده مجلس مطرح کرد

همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد روسیه نمی‌گذاریم

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روس‌ها سیاست خودشان را دارند ما هم بنا نداریم همه تخم مرغ‌هایمان را در سبد روس‌ها قرار دهیم. به هر حال روابط راهبردی با هم داریم و روس‌ها هم به نوعی ملاحظات خودشان را نسبت به اسرائیل دارند.

کد خبر: ۱۵۹۶۴۴
۰۹:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد روسیه نمی‌گذاریم

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روس‌ها سیاست خودشان را دارند ما هم بنا نداریم همه تخم مرغ‌هایمان را در سبد روس‌ها قرار دهیم، اما به هر حال روابط راهبردی با هم داریم.

فداحسین مالکی، درباره دستاورد‌های سفر رئیس‌جمهور به مسکو عنوان کرد: در چند روز گذشته بعد از حوادث خونین غزه شاهد تحرکات دیپلماسی در منطقه بودیم که به نوبه خودش کمتر چنین اتفاقاتی می‌افتد و دال بر ترمیم دیپلماسی بین کشور‌های منطقه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از یک طرف سفر پوتین به کشور‌های حوزه خلیج فارس را مشاهده کردیم با اینکه کوتاه بود، اما بازتاب‌های خودش را داشت و از سوی دیگر سفر رئیسی را به چند کشور مختلف دیدیم و شرکت در محافل متعدد و نهایتاً سفر کوتاه مدتی که به مسکو داشت را شاهد بودیم، این‌ها همه دال بر این است که ما در آینده شاهد همبستگی راهبردی بین کشور‌ها خواهیم بود.

وی با بیان این‌که این اقدامات قطعاً بی‌تأثیر از دخالت‌های بیگانگان در منطقه نیست، عنوان کرد: کشور‌های منطقه به لحاظ نگاه دیپلماسی که با هم دارند معتقدند کشور‌های بیگانه خصوصاً آمریکایی‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه هستند.

مالکی ادامه داد: سفر رئیسی به مسکو یکی از موضوعات مهمش حوادث اخیر غزه و وحشی‌گری‌های اسرائیلی‌ها و دخالت آمریکایی‌ها در منطقه بود و چون ما با روس‌ها روابط راهبردی در کنار مسائل دوجانبه داریم در کنار این‌ها مسائل بین‌المللی هم مطرح شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره فعال شدن روسیه پس حوادث اخیر نوار غزه گفت: روس‌ها سیاست خودشان را دارند ما هم بنا نداریم همه تخم مرغ‌هایمان را در سبد روس‌ها قرار دهیم به هر حال روابط راهبردی با هم داریم و روس‌ها هم به نوعی ملاحظات خودشان را نسبت به اسرائیل دارند، زیرا روابطشان از قدیم بوده است، ولی جنایاتی که اخیرا اسرائیل انجام داد، قطعاً روس‌ها را مانند سایر کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی عصبانی کرد.

وی تاکید کرد: روس‌ها در منطقه و حتی معادلات بین‌المللی هنوز جایگاه خودشان را حفظ کرده‌اند، درست است که جنگ اوکراین به آن‌ها لطمه زد، اما معمولاً روس‌ها جایگاه خودشان را در منطقه حفظ کرده‌اند. آمریکایی‌ها هم که ابتدای جنگ غزه و آن عملیات متحیرانه‌ای که فرزندان فلسطین انجام دادند برای حمایت از اسرائیل لشکرکشی کردند و این اواخر حماس تنها با اسرائیلی‌ها جنگ نداشت بلکه با آمریکایی‌ها هم جنگ داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها می‌دانستند برخی کشور‌های قدرتمند منطقه و حتی روسیه و چین را با اقدامات جنایتکارانه خود تحریک می‌کنند و همین اتفاق هم افتاد، اگر آمریکایی‌ها پیش‌دستی زیادی می‌کردند، یقین داشته باشید روسیه در کنار کشور‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران و بقیه کشور‌ها منطقه در کنار فلسطین است و ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: در جنگ خونین داعش در عراق و سوریه، روس‌ها را به عنوان شریک راهبردی دیدیم و ملاحظه هم داشتیم آمریکایی‌ها را چگونه پس زدند این‌ها تجربیاتی است که آمریکایی‌ها باید در هر اقدامی در آینده به آن توجه داشته باشند و فتنه‌انگیزی نکنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی