تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

۲۲۰۰۰ حمله به غزه!

در شصت و پنجمین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، خشم جهانی نسبت به مقاومت آمریکا برای آتش بس در غزه و وتوی این کشور بالا گرفته است.

کد خبر: ۱۵۹۵۷۵
۰۸:۰۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۲۲۰۰۰ حمله به غزه!

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصت و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۱۰/ بیش از ۲۲۰۰۰ حمله در غزه از آغاز جنگ

نیرو‌های دفاعی اسرائیل مدعی شدند که از زمان آغاز جنگ خود علیه حماس در ۷ اکتبر، بیش از ۲۲۰۰۰ حمله به شهر ویران‌شده غزه انجام داده‌اند.

این منطقه تحت بمباران دائمی بوده و اسرائیل مدعی است که تنها اهداف نظامی را هدف قرار داده است!

این در حالی‌ست که وزارت بهداشت غزه به رهبری حماس، امروز اعلام کرد که حدود ۱۸۰۰۰ فلسطینی از آغاز این جنگ خونین کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۹:۰۶/ تعداد قربانیان غزه به ۱۸ هزار نفر رسید

به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزارت بهداشت غزه به رهبری حماس مدعی است که حدود ۱۸۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس پس از حملات ۷ اکتبر کشته شده‌اند.

این در حالی است که دیروز تعداد کشته‌شدگان ۱۷۷۰۰ نفر گزارش شده بود و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ کشته و بیش از ۵۵۰ مجروح ثبت شده‌اند.

این وزارتخانه گفت که در مجموع ۴۹۵۰۰ نفر از زمان آغاز جنگ پس از ادامه حملات هوایی اسرائیل و عملیات زمینی نیرو‌های دفاعی اسرائیل در داخل این منطقه مجروح شده‌اند.

این اعداد به طور مستقل تأیید نشده‌اند و مقامات اسرائیلی به طور مداوم مدعی هستند که این رقم بسیار کمتر است و ادعا می‌کنند که حماس برآورد‌های وزارتخانه را افزایش می‌دهد.

ساعت: ۱۸:۵۱/ ادعای ارتش اسرائیل: ۴۲۵ سرباز در جریان جنگ کشته شده‌اند

امروز یکشنبه، ایلون لوی، سخنگوی دولت اسرائیل آماری از سربازان کشته‌شده در جنگ اسرائیل و حماس منتشر کرد.

او ادعا کرد که از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر ۴۲۵ سرباز کشته و ۱۵ سرباز به شدت زخمی شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل

ساعت: ۱۸:۲۶/ واشنگتن فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل را تایید کرد

دولت ایالات متحده روز شنبه تایید کرد که با استفاده از مجوز «اضطراری» که در اختیار دارد و بدون نیاز به تایید کنگره، با فروش «فوری» نزدیک به ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل موافقت کرده است.

به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز کنگره این کشور را در جریان تایید فروش بطور دقیق‌تر ۱۳ هزار و ۹۸۱ گلوله ۱۲۰ میلی‌متری به ارتش اسرائیل قرار داد؛ گلوله‌هایی که در تانک‌های مرکاوا استفاده می‌شوند.

ارزش این تجهیزات نظامی ۱۰۶.۵ میلیون دلار براورد شده است.

ساعت: ۱۷:۰۲/ خشم نتانیاهو از همکاری ایران با روسیه

به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین از همکاری‌های مسکو با تهران ابراز نگرانی کرد و این همکاری را «خطرناک» توصیف کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است که نتانیاهو در صحبت‌های خود با پوتین اظهارات نماینده روسیه علیه اسرائیل در سازمان ملل را مردود شمرد.

در این گفت‌وگو نتانیاهو از پوتین خواست، که روسیه بر صلیب سرخ فشار بیاورد تا دیدار‌های بشردوستانه از اسرای اسرائیلی در غزه تسهیل یابد.

ساعت: ۱۳:۵۸/ نتانیاهو، دشمن صلح

بنامین نتانیاهو درخواست پایان دادن به جنگ در غزه را رد کرد.

به نقل از الجزیره، نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه را رد کرد و آن درخواست‌ها را برای از بین بردن حماس ناسازگار توصیف کرد.

ساعت: ۱۳:۰۳/ حمله اسرائیل به بیش‌از ۲۵۰ هدف در غزه

به نقل از یورونیوز، ارتش اسرائیل صبح یکشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که در طول شبانه‌روز گذشته به «بیش از ۲۵۰ هدف» در نوار غزه حمله کرده است.

در این بیانیه ادعا شده که نیرو‌های ارتش اسرائیل «ذخایر تسلیحاتی را شناسایی و منهدم کردند، حملات هدفمندی را به سایت‌های نظامی انجام دادند، تونل‌های زیرزمینی را منهدم کردند و هسته‌های مسلحی را که قصد حمله به نیرو‌های ارتش اسرائیل را داشتند از بین بردند.»

ارتش اسرائیل همچنین ادعا کرده است که حمله‌ای را به «یک مرکز فرماندهی نظامی حماس» در بخش شجاعیه انجام داده است.

ساعت: ۱۱:۳۳/ ویرانی غزه ادامه دارد

رسانه‌های فلسطین، روز یکشنبه ۱۹ آذر تصاویر هوایی منتشر کردند که ویرانی گسترده ناشی از حملات اسرائیل به شهر غزه را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۰:۵۲/ فلسطینی‌ها می‌گویند بدرفتاری در زندان‌های اسرائیل بدتر می‌شود

غیرنظامیان فلسطینی که در اوایل این هفته توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه بازداشت شده بودند، می‌گویند که شکنجه شده‌اند.

به نقل از الجزیره، برخی از حدود ۱۰۰ مردی که تا حدی برهنه شده بودند و چشمانشان بسته شده بود، مصیبت خود را از این فاجعه شرح داده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ده‌ها کشته در حملات هوایی اسرائیل

ساعت: ۰۸:۴۴/ ده‌ها کشته در حملات هوایی اسرائیل

به نقل از وفا، حملات هوایی شبانه اسرائیل در مرکز غزه ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

همچنین فرانسه مدعی شد که نیروی دریایی این کشور دو پهپاد یمنی را در دریای سرخ سرنگون کرده است.

ده‌ها خودرو و بولدوزر ارتش اسرائیل به شهر طوباس در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

ساعت: ۰۷:۵۶/ سازمان ملل: بیمارستان‌ها در شمال و جنوب غزه مورد حمله قرار گرفتند

آژانس امدادرسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارش روزانه خود از وضعیت غزه جزئیاتی از بیمارستان‌های تحت محاصره غزه ارائه کرده است.

به نقل از الجزیره، بیمارستان العوده در جبالیا در شمال غزه روز شنبه برای سومین روز متوالی توسط سربازان و تانک‌های اسرائیلی محاصره شد. سازمان ملل افزود که گزارش شده است که دو کارمند بهداشت در بیمارستان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

یک آمبولانس در نزدیکی بیمارستان اروپایی در خان یونس، در جنوب غزه، روز شنبه مورد تیراندازی نیرو‌های اسرائیلی قرار گرفت و دو امدادگر زخمی شدند.

برای دومین روز متوالی در مجاورت بیمارستان العمال، مقر جمعیت هلال احمر فلسطین و بیمارستان اروپایی غزه، که همگی در خان یونس هستند، زیر بمباران شدید قرار گرفتند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله به بیمارستان‌های شمال و جنوب غزه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی