تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فساد ۳ میلیارد دلاری/ مهاجری: اگر متهم دولت روحانی بود، تیم رئیسی آن را پیراهن عثمان می‌کرد!

فساد بیش از ۳ میلیارد دلاری در پرونده چای دبش واکنش‌های زیادی را در جامعه و بین فعالان مختلف درپی داشته و همچنان این مساله تیتر رسانه‌هاست؛ البته نه رسانه‌های حامی دولت سیزدهم، چون به نفع آن‌ها نیست. در این میان محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفته اگر متهم اصلی این فساد بزرگ دولت روحانی بود، تیم رئیسی آن را پیراهن عثمان می‌کرد.

کد خبر: ۱۵۹۵۴۳
۱۲:۴۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲

فساد ۳ میلیارد دلاری/ مهاجری: اگر متهم دولت روحانی بود، تیم رئیسی آن را پیراهن عثمان می‌کرد!

دیدارنیوز: محمد مهاجری درباره فساد بزرگ پرونده چای دبش نوشت: واقعیت این است که اگر متهم اصلی این پرونده دولت قبل می‌بود، نه آقای رئیسی و نه تیم رسانه‌ای دولتش تاب مستوری نداشتند و بار‌ها آن را پیراهن عثمان می‌کردند.

محمد مهاجری، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: «وزیر اقتصاد - که ناتوانی و ناکارآمدی اش شهره عام و خاص است- با حرف‌های ناشیانه اش، نقش دولت متبوع خود در فساد ۳.۴ میلیارد دلاری چای را برملا کرد. او با بیان اینکه موضوع این پرونده جدید نیست و یک کمپین رسانه‌ای روی آن سوار شده، خواست سروته قضیه را با انداختن تقصیر به گردن رسانه‌ها هم بیاورد که موفق نشد.

فساد در همه دولت‌ها وجود داشته، اما در دولت‌هایی که ضعف مفرط مدیریتی دارند عمیق‌تر می‌شود و مفسدین با کلاه گذاشتن بر سر مسئولین به اهداف خود می‌رسند. هم فساد چای دبش و هم فساد بابک زنجانی در ناتوان‌ترین دولت‌ها پا گرفت.

اینک با اظهارات رئیس قوه قضاییه معلوم شده که بیش از ۹۰ درصد این فساد در دولت سیزدهم اتفاق افتاده، اما مهمتر آن است که این دولت مدعی کشف و برخورد با آن است! حال آنکه چنین اتفاقی نه تنها در توان آن نبوده بلکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد دولت بدنبال کتمان این فساد بزرگ بوده است. به احتمال زیاد مدیران دولت آقای رئیسی ساده لوحانه در دام این فساد افتاده اند و وقتی متوجه شده اند که کار از کار گذشته بوده.

مطلب مرتبط:

فرار به جلو در فساد «دبش»؛ ۹۰ درصد ارز در دولت رئیسی!

اطلاعات بدست آمده حکایت از آن دارد که کشف این فساد ربطی به تیم غالب در دولت ندارد و بخشی از دولت که چندان هم خودی نیست و بنا به ملاحظاتی بر بخشی از قوه مجریه مدیریت می‌کند متوجه فسادشده و سپس وزارت اطلاعات با همراهی دستگاه قضایی آن را پیگیری کرده است.

وزیر اقتصاد که ادعا می‌کند این پرونده جدید نیست چرا تا کنون از آن حرفی نزده بود و تازه بعد از افشای آن از سوی دستگاه قضایی زبانش باز شده؟

واقعیت این است که اگر متهم اصلی این پرونده دولت قبل می‌بود، نه رئیسی و نه تیم رسانه‌ای دولتش تاب مستوری نداشتند و بار‌ها آن را پیراهن عثمان می‌کردند؛ و اگر الان تلاش می‌کنند آن را به گردن پیشینیان بیاندازند فرار به جلو می‌کنند. آن‌ها نتوانستند زنگوله را گردن کسی بیندازند و آخرش هم افتاد گردن ما صولگرا‌ها!

دولت رئیسی باید خیلی خوشحال باشد که این فساد برملا شد، اما انتظار می‌رود در دولت ضعیف کنونی فساد‌های بیشتری هم ریشه دوانده باشد و مسئولین خوش خیال که مرتبا دنبال اعلام آمار و ارقام خیالی از نرخ رشد و تورم و اطلاعات مسئله دار در باره بهبود اقتصاد کشور هستند، خواب مانده باشند.

دولت اعلام کرده تعدادی از مدیران مقصر در این فساد را برکنار کرده. این اقدام البته لازم بوده، اما به نظر می‌رسد برکناری در رده‌های پایین ضعیف کشی است. باید رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر پیشین جهادکشاورزی و... موقتا از سمت‌های خود عزل گردند تا پرونده بدون فشار این مقامات رسیدگی شود.

تا اینجا دولت یک گل، آن هم از نقطه پنالتی خورده است. شاید لازم باشد سرمربی بازیکنانی را که زیاد فول می‌کنند از زمین بیرون بکشد در غیر این صورت نوبت داور (قوه قضاییه) است که به تعداد لازم و کافی کارت قرمز به مقصران و قاصران نشان دهد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی