تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دو زندانی در روسیه؛ مسکو پیشنهاد آمریکا را رد کرد

آمریکا اعلام کرد که مسکو با پیشنهاد جدید و «قابل توجه» واشنگتن برای آزادی پل ویلان و ایوان گرشکویچ، دو آمریکایی که در روسیه زندانی هستند، مخالفت کرده است.

کد خبر: ۱۵۹۴۴۵
۰۹:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

دو زندانی در روسیه؛ مسکو پیشنهاد آمریکا را رد کرد

دیدارنیوز: واشنگتن اعلام کرد: مسکو پیشنهاد قابل توجه آزادی دو آمریکایی را که در روسیه زندانی هستند رد کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۵ دسامبر به خبرنگاران گفت که واشنگتن در هفته‌های گذشته، پیشنهاد «قابل توجهی» را به روسیه برای آزادی دو شهروند آمریکا ارائه کرد، اما مسکو این پیشنهاد را رد کرد.

با این حال او گفت که این اتفاق مانع تلاش‌های واشنگتن برای آزادی پل ویلان و ایوان گرشکویچ و بازگرداندن آن‌ها به آمریکا نخواهد شد.

میلر در ادامه گفت که پیشنهاد جدید واشنگتن، سایر آمریکایی‌های بازداشت‌شده در روسیه را دربرنمی‌گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارائه جزئیات پیشنهاد واشنگتن به مسکو برای آزادی این دو آمریکایی خودداری کرد. این نخستین بار است که واشنگتن چنین پیشنهادی را علنی می‌کند.

ایوان گرشکویچ، خبرنگار آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» اواخر ماه مارس سال جاری میلادی در روسیه بازداشت شد.

سرویس امنیت فدرال روسیه، «اف‌اس‌بی» این خبرنگار ۳۲ ساله را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده، اتهامی که توسط ایوان گرشکویچ و دولت آمریکا رد شده است.

پل ویلان، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که برای یک سفر شخصی به مسکو رفته بود، در سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی بازداشت و پس از یک محاکمه غیرعلنی به ۱۶ سال زندان محکوم شد.

دولت آمریکا این دو شهروند خود را به عنوان افرادی که «به ناحق» بازداشت شده‌اند، معرفی می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مسکو در برابر آزادی شهروندان آمریکایی یا خواهان بازگرداندن ماموران مخفی خود است که در آمریکا و اروپا بازداشت شده‌اند یا خواستار آزادی روس‌هایی است که به دلایل «جرایم سایبری» در این کشور‌ها محکوم شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی