تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
نشست مشترک مجلس و دولت

قالیباف: باید کشور را خوب اداره کنیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: باید بدانیم که امروز فقط اداره کشور مهم نیست بلکه امروز باید هم کشور را خوب اداره کنیم و هم تحول ایجاد کنیم.

کد خبر: ۱۵۹۴۱۰
۱۲:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

قالیباف:

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه برخی دوست دارند اختلاف سلیقه و مباحثه کارشناسی را تبدیل به اختلاف بین قوا کنند، اما بنده می‌گویم که هرگز در جبهه انقلاب چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

محمدباقر قالیباف در نشست مشترک امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با دولت بیان کرد: به رئیس جمهور، معاون اول و وزرا و همه عزیزانی که در این هفته در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند خیرمقدم می‌گویم. یکی از ویژگی‌های این دولت این بوده که به طور متعدد در مناسبت‌های مختلف در مجلس حضور پیدا کردند. رئیس جمهور بسیار صحیح و به جا اشاره کرد که همدلی و همکاری بین دولت و مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است. این خواسته حضرت آقا و مردم است. حتما کسانی هستند که دوست داشته باشند اختلاف سلیقه و مباحثه کارشناسی را تبدیل به اختلاف بین قوا کنند، اما بنده می‌گویم که هرگز چنین اتفاقی در جبهه انقلاب نخواهد افتاد. بنده این را وظیفه دینی و اخلاقی خود در مجلس می‌دانم و ممکن است در مقطعی عده‌ای از دست بنده ناراحت شده باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این نشست بین مجلس شورای اسلامی و دولت در یک مقطع زمانی بسیار خاص شکل گرفته است. از جهت بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام با یک فاجعه بزرگ یعنی جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین روبه‌رو هستیم که نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنیم و وظیفه سنگینی بر عهده داریم. از سویی دیگر برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی خود را در شورای نگهبان طی می‌کند. اما امروز تازه آغاز کار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اکنون دولت لایحه بودجه اولین سال برنامه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد باید بدانیم که امروز فقط اداره کشور مهم نیست بلکه امروز باید هم کشور را خوب اداره کنیم و هم تحول ایجاد کنیم. راه تحول این است که همه ما این برنامه‌ای که مصوب می‌شود را میثاق ملی دانسته و خارج از آن عمل نکنیم و ما برای اجرای برنامه به منابع نیاز داریم دولت و مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع باید در اوج همکاری باشد و نباید دست در جیب مردم کند کما این‌که تا به امروز مجلس شورای اسلامی و دولت در این موضوع اتفاق نظر داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: در یک جا‌هایی مانند حوزه انرژی که یک تهدید بزرگ است در عین حال بزرگ‌ترین فرصت نیز برای تامین منابع وجود دارد به نحوی که هم مردم منفعت ببرند و هم دولت منفع ببرد. در مولدسازی منابع نیز نباید همه پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم بلکه باید اولویت‌بندی کنیم نه این‌که نمایندگان یا وزرا برای اتمام برخی از پروژه‌ها فشار بیاورد بلکه باید منابع را در جایی بگذاریم که بازدهی داشته باشد.

قالیباف اضافه کرد: بنده مطمئن هستم که امروز منابع در کشور به اندازه کافی وجود دارد که ما دچار مشکل نشویم. ان شاءالله به فضل الهی روز به روز از مشکلات مردم کاسته می‌شود و به رشد مناسب دست خواهیم یافت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی