تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

ادامه کشتار در شصتمین روز جنگ

در شصتمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، آتش بسی در کار نیست و حملات شدید و بی‌رحمانه اسرائیل به مواضع حماس و شهر غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۳۸۰
۰۸:۲۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درگیری در بیمارستان «کمال عدوان»

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد شصتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۲۲/ کشته‌شدن ۱۰ اسرائیلی در غزه

«العربیه» از کشته شدن ۲ سرباز اسرائیلی دیگر در نوار غزه خبر داد. ساعتی پیش از آن گردان‌های القسام از کشته شدن ۸ سرباز اسرائیلی در شرق خان یونس خبر داده بود.

یک نظامی اسرائیلی به «رویترز» گفته که امروز سه‌شنبه دشوارترین روز از آغاز جنگ در غزه بوده است.

ساعت: ۱۹:۳۳/ پرتاب ۱۵ موشک به سوی تل‌آویو

خبرنگار «العربیه» شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آذر از پرتاب شدن دست‌کم ۱۵ موشک به سوی تل‌آویو خبر داد.

ساعت: ۱۷:۵۰/ درگیری در بیمارستان «کمال عدوان»

شبکه العربیه اعلام کرد: فعالان فلسطینی، از شنیده شدن صدای تیراندازی از داخل بیمارستان «کمال عدوان» غزه در پی درگیری گروه‌های فلسطینی و نیرو‌های اسرائیلی خبر دادند.

ساعت: ۱۷:۱۱/ جنگ شهری در شرق خان‌یونس

تسنیم نوشت: «نیرو‌های مقاومت فلسطین در غزه در شرق استان خان‌یونس با نظامیان رژیم اسرائیل درگیر شده و توانستند در جنگ تن به تن مانع از پیشروی آن‌ها شوند.

بر اساس بیانیه سرایا القدس، مجاهدان فلسطینی وارد درگیری‌های شدیدی با متجاوزان صهیونیست از فاصله نزدیک در شرق شهر خان‌یونس شده‌اند.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای نیز اعلام کرد که اتاق فرماندهی دشمن صهیونیستی را در محور جنوبی شهر غزه با خمپاره‌های رجوم کوتاه برد هدف قرار داده است.»

ساعت: ۱۶:۵۱/ امنیت منطقه در گروی ایجاد کشور مستقل فلسطین است

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر بر لزوم اقدام بین‌المللی برای پیشبرد اجرای راه حل «دو کشوری» و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، به عنوان تنها راه دستیابی به صلح، امنیت و ثبات در منطقه، تاکید ورزید.

به نقل از العربیه، السیسی در جریان گفتگو با نیکوس کریستودولیدس، همتای قبرسی خود، با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌المللی در این زمینه، آمادگی مصر برای پذیرش و هماهنگی تمام کمک‌های بین‌المللی ارسال شده برای نوار را اعلام کرد.

رئیس جمهوری مصر، فعالیت‌های متمرکز این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مصر به مردم نوار غزه را در این دیدار برشمرد.

احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر با این بیان که در این دیدار همچنین اوضاع منطقه‌ای به ویژه تشدید تنش در نوار غزه، مورد بررسی قرار گرفت، افزود که السیسی، تلاش‌های قاهره برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در نوار غزه را مطرح کرد.

ساعت: ۱۲:۵۱/ حمله مرگبار اسرائیل به اردوگاه «قلندیا»

در پی حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه «قلندیا» در شمال قدس، یک شهروند فلسطینی کشته شد.

به نقل از العربیه، همزمان نیرو‌های اسرائیلی به چند منطقه دیگر در کرانه باختری از جمله؛ اردگاه «عسکر» در نابلس، اردوگاه «جلزون» در رام الله و اردوگاه «دهیشه» در بیت لحم حمله و شمار زیادی از شهروندان فلسطینی را دستگیر کردند.

ساعت: ۱۰:۳۹/ حمله موشکی به «بئرالسبع» اسرائیل

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به «کشتار غیرنظامیان»، منطقه بئرالسبع در اسرائیل را هدف چندین موشک قرار داده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» هم سه‌شنبه ۱۴ آذر، به نقل از بیانیه ارتش از کشته‌شدن یک افسر و دو سرباز و زخمی شدن شدید ۴ نفر دیگر در نبرد‌های شمال غزه خبر داد.

بدین ترتیب شمار کشته‌شدگان اسرائیلی در عملیات زمینی در شمال غزه به ۷۸ نفر رسید.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله موشکی به «بئرالسبع» اسرائیل

ساعت: ۰۹:۴۲/ اسرائیل می‌خواهد به تونل‌های حماس آب دریا پمپاژ کند

به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرد، اسرائیل یک شبکه بزرگ پمپاژ آب را احتمالا با هدف وارد کردن آب دریا به تونل‌های مورد استفاده گروه حماس در نوار غزه ایجاد کرده است.

ساعت: ۰۸:۳۳/ آزیر خطر در شهرک‌ها

به نقل از العربیه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: آژیر خطر در شهرک‌های «نیر عوز» و «نیریم» نزدیکی نوار غزه به صدا درآمده است.

همچنین یک افسر و دو سرباز اسرائیلی در جریان درگیری در غزه کشته شدند.

رسانه‌های فلسطینی هم اعلام کردند: در پی بمباران اسرائیل، بیش از ۱۵ فلسطینی در «جبالیا» در شمال نوار غزه کشته شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ فلسطینی‌ها مکان امنی برای رفتن ندارند

ساعت: ۰۷:۵۸/ فلسطینی‌هایی که دستور تخلیه گرفته‌اند مکان امنی برای رفتن ندارند

به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید دوباره بر نیاز به جریان مداوم و پایدار کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، اعلام کرد افرادی که به آن‌ها دستور تخلیه داده شده است، مکان امنی برای رفتن ندارند.

گوترش در بیانیه خود نوشته است که سازمان ملل متحد همچنان از ارتش اسرائیل می‌خواهد از اقداماتی که می‌تواند «وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را از این هم بدتر کند»، پرهیز کند.

او بار دیگر خواستار محافظت از غیرنظامیان از جمله کادر درمانی، روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل متحد و همچنین زیرساخت‌های غیرنظامی شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از درگیری دوباره اسرائیل و حماس و دیگر شبه‌نظامیان فلسطینی، از طرف‌های درگیر خواست که به تعهدات خود در قبال قوانین بین‌المللی حاکم بر حفظ جان غیرنظامیان پای‌بند باشند.

گوترش در بیانیه خود همچنین خواستار از سرگیری آتش‌بس و آزادی تمامی گروگان‌ها شد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آژیر خطر در شهرک‌ها و کشته‌شدن ۱۵ فلسطینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی