تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
آماری که شامل شهر تهران نمی‌شود

تعداد عجیب ساختمان‌های ناایمن در ایران

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از وجود ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن در کشور و فعالیت کارگروه‌های استانی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن خبر داد.

کد خبر: ۱۵۹۳۱۵
۱۷:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از وجود ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن در کشور به جز شهر تهران که به صورت مجزا رصد می‌شود، خبر داد.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه چهارمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه مدیریت بحران موضوع ساخت و ساز‌های غیر مجاز و سازه‌های ناایمن مورد توجه قرارمی‌گیرند. در حقیقت این دو موضوع درهمه جلسات به عنوان دغدغه مطرح می‌شوند و در جلسه امروز نیز استان‌های مختلف گزارش‌هایی را در این حوزه ارائه کردند.

وی افزود: در کل کشور ۲۰۳۹ بلوک ساختمانی که به لحاظ ساختمانی تعداد ۱۳۴ هزار ساختمان می‌شود به عنوان ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده که نیازمند مقاوم سازی هستند. البته این تعداد از ساختمان‌های ناایمن شامل شهر تهران نمی‌شود و این شهر به صورت مجزا رصد می‌شود.

جمالی نژاد ادامه داد: با هدف جلوگیری از تکرار حوادث تلخی همچون متروپل و پلاسکو در استان‌های مختلف کارگروه‌هایی را فعال کردیم هر چند که وظیفه اصلی این موضوع با مرکز تحقیقات مسکن و وزارت مسکن است؛ اما این کارگروه‌ها برای رصد و شناسایی ساختمان‌های ناایمن در استان‌ها فعال شدند و در این راستا نامه نگاری‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه برای جذب اعتبارات در این حوزه انجام شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: ساختمان‌های ناایمن در دو دسته املاک شخصی و ساختمان‌های دولتی تقسیم می‌شوند که ساختمان‌های دولتی به صورت ویژه تمرکز بر روی آن‌ها انجام شده، موضوع دیگر سازه‌های ناایمنی هستند که در شهر‌ها وجود دارند که در جلسات شورای عالی بحران این موضوع مطرح شده و تصمیمات خوبی نسبت به آان اتخاذ شده است. امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد در ابتدا تعداد ساختمان‌های ناایمن را کاهش دهیم و در مرحله بعد با جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز مانع از افزایش ساختمان‌های ناایمن شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی