تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
با رشد ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی

بورس جان گرفت

شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه ۱۱ آذرماه) با رشد ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی روبرو شد و با افزایش ۱.۳۳ درصدی به ارتفاع دو میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحدی رسید.

کد خبر: ۱۵۹۲۴۹
۱۳:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

بورس جان گرفت

دیدارنیوز: بورس تهران امروز شاهد رشد حجم و ارزش معاملات خرد بود؛ در حالی که شاخص‌های کل و هم‌وزن نیز به مدد گروه فلزی بازار صعود چشمگیری داشتند. این روند در ادامه رشد روز چهارشنبه بازار طی شد و توانست شاخص کل بورس را در آستانه ورود به کانال ۲.۱ میلیون واحدی قرار دهد.

بازار سهام امروز شاهد رشد دسته‌جمعی شاخص‌ها بود. این در حالی است که معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته هم در مسیر صعودی بسته شده و رشد حجم و ارزش معاملات خرد نیز رقم خورده بود.

ناظران بازار سرمایه معتقدند بازار در پی انتشار خبر‌های مثبت درباره تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و الزام تمامی گروه‌های صنایع، مسیر صعوددی را آغاز کرده است. قرار است امروز مدیران عامل صنایع بورس با مدیران سازمان بورس در جلسه‌ای موضوع تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و الزامات آن را مورد بررسی قرار دهند.

عملکرد شاخص‌های بازار سهام

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی روبرو شد و با افزایش ۱.۳۳ درصدی به ارتفاع دو میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحدی رسید. امروز شاخص هم‌وزن نیز رشد مناسبی داشت و با صعود هشت هزار و ۷۳ واحدی، معادل ۱.۱۲ درصد بالا رفت تا در سطح ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحدی قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس هم امروز رشد کرد و ۲۸۰ واحد بالا رفت. این شاخص معادل ۱.۱۱ درصد رشد کرد و در سطح ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد قرار گرفت.

بورس جان گرفت

نماد‌های موثر بر شاخص‌ها

امروز نماد فولاد به تنهایی توانست شاخص کل بورس را دو هزار و ۹۹۴ واحد بالا ببرد. پس از آن نیز نماد‌های فملی، ومعادن، شستا، وبملت، شبندر و شپنا، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال امروز خگستر، فولاد، شستا، خودرو، ذوب، ثشاهد و بالبر، پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورسی بودند.

در سمت دیگر بازار، نماد‌های خاور، انتخاب، آریا، شگویا، وسپهر، فزر و تجلی، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، فصبا، کرومیت، خاور، کرمان، بمولد، وسپهر و فزر، پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز بازار سهام شاهد رشد دوباره حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بود. حجم معاملات خرد امروز از مرز ۱۱ میلیارد برگه سهم نیز گذشت و به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه رسید. در همین حال، ارزش معاملات خرد نیز با رشد روبرو بود و به ۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین بازار توانست دوباره ورود پول حقیقی را تجربه و ۱۸۲ میلیارد تومان جذب کند. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت با فرار حقیقی‌ها روبرو بودند و ۷۹۳ میلیارد تومان پول از دست دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی