تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جورج سانتوس کنار رفت

اقدام کم‌سابقه در آمریکا؛ یک عضو کنگره اخراج شد

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی کم‌سابقه با ۳۱۱ رای موافق در مقابل ۱۱۴ رای مخالف به برکناری جورج سانتوس، نماینده جمهوری‌خواه از کنگره رای داد.

کد خبر: ۱۵۹۲۴۶
۱۳:۱۹ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

اقدام کم‌سابقه در آمریکا؛ یک عضو کنگره اخراج شد

دیدارنیوز: حدود صد جمهوری‌خواه و بیش از ۲۰۰ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به برکناری «جورج سانتوس» ۳۵ ساله از کنگره رای دادند. جورج سانتوس در نوامبر ۲۰۲۲ به مجلس نمایندگان راه‌یافته بود.

سانتوس ششمین عضو منتخب مجلس نمایندگان است که در تاریخ آمریکا به چنین سرنوشتی دچار شده است. جورج سانتوس جمهوری‌خواه که به دلیل دروغ‌های مکرر خود معروف شده و به جرایم مالی متهم شده بود، روز جمعه توسط همتایان خود برکنار شد. حدود صد جمهوری‌خواه و بیش از ۲۰۰ دموکرات به برکناری این جوان ۳۵ ساله رأی دادند.

به گزارش ب. اف. ام. تی. وی، جورج سانتوس پس از انتخابش در نوامبر ۲۰۲۲ و به دنبال افشاگری‌های نیویورک‌تایمز مجبور شد اعتراف کند که در مورد بخش‌هایی از زندگی خود دروغ گفته است تا رزومه خود را پر بار کند.

او اعتراف کرد که هرگز برای بانک‌های بزرگ آمریکایی گلدمن ساکس یا سیتی‌گروپ کار نکرده است و همچنین مدرک دانشگاهی از دانشگاه نیویورک (NYU) نداشته است.

سانتوس «به دنبال سوءاستفاده از هر جنبه از نامزدی خود برای منافع مالی شخصی خود بود و مداوم به رای دهندگان، کمک‌کنندگان و تیم خود در مورد گذشته و تجربیات خود دروغ می‌گفت.»

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی از پول اختلاس شده برای خرید در فروشگاه لوکس Ferragamo، در یک کازینو و برای درمان‌های زیبایی با "بوتاکس" استفاده می‌کرد.

چند روز پیش، جورج سانتوس در یک مصاحبه گفت: «در میان اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا انبوهی از مجرمان و کسانی با همه نوع سوابق کثیف وجود دارند. من همکارانی دارم که بیشتر از هر چیز نگران مست‌کردن در هر شب با لابی‌گر‌های بعدی و رابطه با آن‌ها بوده و وانمود می‌کنند هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و از آن طرف مردم آمریکا را می‌فروشند.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی