تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
شن مخصوص آسیب زیست محیطی کمتری دارد

شیوه جدید برف‌روبی؛ تهران برای برف آمادگی دارد؟

علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص استفاده از شیوه جدید در برف‌روبی با هدف حفظ محیط زیست، گفت: شیوه جدیدی در دست بررسی است که توسط معاونت خدمات شهری اعلام خواهد شد؛ اما سعی می‌کنیم از شن پاشی برای برف روبی استفاده کنیم تا آسیب کمتری به لحاظ زیست محیطی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۵۹۲۳۵
۱۱:۱۹ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

شیوه جدید برف‌روبی؛ تهران برای برف آمادگی دارد؟

دیدارنیوز: در حاشیه مانور برف روبی در منطقه ۳ مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران بر آمادگی مناطق ۲۲ گانه پایتخت در زمان بارش برف تأکید کرد و گفت: شیوه جدید در برف روبی با هدف حفظ محیط زیست در دست بررسی است.

حمید جوانی در حاشیه مانور برف روبی شهرداری منطقه ۳ که با حضور علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، رضا رحمانی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و برف گیری این منطقه و لزوم آمادگی در زمان بارش برف، هر ساله آمادگی‌های لازم را در این زمینه با ادوات و تجهیزات آموزش می‌دهیم و تمرین می‌کنیم تا در مواقع مورد نیاز بتوانیم با کیفیت مناسبی به شهروندان خدمات رسانی کنیم. در این زمینه حمایت مناسبی از شهرداری تهران انجام شده و امکانات لازم در اختیار منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: تجربه خوبی را سال گذشته در زمینه برف و تعداد دفعات بارش داشتیم و ۹ برف سنگین و نسبتا سنگین را تجربه کردیم. برای امسال با افزایش ۳۰۰ کارگر خدمات شهری تعداد این نیرو‌ها به یکهزار نفر رسیده است. همچنین۱۵۰ دستگاه سبک و سنگین داریم که ۲۳ دستگاه تخصصی از طرف سازمان پسماند در اختیار منطقه ۳ قرار گرفته است و ۸۴ دستگاه عمومی نیز برای نقاط ویژه در اختیار منطقه قرار گرفته است و آمادگی لازم مانند هر سال در منطقه وجود دارد.

وی درباره شیوه برف روبی و امکان استفاده از طرح‌های جدید در این موضوع نیز گفت: با توجه به اینکه هنوز طرح جدیدی جایگزین نشده و با توجه به لغزندگی و شیب معابر منطقه، سعی می‌کنیم با استفاده از شن مخصوص، لغزندگی را به حداقل برسانیم، چرا که این شن آسیب زیست محیطی کمتری دارد. هزار تن شن مخصوص برای امسال تهیه کردیم که در صورت نیاز به میزان آن اضافه خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان هواشناسی برای امسال پیش بینی بارش‌های خوبی را داشته است. با توجه به تأکید شهردار تهران مبنی بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمان بارش برف و لزوم آمادگی برای بارش ها، مناطق ۲۲ گانه با همکاری سازمان پسماند و تهیه ماشین آلات تخصصی این آمادگی را دارد تا در زمان برف خدمات لازم را به شهروندان با استفاده از ماشین آلات تخصصی سازمان پسماند و ماشین آلات مربوط به پیمانکاران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص استفاده از شیوه جدید در برف روبی با هدف حفظ محیط زیست، گفت: شیوه جدیدی در دست بررسی است که توسط معاونت خدمات شهری اعلام خواهد شد؛ اما سعی می‌کنیم از شن پاشی برای برف روبی استفاده کنیم تا آسیب کمتری به لحاظ زیست محیطی داشته باشیم. ۳۸۰ دستگاه برف روبی تخصصی در کنار ماشین آلات عمومی برف روبی در سطح مناطق ۲۲ گانه در اختیار داریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی