تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یوسفیان‌ملا، نماینده ادوار مجلس مطرح کرد

قوانین با ایرادات نگارشی یک آبروریزی است

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه قوانین با ایرادات نگارشی در تاریخ مجلس می‌مانند و یک آبروریزی است، گفت: قانون باید اینقدر دقیق باشد که هیچکس حق تفسیر به نفع خود را نداشته باشد قوانینی که الان می‌نویسند نه جامع است نه مانع!

کد خبر: ۱۵۹۲۳۰
۱۰:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

مجلس

دیدارنیوز: نماینده ادوار مجلس گفت: قانون باید اینقدر دقیق باشد که هیچکس حق تفسیر به نفع خود را نداشته باشد قوانینی که الان می‌نویسند نه جامع است نه مانع.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس، درباره ایرادات نگارشی شورای نگهبان به طرح‌های مجلس در لایحه عفاف و حجاب گفت: گاهی اوقات در مرحله تایپ کردن اشتباهات کوچکی پیش می‌آید، اما این حجم از اشتباهات غیرعادی است. شاید چند کلمه در حد ۴ کلمه اشتباه پیش بیاید، اما این‌ها اشتباهات زیادی دارند. در مجلس، بخشی برای بررسی محتوا وجود ندارد و منشی‌ها اگر متوجه شوند در همان لحظه ایراد را برطرف می‌کنند. اگر آن لحظه بررسی درست نشود به دست ۲۹۰ نفر می‌رسد، اما باید در مرحله قرائت در کمیسیون ایرادات برطرف شود.

او در ادامه درباره بی توجهی نمایندگان به مشکلات املایی و محتوایی قوانین بیان کرد: نمایندگان باید ایراد را بگویند. نمایندگان زمان کوتاهی دارند و عمدتا توجهی به این مسائل ندارند لذا کمتر به این مسائل محتوایی توجه می‌کنند. تفاوت ص و س کمتر مورد توجه است و وقت نماینده از بین می‌رود. بهتر است منشی‌ها این موضوعات را بررسی کنند. بعضی اوقات جمله بندی هم ممکن است ایراد داشته باشد تا درست در بیاید. این قوانین در تاریخ مجلس می‌مانند و یک آبروریزی است اگر حجم زیادی ایراد املایی وجود داشته باشد.

او افزود: من خاطرم نیست در مجلس چنین مشکلی داشته باشیم و کمیسیون‌ها ایرادات را برطرف می‌کردند. گاهی اوقات رئیس مجلس هم ممکن است ایرادی به جمله بندی بگیرد، اما بررسی املایی وجود ندارد.

یوسفیان ملا درباره اصول قانون نویسی گفت: قانون یک تعریف دارد و باید دو مولفه داشته باشد. اول جامع باشد و سپس مانع باشد. قانون جامع یعنی بتواند همه جامعه را در بربگیرد و کسی نگوید این قانون شامل ما نمی‌شود. اگر قانون جامع باشد همه متوجه می‌شوند که این قانون به همه جمعیت تعلق دارد و هیچکس نمی‌تواند خود را مستثنی بداند. مانع بودن قانون هم یعنی اینکه مانع تفسیر به رای افراد باشد. قانون باید اینقدر دقیق باشد که هیچکس حق تفسیر به نفع خود را نداشته باشد قوانینی که الان می‌نویسند نه جامع است نه مانع!

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی