تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

بن‌بست در آتش‌بس و تظاهرات علیه نتانیاهو

در پنجاه و هفتمین روز از جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، دیگر آتش بسی در میان نیست و حملات شدید اسرائیل به مواضع حماس ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۹۲۱۶
۰۸:۱۳ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اسرائیل باید به قوانین جنگ احترام بگذارد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد پنجاه و هفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۲۲/ آمریکا اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها را نمی‌دهد

به نقل از بی بی سی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «ایالات متحده تحت هیچ شرایطی اجازه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه یا کرانه باختری، محاصره غزه یا تغییر مجدد مرز‌های غزه را نخواهد داد.»

اظهارات او در جریان دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر بیان شد که در آن از تلاش‌های وی برای خارج کردن شهروندان آمریکایی از غزه تشکر کرد.

هریس همچنین گفت که تلاش‌ها برای رسیدن به صلح «تن‌ها در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که یک افق سیاسی روشن برای مردم فلسطین ترسیم و به‌دست دولتی که توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی که احیا شده، رهبری شود.»

او تصریح کرد که حماس نمی‌تواند غزه را کنترل کند و ایالات متحده متعهد به «پیگیری بی‌وقفه» آزادی همه گروگان‌ها در غزه خواهد بود.

ساعت: ۲۰:۱۲/ تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو‌

رسانه‌ها از تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تل‌آویو خبر می‌دهند.

شبکه الجزیره اعلام کرد که تظاهراتی در تل‌آویو برگزار می‌شود که معترضان در آن خواستار استعفای نخست وزیر اسرائیل شده‌اند.

ساعت: ۱۸:۵۹/ اسرائیل باید به قانون بین‌المللی انسانی و قوانین جنگ احترام بگذارد

به نقل از العربیه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اسرائیل باید به قانون بین‌المللی انسانی و قوانین جنگ احترام بگذارد. وقفه‌های بشردوستانه در غزه باید ازسر گرفته شده و برای رسیدن به راه‌حل سیاسی همه‌جانبه برای همه سرزمین‌های فلسطینی تلاش شود.

ساعت: ۱۸:۳۳/ مردم پاریس برای همبستگی با فلسطینی‌ها تظاهرات کردند

شبکه الجزیره تصاویری از تظاهرات مردم پاریس و حامیان فلسطین را منتشر کرده است. 

به گزارش دیدارنیوز، پس از تهاجم نظامی بی‌رحمانه اسرائیل به شهر غزه به بهانه نابودکردن گروه حماس، هزاران کودک و زن در این شهر تحت محاصره کشته شده‌اند و تظاهرات جهانی برای حمایت از مردم غزه ادامه دارد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست مکرون برای آتش‌بس طولانی

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست مکرون برای آتش‌بس طولانی

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست مکرون برای آتش‌بس طولانی

ساعت: ۱۷:۱۶/ مکرون خواستار «تشدید تلاش‌ها» برای آتش‌بس غزه شد

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه شد و گفت که در مورد این وضعیت بسیار نگران است.

امانوئل مکرون در حاشیه اجلاس COP۲۸ در دبی گفت: «این وضعیت مستلزم تلاش‌های فزاینده برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار است».

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک معترض مقابل کنسولگری اسرائیل خودسوزی کرد

پیش از این، اسرائیل به تیم مذاکره‌کننده موساد در دوحه دستور داده است که به دلیل آنچه «بن بست» خوانده شده، به خانه بازگردند.

مطلب مرتبط:

ادعای نتانیاهو درباره آتش‌بس در غزه

ساعت: ۱۳:۲۷/ یک معترض مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا دست به خودسوزی زد

به گفته مقامات آمریکایی، وضعیت جسمانی معترضی که عصر جمعه به وقت محلی، اقدام به خودسوزی در مقابل کنسولگری اسرائیل در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای آمریکا کرده بود وخیم است.

یکی از ماموران امنیتی که قصد مداخله در این حادثه داشت نیز مجروح شد.

به نقل از یورونیوز، دارین شیربام، رئیس پلیس آتلانتا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که یک عدد پرچم فلسطین در صحنه پیدا شده است که بخشی از نماد‌های این اعتراض بوده است.

وی افزود که شواهد نشان می‌دهد که این حادثه ارتباطی با تروریسم نداشته و کارکنان کنسولگری به هیچ وجه در خطر تهدید نبودند.

مقامات ایالتی نام، سن یا جنسیت فرد معترض را اعلام نکردند. رودریک اسمیت، رئیس آتش نشانی آتلانتا خبر داد که این فرد بعد از ظهر جمعه در بیرون ساختمان کنسولگری اسرائیل مستقر شد و از بنزین برای خودسوزی استفاده کرد.

ساعت: ۱۲:۲۸/ ۱۹۰ کشته پس از پایان آتش‌بس

به نقل از العربیه، در پی شکست تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس در غزه که تنها یک هفته ادامه داشت، حملات مجدد هوایی و زمینی و دریایی اسرائیل تا بامداد شنبه دهم آذر، منجر به کشته شدن بیش از ۱۹۰ تن از فلسطینیان در این باریکه شده است.

خبرگزاری «فلسطین» گزارش داد، اسرائیل روز شنبه مناطق مختلفی از نوار غزه به ویژه خان‌یونس در جنوب غزه را مورد هدف حملات بمباران هوایی، زمینی و دریایی قرار داد. این خبرگزاری به نقل از منابع محلی نوشت که جنگنده‌های اسرائیلی، منازل مسکونی شهروندان در مناطق «شیخ نصر» و «بنی‌سهیلا» را مورد حمله قرار دادند.

این خبرگزاری افزود که ترکش‌هایی به یک مدرسه مربوط به «انروا» پناهگاه صد‌ها آواره، اصابت کرده و توپخانه اسرائیل به مناطق کشاورزی شرق خان‌یونس نیز حمله کرد.

این در حالی است که خبرگزاری «فلسطین» تعداد قربانیان بر اثر بمباران اسرائیل از صبح روز جمعه ۱۰ آذر را ۱۹۰ کشته و بیش از ۶۰۰ زخمی گزارش داده است.

ساعت: ۱۰:۵۵/ آمریکا برای برقراری آتش بس تلاش می‌کند

به نقل از اسکای نیوز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته که واشنگتن امیدوار است آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

او گفت: ما به همکاری با اسرائیل، مصر و قطر در تلاش برای اجرای مجدد این وقفه ادامه خواهیم داد.

آستین ادعا کرد که حماس به خاطر درگیری‌های مجدد مقصر است و گفت که این گروه در تهیه فهرست جدیدی از گروگان‌ها برای آزادی ناموفق بوده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک معترض مقابل کنسولگری اسرائیل خودسوزی کرد

ساعت: ۰۹:۳۳/ بمباران شدید در جنوب غزه برای تهاجم زمینی

خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که حملات اسرائیل به جنوب غزه در ۲۴ ساعت گذشته متوقف نشد و در طول شب شدت گرفت.

نیرو‌های اسرائیلی حملات خود را در مناطق شرقی خان یونس و همچنین در خط ساحلی این شهر متمرکز کردند و در آنجا تعدادی از منازل مسکونی را ویران کردند.

بیشتر حملات به سمت زمین‌های کشاورزی انجام شد، به این معنی که آن‌ها راه را برای تهاجمات زمینی نظامی بیشتر مشابه آنچه در شمال رخ داد، هموار می‌کنند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بمباران شدید برای تهاجم زمینی

ساعت: ۰۸:۲۸/ بمباران شبانه خان یونس توسط اسرائیل

به نقل از العربیه، ویدیو‌ها شامگاه جمعه دهم آذر صحنه‌هایی هولناک از بمباران شبانه اسرائیل بر شهر خان یونس در نوار غزه در پی عدم تمدید وفقه بشردوستانه را نشان می‌دهد.

ساعت: ۰۷:۵۷/ آمریکا صدور روادید برای «شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی» را متوقف می‌کند

رویترز در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت واشنگتن به اسرائیل اطلاع داده است که به زودی برای «شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی» که با غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری با خشونت برخورد می‌کنند، ممنوعیت صدور روادید اعمال خواهد کرد.

به نقل از یورونیوز، بنا به این گزارش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کابینه جنگی او به آن‌ها اطلاع داده است که واشنگتن اقدام خود را علیه شمار نامعلومی از افراد انجام خواهد داد.

ایلون لوی سخنگوی دولت اسرائیل از اظهار نظر درباره این تصمیم خودداری کرد، اما گفت که تل‌آویو قاطعانه هرگونه اوباشگری یا تلاش افراد برای به بازیچه گرفتن قانون مقابله را محکوم می‌کند.

آمار ارائه شده توسط سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از زمان حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، حملات روزانه شهرک‌نشینان اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری بیش از دو برابر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی