تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

گفتگوی دیدارنیوز با جلودارزاده درباره بسته‌‌های حمایتی خانه کارگر برای کارگران فصلی - ساختمانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خانه کارگر نیز یک سری بسته حمایتی برای حمایت از کارگران فصلی و ساختمانی در نظر گرفته است که این افراد می‌توانند با پیگیری و مراجعه متوجه نحوه و مکانیسم دریافت آن کالا و آن حمایت بشوند.

کد خبر: ۱۵۹۱۸
۱۰:۵۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسفندیار عبدالهی - کارگران ساختمانی و فصلی از جمله اقشار آسیب‌‌پذیری هستند که گاه گداری در رسانه‌ها به آنها پرداخته می‌‌شود و خانه کارگر هم در مواقعی از سال در قالب بسته‌های حمایتی و  مالی، به آن دسته از کارگران که عضو آن تشکیلات هستند، کمک می‌‌کند ولی بخش اعظمی از کارگران فصلی ساختمانی که عضو و تحت پوشش و حمایت هیچ نهادی نیستند، همیشه برای دریافت و استفاده از کمک‌های دولتی با مشکل مواجه هستند چرا که یا توسط نهاد‌های دولتی قابل شناسایی نیستند یا خودشان نسبت به نحوه ثبت مشخصات و شرایط خود ناآگاه هستند.

خانم سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به دیدارنیوز گفت: کارگران ساختمانی که تحت پوشش بیمه ساختمانی نیستند باید تحت پوشش کمیته امداد یا جای دیگر باشند که بسته‌های حمایتی به آنها تعلق بگیرد. کارگران ساختمانی که بیمه تامین اجتماعی کارگری ندارند باید به تشکیلات کارگری و صنف خودشان مراجعه کنند و از طریق اتحادیه، پیگیر بیمه تامین اجتماعی خود باشند.

وی اضافه کرد: کسانی که از بسته‌های حمایتی اخیر دولت منتفع  نشده‌‌اند باید از طریق خانه کارگر پیگیر دریافت این بسته‌ها باشند که اگر بسته حمایتی کالا در آینده نزدیک به آنها تعلق گرفت بتوانند آن را دریافت کنند. آنها با مراجعه و سوال از طریق خانه کارگر و اتحادیه مربوطه می‌توانند در جریان کمک‌های دولت و بسته‌های حمایتی قرار بگیرند.

عضو حزب اسلامی کار افزود: خانه کارگر نیز یک سری بسته حمایتی برای حمایت از کارگران فصلی و ساختمانی در نظر گرفته است که این افراد می‌توانند با پیگیری و مراجعه، متوجه نحوه و مکانیسم دریافت آن کالا و آن حمایت بشوند.

جلودارزاده اضافه کرد: افرادی که عضو خانه کارگر هستند و بیمه تامین اجتماعی دارند از طریق پیامک‌هایی به آنها اطلاع داده می‌شود که هر مرحله به چه صورت بسته‌های  حمایتی را دریافت کنند. آنان همچنین می‌‌توانند از طریق سایت و یا تماس تلفنی از کیفیت و کمیت حمایت‌های خانه کارگر مطلع شوند.

 کارگرانی که عضو خانه کارگر و اتحادیه کارگری و تحت پوشش هیچ نهاد دیگری هم نیستند، باید از طریق نهادهای حمایتی و نهادهایی که این بسته‌ها را در نظر گرفته‌‌اند، پیگیر شرایط خود باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از طریق سایت مربوطه اطلاع‌‌رسانی لازم را انجام می‌دهد و کسانی که خود را مستحق دریافت کمک می‌‌دانند باید از آن طریق پیگیری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
والاشوهرم گچ کاره الان بیکاره یک ساله 3تابچه دارم دوقلوویکی پسرهیچ بسته حمایتی بهمون تعلق نگرفت ماکه فقیریم توجامعه چیزی بهون ندادن چه خاکی باید توسرمون بریزیم بااین گروووونی
اکبر اسمعیلی از اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
من کارگر فصلی ساختمان هستم وریگر اوان کاردن وندارم سیم کسش هستم عصابم نمی کشه و وارم نیست با این گرانی دولته ماهم فقط به فکر ارمندان و کمیته وبهزیستی هست لا اقل این یارانه وارگران را اضافه کته
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی