تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آتش بس میان اسرائیل و حماس

کمک عربستان به غزه به اندازه ۳۰ هواپیما

در دومین روز آتش بس میان اسرائیل و گروه حماس، دومین کشتی امدادی عربستان سعودی با محموله معادل ۳۰ هواپیما به سوی غزه حرکت کرد.

کد خبر: ۱۵۸۹۹۱
۱۸:۱۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲

غزه

دیدارنیوز: این اقدامات در چارچوب تلاش‌های امدادی و بشردوستانه عربستان سعودی برای ارائه کمک به مردم فلسطین در نوار غزه از طریق مرکز امداد ملک سلمان انجام می‌شود.

در ادامه ارسال کمک‌های امدادی مرکز امداد ملک سلمان به نوار غزه، این مرکز شنبه ۴ آذر دومین کشتی امدادی را از طریق پل دریایی حامل ۵۸ کانتینر حاوی ۸۹۰ تن کمک‌های پزشکی و غذایی روانه غزه کرد.

خبرنگار «العربیه» از بندر جده گفت: «عربستان یک کشتی امدادی عظیم به غزه می‌فرستد که محموله آن معادل ۳۰ هواپیمای امدادی و طول آن، ۳۶۲ متر است.»

خبرنگار «العربیه» افزود: «دومین کشتی امدادی از جده در سفری حداکثر ۴۸ ساعته به بندر پورت سعید مصر می‌رسد و پس از آن به شهر العریش رفته و سپس برای ورود به نوار غزه، راهی گذرگاه رفح خواهد شد.»

به گفته او، پل دریایی سعودی به غزه، حامل صد‌ها تن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از جمله ۲۱ کانتینر عظیم حاوی دارو و تجهیزات پزشکی است.

همچنین ۳۷ کانتینر دیگر حاوی سبد‌های غذایی نیز در این محموله وجود دارد که هر سبد حاوی ۷۰ کیلوگرم مواد گوناگون غذایی است که برای ۷ نفر از هر خانواده به مدت یک ماه کافی است.

تیم مرکز امداد ملک سلمان جمعه اعلام کرد که بندر پورت سعید مصر، اولین محموله از پل دریایی سعودی را برای امداد رسانی به آسیب دیدگان غزه، دریافت کرد.

۱۹ هواپیمای امدادرسان

مرکز امداد ملک سلمان به خبرنگار «العربیه» تاکید کرد که این مرکز، به ارسال کمک‌ها از طریق پل هوایی امدادی که به ۱۹ فروند هواپیما رسیده، ادامه خواهد داد.

این مرکز در پلتفرم «ایکس» از پرواز نوزدهمین هواپیمای امدادی سعودی برای امدادرسانی به مردم فلسطین، حامل انواع کمک‌های امدادی از جمله مواد غذایی و سرپناهی به وزن ۳۹ تن به منظور تدارک انتقال آن به داخل نوار غزه، خبر داد.

این اقدامات در چارچوب تلاش‌های امدادی و بشردوستانه پادشاهی عربی سعودی برای ارائه کمک به مردم فلسطین در نوار غزه از طریق مرکز امداد ملک سلمان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی