تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

جهاددانشگاهی مازندران اطلس فرهنگی اجتماعی استان را تدوین می‌کند

رئیس جهاددانشگاهی مازندران از تدوین "اطلس فرهنگی اجتماعی استان"، بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان این نهاد و اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد.

کد خبر: ۱۵۸۸۸۵
۱۳:۲۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

جهاددانشگاهی مازندران اطلس فرهنگی اجتماعی استان را تدوین می‌کند

 

دیدارنیوز ـ استان مازندران: محمدرضا یوسفی مهر با اشاره به اینکه «اطلس فرهنگی اجتماعی مازندران» به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی استان، تدوین می‌شود، گفت: این مجموعه ارزشمند و راهبردی در چهار سرفصل اصلی و ۱۴ بخش و عنوان تدوین و گردآوری خواهد شد.

وی با تأکید بر این که تحلیل وضعیت جغرافیایی، جمعیتی، فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از سرفصل‌های اصلی این اطلس است، افزود: تحلیل وضعیت تاریخی-آموزشی، بررسی وضعیت گذران اوقات فراغت، بررسی شاخص‌های اجتماعی در استان، ظرفیت و امکانات اجتماعی، پراکنش جرایم و انواع آسیب‌های اجتماعی، روند آسیب‌های اجتماعی در سه دهه گذشته، تحلیل وضعیت قومیتی، مهاجرت و گردشگری دیگر عناوین اطلس فرهنگی مازندران را شامل می‌شود.

یوسفی مهر هدف اصلی از اجرای این طرح را تهیه اطلسی از اطلاعات فرهنگی اجتماعی مازندران به‌منظور شناخت بهتر شرایط و آگاهی از ظرفیت‌های بالقوه استان دانست و خاطرنشان کرد: این پژوهش ضمن در دسترس قراردادن اطلاعات کامل، دقیق و مطمئن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و شناسایی نیازها، کمبود‌ها و امکانات و نقاط قوت و ضعف فرهنگی و اجتماعی استان، امکان سنجش اثربخشی برنامه‌های اجرا شده در این حوزه‌ها را در استان فراهم می‌کند و می‌تواند به عنوان ابزاری برای برنامه‌ریزی‌های آتی در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی استان مورد بهره‌برداری مسئولان امر قرار گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی