تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

از ساخت خودروی برقی چینی - ایرانی چه خبر؟

بابک احمدی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره ساخت خودروی برقی چینی - ایرانی گفت: بنا نداریم که خودروی برقی مشترک چینی - ایرانی بسازیم، بلکه بحث بر سر طراحی مشترک خودرو با چینی‌ها با استفاده از تجارب آن‌ها است تا یک خودروی کاملا ایرانی تولید کنیم.

کد خبر: ۱۵۸۸۷۴
۱۱:۲۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

از ساخت خودروی برقی چینی- ایرانی چه خبر؟

دیدارنیوز: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به توافقات اخیر وزارت صمت با خودروسازان چینی، گفت: قرار نیست خودروی برقی مشترک چینی- ایرانی بسازیم؛ بلکه بحث بر سر طراحی مشترک با چینی‌ها با استفاده از تجارب آن‌ها بوده و خودروی تولیدی حتما ایرانی خواهد بود.

بابک احمدی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح جزئیات توافقات اخیر خودرویی ایران و چین گفت: وزیر صمت طی سفر فشرده از چند خودروسازی به روز چین و زیرساخت‌های موجود آن‌ها در حوزه تولید خودرو‌های برقی از جمله کارخانه‌های باتری سازی آن‌ها بازدید کرد و به نظر می‌رسد در شرکت‌های چینی، برای شروع همکاری مجدد با خودروسازان ایرانی و ورود به بازار ایران، فضای بسیار خوبی وجود دارد.

وی افزود: با توسعه کمی و کیفی که در صنعت خودروی چین رخ داده، خودروسازان این کشور به نقطه‌ای رسیده‌اند که امروز به صنعتگران اروپایی تنه می‌زنند، ضمن اینکه چینی‌ها فضای تولیدی با ظرفیت‌های بالایی ایجاد کرده‌اند و بسیار علاقه دارند که در بازار‌های ایران حضور پیدا کنند.

احمدی با بیان اینکه پیش‌شرط وزارت صنعت ایران برای همکاری با خودروسازان چینی، حضور در سرمایه‌گذاری و مشارکت آن‌ها برای تولید داخلی خودرو است، تصریح کرد: به هیچ وجه پذیرش تولید مونتاژی از چین نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: نگران این بودیم که چینی‌ها همراهی لازم را با تقاضای مطروحه از سمت وزارت صمت نداشته باشند، در حالیکه آن‌ها با آغوش باز از وزیر صمت ایران استقبال و اعلام آمادگی کردند که همکاری‌ها را گسترش دهند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: بعد از آن سفر، برای جذب سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه صنعت خودرو ایران مذاکرات جدی شکل گرفته؛ به طوری که این سرمایه گذاری‌ها منجر به طراحی و توسعه محصول و تولید داخلی خواهد شد.

احمدی ادامه داد: بنا نداریم که خودروی برقی مشترک چینی- ایرانی بسازیم، بلکه بحث بر سر طراحی مشترک خودرو با چینی‌ها با استفاده از تجارب آن‌ها است تا یک خودروی کاملا ایرانی تولید کنیم.

وی معتقد است که چینی‌ها در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند و باید از تجارب آن‌ها استفاده کرد.

احمدی در خصوص میزان پایبندی چینی‌ها به قرارداد‌های میان دو کشور با وجود تحولات سیاسی نیز گفت: در یک رابطه تجاری، مراقبت مستمر و هوشمندی لازم و ابزار کار است و این همیشه باید یکی از ابزار‌های مدنظر باشد، این در حالی است که هر وقت از این موضوعات، غفلت کردیم، طرف مقابل که به دنبال منافع حداکثری خود است، به ضرر ما کار کرده است.

وی اظهار داشت: نمی‌توان به واسطه کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های خودمان، طرف مقابل را متهم کنیم که به دنبال سوءاستفاده بوده است، بلکه باید از ظرفیت‌ها و منافع خودمان که جریان مستمر و محدود به یک زمان هم نمی‌شود، مراقبت کنیم.

رئیس هیات عامل ایدرو درخصوص روند پیشرفت چینی‌ها در عرصه خودروسازی نیز گفت: نقطه قوت چینی‌ها این بوده که از روز‌های اول در حوزه طراحی مهندسی تمرکز کردند و صرفا به دنبال تولید و تحویل نرفتند، این ظرفیت‌های دانشی برای آن‌ها ایجاد کرد که الان صاحب تکنولوژی هستند و خودشان طراحی محصول جدید می‌کنند، امیدوارم ما هم در این مسیر خوبی که آغاز شده پیش برویم و بتوانیم به نقطه مطلوب لیاقت کشورمان برسیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی