تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
خاویر میلی با وعده «بازسازی اقتصاد» آمد

«ترامپِ آرژانتین» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

خاویر میلی، که یک اقتصاددان «اولترا لیبرال» محسوب می‌شود و به «ترامپِ آرژانتین» معروف است، پس از پیروزی در انتخابات روز یکشنبه این کشور، رئیس جمهور جدید آرژانتین خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۸۷۶۱
۱۱:۵۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

«ترامپِ آرژانتین» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

دیدارنیوز: خاویر میلی با وعده «بازسازی اقتصاد» رئیس جمهور آرژانتین شد.

شمارش ۹۹ درصد آرا حاکی از آن است که میلی که یک سیاستمدار «ضد سیستم» محسوب می‌شود، توانسته است ۵۵.۶ درصد آرا را در مقابل رقیب اصلی‌اش یعنی سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد میانه‌روی این کشور (با کسب ۴۴.۳ درصد آرا) از آن خود کند. برخی از او که روابط خوبی با رئیس جمهور پیشین آمریکا دارد بعنوان «ترامپ آرژانتین» نام می‌برند.

خاویر میلی که ۵۳ سال دارد از ۱۰ دسامبر کار خود را آغاز خواهد کرد. او در جریان کارزار انتخاباتی‌اش بار‌ها وعده «پایان انحطاط» و «بازسازی آرژانتین» را داده است.

خاویر میلی پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آراء نیز مقابل طرفدارانش که جشن پیروزی گرفته بودند، گفت: «ما با مشکلات عظیمی روبرو هستیم. تورم، رکود اقتصادی، نبود شغل واقعی، ناامنی، فقر و فلاکت.»

او بار دیگر بر عزم خود برای «نظم دادن به بودجه و حل مشکلات بانک مرکزی» تاکید کرد و اینکه ساختار دولت را «پاکسازی» خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی