تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ادعای آژانس؛ ذخایر اورانیوم ایران ۲۲ برابر بیش از حدمجاز است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود ادعا کرد که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران ۲۲ برابر بیشتر از حد مجاز شده است.

کد خبر: ۱۵۸۶۱۳
۲۱:۲۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

ادعای آژانس؛ ذخایر اورانیوم ایران ۲۲ برابر بیش از حدمجاز است

دیدارنیوز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود ادعا‌هایی در مورد ذخایر اورانیوم ایران و فعالیت صلح آمیز هسته‌ای کشور مطرح کرده است.

به نقل از رویترز، آژانس در گزارش جدید فصلی خود مدعی شد که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران ۲۲ برابر بیشتر از حد مجاز شده است.

آژانس ادعا می‌کند که تهران همچنان محدودیت‌های علیه فعالیت‌های هسته‌ای خود ذیل برجام را نقض می‌کند.

رویترز با استناد به آنچه گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیف کرده، مدعی شد که ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد، نزدیک به درجه تسلیحاتی برای سه بمب اتمی بر اساس تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد.

این خبرگزاری در ادامه با استناد به این گزارش ادعا کرد که از زمان آخرین گزارش در ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا ۶۰ درصد با افزایش ۶.۷ کیلوگرم به ۱۲۸.۳ کیلوگرم رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این بیش از سه برابر تقریبا ۴۲ کیلوگرمی است که طبق تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در صورت غنی‌سازی بیشتر، از نظر تئوری برای یک بمب هسته‌ای کافی است.

خبرگزاری فرانسه نیز بر اساس گزارش آژانس، نوشت که کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، ۴ هزار و ۴۸۶ کیلوگرم برآورد شده که ۶۹۳.۱ کیلوگرم نسبت به ماه اوت افزایش داشته است. حد مجاز در توافق هسته‌ای ۲۰۲.۸ کیلوگرم تعیین شده بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی