تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
بیانیه انجمن علمی ایرانی حقوق اساسی در خصوص جنگ اسرائیل و حماس

توحش دولتی در دنیای امروز

انجمن علمی ایرانی حقوق اساسی در خصوص جنگ اسرائیل و غزه بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

کد خبر: ۱۵۸۴۵۰
۱۰:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

توحش دولتی در دنیای امروز

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: متن بیانیه انجمن علمی ایرانی حقوق اساسی به شرح زیر است

به مردم آزاده جهان
همانطور که می‌دانید، بیش از هفت دهه است؛ حقوق بنیادین ملت فلسطین به بهانه‌های واهی، از جمله مظلوم واقع شدن یهودیان در اروپای مسیحی نقض شده و سرزمین‌هایی که مطابق قطع‌نامه‌ها و تصویب‌نامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، متعلق به فلسطینیان است، مورد تجاوز قرار گرفته است و این مردم از بدیهی‌ترین حقوق انسانی و اساسی خود اعم از حق بر تعیین سرنوشت، حق بر امنیت جانی و روانی، حق مالکیت و حق بر حفظ کرامت انسانی محروم شده اند.
در تمام این سال‌ها اشغالگران اسرائیلی با جبر و اعمال زور غیر مشروع سبب ساز آوارگی و بی‌خانمانی و جابجایی اجباری ساکنان مسلمان سرزمین‌های اشغالی شده‌اند و از طریق ساخت غیرقانونی شهرک‌های یهودی نشین در اراضی فلسطینی و افزایش اشغال‌گری هرچه بیشتر و با اعمال بازداشت‌های خودسرانه، ترور نخبگان فلسطینی، سلب مالکیت‌های غیر موجه و حتی ایجاد محدودیت در عبادات و آزادی رفت و آمد مسلمانان و انواع دیگر هتک حرمت و نقض کرامت انسانی، حقوق مردم فلسطین را به هیچ انگاشته اند.
جدای از این مصائب، دردها، رنج‌ها و ظلمی که بر ساکنان بی پناه و محصور نوار غزه وارد شده است، حکایتی بس تلخ و جان‌گداز دارد.
سال‌ها محاصره و حبس «انسان» در نوار غزه و روا داشتن انواع ظلم و ستم و نادیده گرفتن همه اصول حقوق بین‌الملل توسط تل‌آویو و مخدوش کردن عامدانه امنیت انسانی آنها، زمینه‌ساز طوفان‌الاقصی شد که متاسفانه جان‌های محترم و بی‌گناهی نیز در پی آن از دست رفت.
پس از ۷ اکتبر رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا و اروپا و به بهانه دفاع مشروع اقدام به آدم‌کشی، نسل‌کشی سازمان‌یافته و انجام وحشیانه‌ترین اقدامات نظامی علیه غیرنظامیان (اعم از کودکان، زنان، بیماران و سالخوردگان) نموده که نظیر آن پس از جنگ‌های جهانی، بی سابقه است.
جنایات جنگی اسرائیل نه تنها جان‌های بی‌گناه را هدف قرار داده است که به صورت برنامه‌ریزی شده، به دنبال نابودی زیرساخت‌های درمانی، بهداشتی، غذایی و آموزشی است و قتل خبرنگاران و کادر درمان و حتی امدادگران سازمان ملل را امری مباح قلمداد کرده است.
قطع آب آشامیدنی، بمباران بیمارستان‌ها و نقاط امن از پیش اعلام شده که مملو از غیرنظامیان است، لکه ننگی است که از دامان خون آلود رژیم صهیونیستی و حامیان آن، پاک نخواهد شد.
در این برهه حساس که «انسان» مورد جسارت و شناعت قرار گرفته، وظیفه همه ما در جای جای دنیا، جلوگیری از این جنایات ددمنشانه و حداقل، تقبیحِ ((تنبیه دسته جمعی)) ساکنان بی‌پناه غزه است که مخالف با همه اصول حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های حاکم بر حقوق بشر دوستانه بوده و نشانه توحش دولتی در دنیای امروز است.
امید آنکه وجدان‌های بیدار در جهان بتوانند در برابر این هجوم وحشیانه، بایستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی