تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

توضیحات صحرایی درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی؛ «نیاز‌ها فرق دارد»

اظهارات اخیر رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته است.

کد خبر: ۱۵۸۴۴۸
۱۰:۴۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

توضیحات صحرایی درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: نیاز‌های اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیاز‌های مدارس دخترانه و پسرانه نیز متفاوت است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (دوشنبه) درباره تدوین کتاب‌های درسی متفاوت، متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: این موضوع یک امر کاملاً تعلیم و تربیتی است و ارتباطی به نگرش و مسائلی از این دست ندارد.

وی افزود: نیاز‌های اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیاز‌های مدارس دخترانه و پسرانه متفاوت است، اما برخی افراد عادت دارند که غلط شماری کنند.

به نقل از تسنیم، هم‌اکنون برخی از کتاب‌های درسی همچون تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول برای دختران و پسران متفاوت تألیف می‌شود تا به نیاز‌های خاص هر گروه از دانش‌آموزان پاسخ دهد.

توضیحات صحرایی درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی

همچنین وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در جشنواره بهیندخت گفت: سند تحول بنیادین تأکید دارد که کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت باشد، همچنین فرهنگ حیا نهادینه شود و خانواده از طریق مدرسه آموزش ببیند.

۸ میلیون دانش‌آموز دختر و ۵۵۰ هزار معلم زن در سراسر کشور داریم، اکنون وضعیت مدارس و دانش‌آموزان ایران نسبت به کشور‌های دیگر و سال‌های گذشته به مراتب بهتر است، اما آنچه انقلاب اسلامی از ما می‌خواهد و آرمان شهداست، بسیار والاتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی