تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بی‌توجهی به نتانیاهو

اسرائیل و شکاف در قدرت

تنش‌‌ها بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و اعضای کابینه وی پس از حمله «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر، که شکست بزرگ اطلاعاتی این رژیم را آشکار کرد، افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۸۴۱۷
۱۷:۱۲ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

اسرائیل و شکاف در قدرت

دیدارنیوز: این موضوع در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز شنبه با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ برگزار شد، آشکار گشت. نتانیاهو در میان بی توجهی از جانب گانتس و گالانت سخنرانی خود را به پایان رساند و آن دو از دست دادن با نتانیاهو خودداری کردند.

به نقل از صدی البلد، نتانیاهو به دلیل پستی که در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشته بود و در آن اصرار داشت که هیچ گونه هشداری در مورد "نیت جنگی" حماس در هیچ مرحله‌ای دریافت نکرده است، مورد حمله شدید بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و همچنین یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون قرار گرفت.

نتانیاهو در این پست نوشته بود: «برخلاف ادعا‌های نادرست: به نخست وزیر نتانیاهو تحت هیچ شرایطی و در هیچ مرحله‌ای نسبت به نیت‌های جنگی حماس هشدار داده نشد.»

وی با بیان اینکه ارزیابی اطلاعاتی مقامات امنیتی این بود که حماس اقدامی تهاجمی را آغاز نخواهد کرد، افزود: همه مقامات امنیتی از جمله رئیس ارتش اسرائیل و رئیس شاباک ارزیابی کردند که حماس «مورد بازدارندگی قرار گرفته است.»

نتانیاهو تاکید کرد که این ارزیابی‌ای است که بار‌ها از سوی همه نیرو‌های امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی به نخست‌وزیر و کابینه از جمله حتی قبل از وقوع حمله ارائه شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی