تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اصلاح قانون انتخابات مجلس؛ خرید و فروش رای جرم است

نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، طی مصوبه‌ای، بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را اصلاح کردند. هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رای یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، جرم محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸۳۸۵
۰۹:۴۳ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

قانون انتخابات مجلس اصلاح شد

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست اولویت بررسی طرحی که به اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شد، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز خود درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اولویت بررسی طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش به عنوان نماینده متقاضیان این درخواست بیان کرد: در بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیرا اصلاح شده است ابهاماتی وجود دارد آن ابهام مربوط به کلیه کسانی می‌شود که در عرصه انتخابات شرکت می‌کنند. اکنون مجلس شورای اسلامی صلاح دانسته تا این ابهام را برطرف کند تا کار مردم بر روی زمین نماند. در روستا‌ها و شهر‌ها مردم به ما مراجعه می‌کنند و نیاز‌هایی دارند ابهام موجود در این بند بعضا مشکل‌آفرین است. مجلس در تلاش است تا این ابهام را برطرف کند تا در سه ماه آینده مردم دغدغه نداشته باشند.

وی ادامه داد: این اصلاح با کمک هیات رئیسه و کمیسیون شورا‌ها صورت گرفته و از آنجا که اکنون بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس به پایان رسیده و در حال بررسی بند‌های ارجاعی هستیم از نظر آیین‌نامه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفتن این طرح ایرادی ندارد.

در نهایت نمایندگان با درخواست اولویت بررسی این طرح موافقت کردند.

در بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که «در بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که، علاوه بر جرائم مندرج در سایر مواد این قانون، ارتکاب رفتار‌های زیر در فضای مجازی یا واقعی جرم محسوب و مرتکب به مجازات درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم می‌شود:

۱- هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت‌کننده جنبه انتفاعی داشته باشد، اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیأت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازات از زمان ثبت‌نام در انتخابات».

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی