تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس خبر داد

مرمت آرامگاه سعدی؛ روزی یک درصد پیشرفت

محمدتقی قلعه‌نویی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان فارس گفت: ۷۰ روز از مرمت آرامگاه سعدی می‌گذرد و تاکنون حدود ۷۰ درصد مرمت بنای آرامگاه سعدی انجام شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر: ۱۵۸۳۴۰
۱۲:۳۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

سعدی

دیدارنیوز: سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان فارس گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد مرمت بنای آرامگاه سعدی انجام‌شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدتقی قلعه‌نویی گفت: ۷۰ روز از مرمت آرامگاه سعدی می‌گذرد و تاکنون حدود ۷۰ درصد مرمت بنای آرامگاه سعدی انجام شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان فارس بابیان اینکه از سال ۱۳۳۰ که بنای فعلی آرامگاه سعدی ساخته شده تاکنون با همان معماری حفظ شده است، تصریح کرد: از دهه ۶۰ تاکنون به علت گذر زمان آسیب‌هایی اعم از فرسودگی و تخریب در معماری بنا ایجاد شده که نیاز به مرمت را در این بنا را ضروری کرده بود.

او ادامه داد: باتوجه‌به اهمیت این بنای میراثی، ضمن مطالعاتی که بر روی آسیب‌های بنا انجام شد، تصمیم به مرمت بنادر دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت و طرح آن آماده شد.

قلعه‌نویی گفت: مرمت بنای آرامگاه سعدی را متخصصان مرمت تخت جمشید بر عهده دارند.

زارع سرپرست تیم مرمت و کارشناس مرمت سنگ در تخت جمشید با اشاره به استفاده از اصول و روش‌های علمی و اصولی در مرمت بنای آرامگاه، اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل آرامگاه، جدا شدن سنگ‌های دیواره فضای داخلی و ستون‌های بیرونی بنای آرامگاه است که با به‌کارگیری روش‌های استحکام‌بخشی سنگ به دیواره، مرمت این بخش انجام شد.

او بابیان اینکه مرمت پنجره ضلع شمالی با وزن ۲ تن و ارتفاع بیش از ۷ متر و در ضلع غربی آرامگاه با وزن بالای یک‌تن سخت‌ترین بخش مرمت بنا بود، گفت: به دلیل اهمیت حفظ بنا مرمت این ۲ بخش کاملاً با دست و استفاده از جرثقیل دستی انجام شد.

زارع با اشاره به‌ضرورت حفظ کردن شکل ظاهری بنا، ادامه داد: مرمت این بنا با نگاه با استفاده از شیوه‌های مرمت سنگ در تخت جمشید انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی