تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در راستای مطالبه حقوق قانونی بازنشستگان عنوان کرد:

رئوفیان: مجلس باید، مدیران متمرد را به دادگاه بکشاند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: دولت ومجلس که با تاخیر در اجرای "لایحه متناسب سازی"، خسارات غیر قابل جبرانی به بازنشستگان زده‌اند، باید پاسخگو باشند.

کد خبر: ۱۵۸۲۹۱
۱۶:۲۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲

رئوفیان: مجلس باید، مدیران متمرد را به دادگاه بکشاند

 

دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: «اجرایی نشدن ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه که از سال ۹۶ تا۱۴۰۰را پوشش می‌داد و در بودجه نویسی سنواتی مخصوصاً از سال ۹۹به بعد می‌بایست ازسوی دولت برای بازنشستگان اعتبار پیش‌بینی می‌شد، متاسفانه این اتفاق نیفتاد، لذا این قانون گریزی ازمصادیق بارز هنجارشکنی بوده وسکوت مجلس در برابر آن وعدم استفاده ازحق قانونی بازنشستگان گناهی نابخشودنی است».

وی افزود: این پذیرفتنی نبوده و نیست که نمایندگان فقط به تذکر شفاهی اکتفاء کنند و در برابر بی محلی‌های دولت به تذکرات، از دیگر حقوق قانونی خود از جمله صدور بیانیه رسمی در راستای اجرای قانون به نفع مردم استفاده نکنند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مجلس انقلابی باید مجریان متخلف ومتمرد در هر رده و مسئولیتی را به اجرای قانون و نظارت بر حسب اجرا وادار کنند و در صورت عدم تمکین وی رابه قوه قضائیه معرفی نمایند.
رئوفیان تاکید کرد: دولت و مجلس با تاخیر غیرقابل توجیه در اجرای لایحه متناسب‌سازی خسارات غیر قابل جبرانی به جامعه بازنشستگان کشور زده‌اند، آن‌ها باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: یکی دو روز گذشته از رادیو شنیدم که رئیس مجلس گفته بار‌ها و بار‌ها درمجلس گفته‌ام صندوق‌های بازنشستگی اولویت اول مجلس و دولت است. ولی آقای قالیباف نگفت چرا موضوعی که اولویت اول مجلس است در تصمیم‌گیری، اولویت آخر مجلس شد؟ چرا درواپسین ساعات برنامه هفتم توسعه، آن هم در ماه‌های پایانی عمر مجلس، مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت؟! و این را هم نگفت که از چه زمانی این موضوع آنقدر اهمیت پیداکرده که شده اولویت اول مجلس انقلابی؟!

عضو جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با اشاره به اینکه مجلس یازدهم نتوانسته رضایت عمومی را تامین کند، خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: آقای قالیباف! مگر لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم تراز، به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلین که مهر ۱۴۰۰ توسط دولت روحانی به مجلس داده شد نمی توانست همان وقت اولویت اول مجلس انقلابی شود و با وجود تصریح ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، به رفع تبعیض درمهلت قانونی اعلام وصول شود، تا این همه استرس و مشکلات بر جامعه بازنشستگان تحمیل نشود؟

این عضو ارشد شورای وحدت با طرح این پرسش از قالیباف که چرا لایحه را یک سال در کشوی میزتان بایگانی کردید، اظهار کرد: شما بی توجه به مطالبات بر حق این قشر مظلوم که دغدغه خالی بودن یخچال‌هایشا ن را داشتید و به آنان اطمینان دادید که جبران مافات می‌کنید، بعد از گذشت دو سال، آن هم درآستانه انتخابات مجلس دوازدهم، به فکر حل مشکلشان افتادید؟

وی خاطرنشان کرد: در فاصله مهر ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ چه اتفاقی افتاده که این لایحه متروک و خارج ازدستور، یک دفعه به اولویت اول مجلس انقلابی تبدیل شده؟ آن هم در واپسین روز‌های عمر چهار ساله نمایندگی و تلاش و برنامه ریزی شما و همکارانتان برای انتخابات مجلس بعدی؟! آقای قالیباف! حالا هم که این موضوع شده اولویت اول! چرا در برابر اجرای آن بازه زمانی ۵ ساله را وعده می‌دهید؟

عضو جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت اضافه کرد: بازنشستگانی که در طول سال‌های خدمتشان هر ماه ۹ درصد از حقوق ماهانه‌شان کسر و به صندوق واریز می‌شد و طبق قانون هم کمی بیشتر از ۵ درصد دولت باید هم زمان به صندوق، واریز می‌کرد. چرا نباید در اجرای متناسب سازی در بازه یک ساله به حق و حقوقشان وبه پس انداز دوران خدمتشان برسند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: دولت می‌گوید بودجه ندارد که همسان‌سازی را اجرا کند، مجلس هم در همکاری کامل و حداکثری با دولت، همین حرف را می‌زند، در حالی‌که بازنشستگان از پس‌انداز دوران خدمتشان می‌خواهند استفاده کنند. قاطعانه می‌گویم دولت‌ها دست در جیب بازنشسته‌ها کرده و از صندوق پیش‌خور کرده‌اند، تقصیر صاحب خانه چیست؟

وی عنوان کرد: در سفری که به چین داشتم در دیدار با رئیس دانشگاه کونمینگ پایتخت استان یونان که یکی از دانشکده‌هایش، دانشکده تربیت معلم است از ایشان پرسیدم وقتی معلمان شما به سن بازنشستگی می‌رسند آیا برای آن‌ها نسبت به دیگر کارکنانی که بازنشسته می‌شوند امتیازی قائل هستید؟ آقای "جو" پاسخ داد: بله، دولت ما حقوق آخرین ماه باقیمانده از دوران خدمتشان را بدون کسر مبلغی از آن به عنوان اولین حقوق دریافتی در نظرمی گیرد و پرداخت می‌کند.
دبیر کل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان کشورگفت: ولی در ایران ما میانگین دو سال آخرخدمت محاسبه و پرداخت می‌شود که مبلغ آن نسبت به آخرین دریافتی دوران خدمت کمتر می‌شود که آن را هم دولت در بررسی برنامه هفتم توسعه میانگین ۵ سال آخر خدمت را پیشنهاد داد که خوشبختانه مجلس زیر بار نرفت که جای تشکر دارد. ولی باز هم چین کمونیست عملا در توجه به معیشت بازنشستگان جلوتر از ایران اسلامی است و حواسش به معلم و نقش آفرینی او در جامعه بیشتر است برای نظام ما خوب نیست.

عضو هیات عالی شورای وحدت بیان کرد: حال که پس از سال‌ها مطالبه‌گری بر حق بازنشستگان، لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوقشان با تاکید بر ۹۰ درصد حقوق شاغلین دربرنامه هفتم گنجانده شده، وقت آن رسیده که نمایندگان محترم در فرایند بررسی جزئیات همسان‌سازی، که از ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم ترازشان را به عنوان حق مسلم آنان درنظر گرفته است توجه داشته باشند که تفاوت حقوق با شاغلین از ۱۰ درصد بالا نزند که اگر به عنوان مثال در بودجه‌نویسی سنواتی افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلین به سایر چیز‌ها از جمله فوق العاده شغل، حق شغل حرفه‌ای، حق مدیریت و فوق‌العاده ویژه و غیره تعلق گیرد به دلیل اینکه بازنشستگان فاقد این عناوین هستند فاصله به بالاتر از ۵۰ درصد می‌رسد و دیگر متناسب سازی از موضوعیت می‌افتد، لذا انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس این فرصت اندک پیش رو را قدر بدانند و غنیمت بشمارند و با تصمیمی درست و جامع توأم با پیش‌بینی آثار مترتب بر نوع تصمیم در آینده که درقالب قانون مورد تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌کنند، دولت را مکلف به اجرای کامل و به موقع آن نمایند، تا اندکی با سبک کردن بار مسئولیتشان جبران مافات کرده باشند و وظیفه‌شان در برابر، ولی نعمتانشان را اگر چه با تأخیر، به انجام رسانده باشند تا موجبات جلب رضایتمندی خانواده بزرگ بازنشستگان را که حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، فراهم آورده و به مشارکت بالا در انتخابات مجلس هم کمک شود.

دولت هم اجرای بی چون و چرای قانون در تمامی موارد را نصب‌العین خود قرار دهد و در همه امور آن را اولویت اول کاری خود بداند و از اجرا نکردن یا اجرای ناقص قانون جدا بپرهیزد که هنجاری بالاتر از قانون نداریم که عدم اجرای قوانین عین هنجارشکنی است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
0
عوام فریبی و بازیهای کثیف حزبی و سیاسی با سفره و معیشت مردم سالهاست رواج یافته و به انتها رسیده است . بی اعتمادی موجود ماحصل و نتیجه همین گونه رفتارهاست . غافل ازین که این بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به کلیت نظام و حاکمیت اتفاق می افتد و نه تنها نسبت به عمال حزب و گروهی خاص ! البته که از مسئولان در رده های بالاتر هم توقع میرود نسبت به عواقب این گروکشی ها و بی تدبیری ها ، بی تفاوت نباشند و البته که توقع به جایی هم هست . تحمل فقر و تنگی معیشت به مراتب آسانتر و باورپذیرتر از تحمل تبعیض و ظلم است . دولت و مجلس فعلی علیرغم وعده های انقلابی گری و عدالت محوری شان ، تبعیض در پرداختها را به حد اعلا رسانده و پایشان را همچنان بر گرده ی ضعیفترین اقشار بازنشسته و کارگران جامعه میفشارند . ظاهرا غافلند از اینکه : الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی