تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
در خاورمیانه چه خبر است

فروپاشی روانی نتانیاهو و انتظار برای وقفه

در سی‌وسومین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۲۳۰
۰۸:۲۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کانادا خواهان توقف بشردوستانه شد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌وسومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۳۳/ اولمرت: نتانیاهو دچار فروپاشی روانی شده 

به نقل از العربیه، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل طی اظهاراتی انتقادآمیز از نخست‌وزیر کنونی اسرائیل، گفت که بنیامین نتانیاهو، به‌دنبال شکست بزرگ مقابل حمله هفتم اکتبر «حماس» و ناکامی در سطح دفاع از امنیت ملی به‌دلیل نگرانی از احتمال از دست دادن پست و جایگاه سیاسی‌اش، دچار فروپاشی روانی شده است.

اولمرت چهارشنبه ۱۷ آبان در مصاحبه با نشریه «پولیتیکو» ضمن انتقاد از نتانیاهو و اشاره به وضعیت روانی او، گفت نتانیاهو که در محافظت از امنیت ملی اسرائیل ناکام مانده و دچار فروپاشی عصبی شده، اکنون با عملکرد خود خطری علیه اسرائیل تشکیل می‌دهد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اولمرت: نتانیاهو دچار فروپاشی روانی شده

بر حسب آمار‌های اعلام شده از سوی اسرائیل حمله غافلگیرانه حماس در هفتم اکتبر به شهرک‌ها و پایگاه‌های این کشور در مناطق پیرامونی موسوم به غلاف غزه به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر اغلب از بین غیرنظامیان و به گروگان گرفته شدن بیش از ۲۴۰ نفر دیگر در روز اول حمله منجر شد.

اولمرت هشدار داد که «به جای بازگرداندن عقربه‌های ساعت به عقب و اعمال کنترل نظامی کامل بر غزه، اکنون اولویت باید به مذاکره با جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به بازی و احیای مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطینی داده شود».

ساعت: ۲۱:۰۹/ متحدان ناتو از "وقفه‌های بشردوستانه" در غزه حمایت می‌کنند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که این وقفه‌ها به کمک‌های بشردوستانه اجازه می‌دهد تا به این منطقه برسد.

او همچنین گفت که جلوگیری از تبدیل شدن جنگ به یک درگیری منطقه‌ای مهم است.

ساعت: ۲۰:۵۱/ کمیسر حقوق بشر سازمان ملل «جنایت جنگی» هر دو طرف را محکوم کرد

فولکر تُرک، کمیسر عالی حقوق بشر، ادعا کرد که جنایات جنگی از سوی اسرائیل و حماس انجام شده است.

به نقل از بی بی سی، ترک مدعی شد: «بی‌رحمی‌هایی که گروه‌های مسلح فلسطینی در هفتم اکتبر مرتکب شدند شنیع بود، جنایت جنگی بود، همانطور که آزاد نکردن گروگان‌ها هم جنایت جنگی است.»

او افزود: «مجازات جمعی فلسطینی‌ها به دست اسرائیل هم جنایت جنگی است، همانطور که جابجا کردن اجباری و غیرقانونی شهروندان هم جنایت جنگی است.»

ترک درباره امدادرسانی به غزه گفت: «رشته حیات غزه ناعادلانه و ظالمانه باریک شده است.»

او خواستار توافق برای آتش‌بس فوری شد و گفت اینجا مسئله حقوق بشر مطرح است، «رساندن کمک کافی به غزه، آزاد کردن گروگان‌ها و پایان پایدار اشغال».

ترک گفت که «ما به پرتگاه خطرناکی افتاده‌ایم. عمل یک طرف توجیه‌کننده عمل طرف مقابل نیست.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کانادا خواهان توقف بشردوستانه شد

ساعت: ۱۹:۴۷/ کانادا خواهان توقف بشردوستانه در جنگ شد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز به خبرنگاران گفت که دولت او خواستار توقف درگیری‌ها در غزه است تا اسرا آزاد شوند، اتباع خارجی از منطقه خارج شوند و به آنها کمک شود.

کانادا قبلاً خواستار توقف یک سری درگیری‌ها برای اجازه دادن به ارسال کمک‌ها به منطقه شده بود، اما از حمایت برای توقف طولانی‌تر خودداری کرده بود.

اسرائیل افزایش فشار‌های بین المللی برای آتش بس را رد کرده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیروز موضع این کشور را تکرار کرد.

روز دوشنبه، روسای چندین نهاد مهم سازمان ملل متحد خواستار آتش بس بشردوستانه شدند.

ساعت: ۱۹:۰۵/ تجمع حامیان غزه در ملبورن

به نقل از ایسنا، حامیان غزه امروز در بندر ملبورن استرالیا راهپیمایی کرده و خواهان تحریم کالا‌های اسرائیلی شدند.

حامیان فلسطین روز چهارشنبه راهپیمایی باشکوهی را در بندر ملبورن استرالیا برگزار کردند.

ساعت: ۱۸:۳۸/ نگرانی هلال احمر از امنیت بیمارستان قدس

به نقل از شبکه الجزیره، نبال فرسخ، سخنگوی هلال احمر فلسطین گفت: از روز یکشنبه، اطراف بیمارستان قدس مورد بمباران روزانه قرار گرفته است.

او به الجزیره گفت: «ما در مورد گلوله باران در ۱۵ متری ساختمان بیمارستان صحبت می‌کنیم. بیشتر ساختمان‌های اطراف بیمارستان به طور کامل ویران شده و بمباران‌ها نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند.»

بسیاری از جاده‌هایی که به بیمارستان قدس منتهی می‌شوند بسته شده‌اند و پزشکان در آمبولانس‌ها مجبور شده‌اند برای رسیدن به مصدومان از یک جاده ناهموار و بدون آسفالت استفاده کنند.

ساعت: ۱۸:۰۸/ رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا به دلیل سخنانش درباره اسرائیل و حماس توبیخ شد

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به محکومیت رشیده طلیب، نماینده دموکرات از میشیگان و تنها فلسطینی-آمریکایی در کنگره رای داد.

به نقل از یورونیوز، نمایندگان آمریکا با نتیجه ۲۳۴ رای بر ۱۸۸ رای، طلیب را به دلیل اظهاراتش محکوم کردند، مجازاتی که یک قدم کمتر از اخراج از مجلس است. این نماینده که سه دوره در کنگره حضور دارد به دلیل دیدگاه‌هایش در مورد چندین دهه مناقشه در خاورمیانه، مدت‌هاست که هدف انتقاد‌ها قرار دارد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ آخرین آمار کشته‌شدگان در غزه

بحث در مورد یک «قطعنامه توهین‌آمیز» بوده است. ریچ مک کورمیک، نماینده جمهوری خواه این اقدام طلیب را «یهودی ستیزانه» خواند و شکایت علیه طلیب را اجرا کرد. او گفت: «طلیب درباره بزرگترین متحد ما، اسرائیل و حمله ۷ اکتبر دروغ‌های باورنکردنی ارائه کرده است.»

طلیب هم از موضع خود دفاع کرد و گفت: «ساکت نمی‌شوم و نمی‌گذارم حرف‌های من را تحریف کنید.» او گفت که انتقادش به اسرائیل و همواره متوجه دولت و رهبری آن در زمان نخست وزیر نتانیاهو بوده است.

او گفت: «این مهم است که مردم و دولت را از هم جدا کنیم. این ایده که انتقاد از دولت اسرائیل، یهودستیزانه است، وضعیت خطرناکی ایجاد می‌کند و از آن برای خاموش کردن صدا‌های مختلف که در سراسر کشور ما برای حقوق بشر وجود دارد، استفاده خواهد شد.»

ساعت: ۱۶:۵۵/ آخرین آمار کشته‌شدگان در غزه

به نقل از شبکه العربیه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از ۷ اکتبر تا کنون ۱۰۵۶۹ فلسطینی از جمله ۴۳۲۴ کودک در غزه کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۳:۲۸/ کارشناس سازمان ملل می‌گوید که هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی جنایت جنگی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق برخورداری از مسکن هشدار داده که بمباران "سیستماتیک" اسرائیل به مسکن و تاسیسات غیرنظامیان بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه غیرقانونی است.

بالاکریشنان راجاگوپال در بیانیه‌ای گفت: چنین اقداماتی جنایت جنگی محسوب می‌شود و زمانی که علیه یک جمعیت غیرنظامی انجام شود، جنایت علیه بشریت نیز محسوب می‌شود.

ساعت: ۱۲:۲۹/ غزه بدون آب پاکیزه، در خطر مسمومیت و بیماری قرار گرفته است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نوشت: محاصره نوار غزه توسط اسرائیل باعث شده این منطقه آب پاکیزه نداشته و انواع بیماری‌ها در آن شیوع پیدا کند.

با کاهش شدید تولید آب تصفیه شده در غزه و رسیدن آن به حدود پنج درصد تولید قبل از آغاز جنگ، ساکنان غزه به طور میانگین روزانه تنها به سه لیتر آب دسترسی دارند.

ساعت: ۱۱:۳۶/ شاهدان می‌گویند ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا نزدیک شده است

سارا خیرات، خبرنگار شبکه الجزیره گفت: «شاهدان به ما گفته‌اند که سربازان اسرائیلی در حال حرکت بیشتر به سمت مرکز شهر غزه هستند و تنها حدود ۷۰۰ متر با بیمارستان الشفا فاصله دارند.

ارتش اسرائیل می‌گوید مرکز فرماندهی حماس اینجاست. آن‌ها می‌گویند که مصمم هستند از شر این‌ها خلاص شوند. مدیریت بیمارستان و افرادی که در آنجا کار کرده اند این موضوع را رد کرده اند.

این پیشرفتی است که توسط خود ارتش تایید نشده، بلکه بر اساس گزارش‌های شاهدان است.»

ساعت: ۱۰:۵۵/ هشدار اردن درباره گسترش جنگ

به نقل از ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اسپانیایی خود نسبت به گسترش جنگ غزه هشدار داد.

او گفت: باید این جنگ متوقف شود. این جنگ منجر به یک فاجعه انسانی در نوار غزه شده است.

الصفدی نسبت به گسترش جنگ در غزه هشدار داد و گفت: این مسئله پیامد‌های خطرناکی برای تمام منطقه خواهد داشت.

ساعت: ۰۹:۵۱/ یک سرباز اسرائیلی در شمال غزه کشته شد

ارتش اسرائیل از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن دو سرباز در درگیری‌های شبانه در شمال غزه خبر داد.

از زمان آغاز تهاجم زمینی اسرائیل در ۳۱ اکتبر، حداقل ۳۱ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ سرباز اسرائیلی در شمال غزه کشته شد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ سرباز اسرائیلی در شمال غزه کشته شد

ساعت: ۰۹:۲۶/ «ربات‌ها و سگ‌های مواد یاب» برای یافتن تونل‌های حماس مستقر شدند

به نقل از اسکای نیوز، پنج منبع امنیتی اسرائیلی به رویترز گفتند که اسرائیل مرحله بعدی جنگ خود را علیه حماس آغاز می‌کند و تونل‌های این گروه شبه نظامی را در شمال غزه هدف قرار می‌دهد.

این منابع مدعی شدند که ربات‌ها و سگ‌های مواد یاب برای تعیین محل ورودی و کاوش در داخل تونل‌ها قبل از اقدام احتمالی توسط نیرو‌های زمینی متخصص مستقر شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درگیری در اطراف دانشگاه قدس و ۹ کشته در جبالیا

ساعت: ۰۸:۵۸/ درگیری فلسطینیان و نیرو‌های اسرائیلی

به نقل از العربیه، در جریان درگیری فلسطینیان و نیرو‌های اسرائیلی در اطراف دانشگاه قدس، ۲۵ فلسطینی بازداشت شدند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین اعلام کردند: در پی حمله هوایی اسرائیل به یک منزل مسکونی در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه، ۹ نفر کشته شدند.

ساعت: ۰۸:۱۸/ ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه به مراقبت‌های پزشکی دسترسی ندارند

به نقل از یورونیوز، سازمان ملل متحد می‌گوید ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه به مراقبت‌های پزشکی مرسوم در طول دوره بارداری دسترسی ندارند.

بنا به آمار سازمان ملل روزانه ۱۸۰ زن باردار هر روز در نوار غزه وضع حمل می‌کنند و از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه حماس ۵۵۰۰ نوزاد در این باریکه چشم به جهان گشودند.

بیمارستان‌های نوار غزه با کمبود سوخت روبرو هستند. زنان باردار در این باریکه نیز به آب آشامیدنی و مواد غذایی مورد نیاز خود دسترسی ندارند.

ساعت: ۰۷:۵۸/ صلیب سرخ می‌گوید یکی از کاروان‌هایش در نوار غزه مورد هدف قرار گرفته است

صلیب‌سرخ روز سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از کاروان هایش در نوار غزه هدف تیراندازی قرار گرفته است.

به گفته کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این کاروان شامل پنج دستگاه کامیون و دو دستگاه خودرو می‌شد. به دو کامیون در جریان تیراندازی آسیب رسید و یکی از رانندگان به طور سطحی مجروح شد.

صلیب سرخ از هدف گرفته شدن این کاروان کمک‌های بشردوستانه ابراز نگرانی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی