تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
صحبت‌های علیرضا دباغ، کارشناس رسانه

صداوسیما متعلق به یک قشر خاص نیست

علیرضا دباغ، کارشناس رسانه، با بیان اینکه بازگشت هنرمندان محبوب به سریال‌ها خوشایند است گفت که صداوسیما متعلق به یک قشر خاص نیست.

کد خبر: ۱۵۸۱۹۴
۱۱:۴۲ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

صداوسیما متعلق به قشر خاص نیست

دیدارنیوز: یک کارشناس رسانه بر لزوم بازگشت هنرمندان توانمند و محبوب به صداوسیما تاکید و عنوان می‌کند: ارتباط متقابل میان رسانه و هنرمند، ارتباطی جدایی‌ناپذیر است و قهر میان هنرمند و رسانه معنا ندارد.

علیرضا دباغ، کارشناس رسانه درباره لزوم حفظ هنرمندان در رسانه با بیان اینکه ارتباط متقابل میان رسانه و هنرمند ارتباطی جدایی‌ناپذیر است، معتقد است: قهر میان هنرمند و رسانه معنا ندارد. نه رسانه بدون هنرمند می‌تواند فعالیت کند و نه هنرمند بدون مدیوم یا رسانه می‌تواند هنرش را به دیگران نشان دهد. این مدیوم می‌تواند از صحنه تئاتر تا پرده سینما گسترده باشد. اما به هرحال هنرمند باید دیده شود و رسانه وسیله‌ای است برای دیده شدن، شنیده شدن و احساس شدن.

این مدرس دانشگاه ادامه می‌دهد: این روز‌ها و با پیشرفت تکنولوژی تعدد مدیوم‌ها یا وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد شده است و هر هنرمندی می‌تواند در مدیوم دلخواه و متناسب خود فعالیت کند. اقبال مخاطبان به شبکه نمایش خانگی هم نشان می‌دهد که هنرمندان عرصه وسیع‌تری برای ارائه هنر خویش را دارند، اما در شرایط اقتصادی امروز جامعه، بهترین وسیله برای ارتباط مؤثر با مخاطبان عام، رسانه تلویزیون است. هنوز تعداد بسیار زیادی از مخاطبان هستند که اوقات فراغت خود را با تلویزیون سپری می‌کنند و چه بهتر که تلویزیونِ خانه آن‌ها قاب زیبایی از هنرمندی هنرمندان کشورمان را نشان دهد.

دباغ با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر باز بودن در‌های صداوسیما به روی هنرمندان، در عین حال می‌گوید: ناگفته نماند مدیریت صداوسیما هم بار‌ها به این موضوع اشاره کرده است که راهِ تلویزیون به روی همه هنرمندان باز است، اما متأسفانه در عمل کمتر شاهد این رویه هستیم. همین چند روز پیش بود که خانمی که برای تبلیغات زودهنگام انتخابات آماده می‌شود در اظهارنظر شخصی خویش تلویزیون را متعلق به یک قشر خاص معرفی کرد. این خودی و غیرخودی کردن‌ها شاید در شعار مصارفی داشته باشد، اما اگر در عمل نیز رویه رسانه قرار گیرد از عدالت فرهنگی و اجتماعی فاصله می‌گیرد. جا داشت مجری برنامه در همان زمان رفع شبهه می‌کرد یا اداره روابط عمومی سازمان صداوسیما در این زمینه روشن‌سازی می‌کرد، تا تلویزیون همچنان در نزد افکار عمومی به عنوان یک سرمایه ملی تلقی شود.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه حقیقت این است که رسانه متعلق به همه مردم ایران است، عنوان می‌کند: همه ایرانیان مطابق قانون اساسی باید بتوانند از تمام امکانات کشور از جمله رسانه ملی بهره‌مند شوند و نمی‌توان گفت صداوسیما فقط متعلق به یک قشر خاص است. مطمئن هستم تفکرِ آن بانو ارتباطی با تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان سازمان صداوسیما ندارد.

دباغ در پایان این گفتگو اعلام خبر‌هایی مبنی بر بازگشت هنرمندان محبوب به تلویزیون را به فال نیک می‌گیرد و می‌گوید: شنیدن خبر بازگشت هنرمندان محبوب کشورمان به سریال‌های تلویزیونی خبر خوشایندی است. این اتفاق از هرطرف نگاه کنید مفید و مثبت است؛ هم برای هنرمند که باید به هنر شناخته شود و دیده و شنیده شود و هم برای رسانه که بدون حضور هنرمند، معنای خود را از دست می‌دهد.

این مدرس دانشگاه اضافه می‌کند: این اتفاق بیش از همه برای مخاطبان مفید و جذاب است؛ چراکه می‌توانند اوقات فراغت خود را با برنامه‌های کیفی و از مدیومی که راحت و ارزان‌تر از سایر مدیوم‌هاست در خانه خود تماشا کند. از این رو باید این اقدام را به فال نیک گرفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی