تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

وقوع بیش از ۱۵۰ مورد خشونت جنسی در سودان جنوبی طی ۱۲ روز

مقام‌های سازمان ملل متحد اعلام کردند، بیش از ۱۵۰ زن و دختر در ۱۲ روز گذشته در نزدیکی بنتیو، دومین شهر بزرگ سودان جنوبی هدف تجاوز و سایر اشکال خشونت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۵۸۱۳
۰۹:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل و روسای صندوق کودکان ملل متحد و صندوق جمعیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک این "حملات شنیع" را محکوم و اعلام کردند: مهاجمان، مردان مسلح یونیفورم‌پوش توصیف شدند.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سودان جنوبی که دو سال پس از استقلال به وقوع پیوست، میلیون‌ها تن بی‌خانمان شدند و تجاوز جنسی به عنوان ابزار جنگی به شدت افزایش یافته است. بزرگترین اردوگاه آوارگان در داخل این کشور در شهر بنیتو قرار دارد. حدود ۱۲۰هزار تن در این محل که «اردوگاه حفاظت از غیر نظامیان» نام دارد،‌ زندگی می‌کنند. اغلب این افراد را زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی تشکیل می‌دهند.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، انریتا فوره، مدیر اجرایی یونیسف و ناتالیا کانم، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد از مقام‌ها خواستند تا "علنا این حملات را محکوم کرده و اطمینان حاصل کنند عاملان این جرایم محاکمه می‌شوند.

در نیمه نخست ۲۰۱۸ حدود ۲۳۰۰ مورد خشونت جنسی به گروه‌های امدادی در سودان جنوبی گزارش شد که اکثر آنها علیه زنان و دختران و بیش از ۲۰ درصد علیه کودکان بوده است.

مقام‌های سازمان ملل گفتند: شمار واقعی پرونده‌ها بیش از این‌هاست زیرا اکثر موارد خشونت‌ها گزارش نمی‌شود. خشونت جنسی در جنگ داخلی این کشور به شدت شایع شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی