تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اشکان تقی‌پور، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور توضیح داد

اقدامات موسسه خیریه نیک‌گامان برای کودکان و نوجوانان دارای معلولیت

اشکان تقی‌پور، مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید درباره خدمات این موسسه به کودکان و نوجوانان دارای معلولیت توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۱۵۸۰۶۹
۱۰:۲۲ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

مجمع خیرین

دیدارنیوز: دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان جمشید، درباره‌ خدمات موسسه به کودکان و نوجوانان دارای معلولیت گفت: از سال‌ها پیش موسسه در پروژه‌های کاملا مردم نهادِ زیر بنایی مرتبط با فرزندان دارای معلولیت عملکردی جدی داشته است.

ساخت کامل مرکز جامع توانبخشی شهرستان پلدختر استان لرستان در دو طبقه درمانی و اداری تحت نظارت سازمان بهزیستی از پروژه‌های بزرگ کاملا مردم نهاد موسسه خیریه نیک گامان جمشید پس از سیل بزرگ در سه استان کشور بود که نه تنها خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت استان لرستان بلکه ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت استان‌های همجوار لرستان را بسیار آسان کرد. تهیه عمده‌ وسایل کمک‌توانبخشی اعم از واکر، تشک مواج، ویلچر و عصا نیز برای استان لرستان با هماهنگی معاونت توانبخشی استان، در زمان سیل انجام شد.

بازسازی و تجهیز کامل ۵ مرکز بزرگ نگهداری از کودکان دارای معلولیت ذهنی و حرکتی شناخته شده و پر ازدحام، ۲ مرکز در استان البرز و ۳ مرکز در تهران، شامل ساخت و نصب آسانسور ویژه افراد دارای معلولیت، ساخت و تهیه ده‌ها تخت شکن دار جهت تغییر وضعیت کودکان هنگام تغذیه برای جلوگیری از آسپیره شدن کودکان و راحت‌تر شدن فعالیت‌های مربیان و پرستاران، بازسازی کامل عمرانی حمام کودکان و ساخت وان مخصوص حمام، رنگ آمیزی مراکز، تهیه‌ی برانکارد‌های مخصوص ضد زنگ تا کنون انجام پذیرفته است.

تقی پور همچنان اضافه کرد که بازسازی کامل و توسعه‌ فضای مورد استفاده «کلینیک حرکات اصلاحی افراد دارای معلولیت» تحت مدیریت جمعیت هلال احمر کشور در کنار بخش‌های مرتبط با ساخت ارتز و پروتز در تهران از فعالیت‌های زیربنایی و‌ ماندگار موسسه خیریه نیک گامان در این حوزه است. تهیه مواد غذایی و پوشینه نیز از فعالیت‌هایی است که به شکل مستمر در مقاطعی از سال بر حسب نیاز مراکز انجام شده است.

اشکان تقی پور، معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور و همچنین استان تهران، افزود: یکی از فعالیت‌های جدی مستمر موسسه در این حوزه تامین هزینه‌ بخش عمده‌ ماهانه هزینه‌های تیم‌های کاردرمانی این کودکان به شکل مستمر است که بنابر نیت خیرین موسسه بر مبنای اعلام نیاز انجام می‌شود و تاثیر بسزایی بر عملکرد جسمانی و ذهنی کودکان دارد.

تقی پور، عضو هیئت مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه و چهره ماندگار مدرسه سازی در سال ۱۳۹۹، افزود: مدرسه سازی، ساخت و تجهیز هنرستان‌ها، ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و بیمارستان‌های دانشگاهی به شکل گسترده و تاسیس، راه اندازی و اداره‌ کامل خانه‌های شبانه روزی کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر تحت نظارت بهزیستی (مراکز شبه خانواده) فعالیت‌های اصلی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید با نیت خِیر خیرین داخل و خارج از کشور است که با هدف سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان کم برخوردار و زنان سرپرست خانواده انجام می‌شود.

قطعا موسسه خیریه نیک گامان در بحران‌های طبیعی و شرایط اضطراری مانند کرونا نیز با تمام توان خود به شکل کاملا مردم نهاد در کنار جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی خواهد بود چنانکه پیش از این نیز چنین کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی