تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیریت بحران خبر داد

آماده‌باش در مازندران؛ احتمال سیلابی‌‌شدن رودخانه‌ها و ریزش سنگ

محمدی، مدیرکل بحران استانداری مازندران با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد، گفت: بارش عصر دیروز (شنبه) باعث آبگرفتگی معابر و بروز سیلاب محلی در مناطق غربی مازندران شد.

کد خبر: ۱۵۸۰۶۱
۰۹:۰۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

احتمال سیلابی‌‌شدن رودخانه‌ها در مازندران

دیدارنیوز: بارش‌های عصر دیروز در غرب مازندران در برخی مناطق از جمله چالوس، عباس آباد و کلارآباد و مرزن آباد سبب طغیانی شدن رودخانه‌ها شد. در نتیجه بارش‌ها آبگرفتگی معابر روی داد و در برخی نقاط به دلیل شدت بارندگی و حجم بالای سیلاب نیرو‌های امداد و بحران با تجهیزات لازم مستقر شدند.

حسینعلی محمدی، مدیرکل بحران استانداری مازندران با بیان اینکه همه فرمانداری‌های غرب مازندران در حالت آماده‌باش قرار دارند گفت: تا عادی شدن شرایط در مناطق سیل‌زده غرب نیرو‌ها در حالت آماده‌باش هستند و برق در قسمت‌هایی از چالوس، عباس‌آباد و کلارآباد قطع شد.

محمدی افزود: بارندگی شدید در چالوس و نوشهر حدود ۸۰ میلیمتر گزارش شده که سبب طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر شد و بخش‌هایی از کلارآباد و برخی روستا‌های مرتفع شهرستان چالوس با مسدود شدن راه روبرو شدند.

وی افزود: رودخانه سردآبرود طغیان کرده که سبب جمع شدن سرشاخه‌ها در پشت سد انحرافی زوات چالوس شد و بسته شدن دهانه پل و ورود سیلاب به روستای علی‌آباد گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت: در مرزن‌آباد هم راه دسترسی به برخی روستا‌ها با خسارت همراه بود. آب گرفتگی معابر سبب اختلال در راه‌های ارتباطی درون‌شهری شد. هواشناسی مازندران هشدار‌ها را در زمینه ورود سامانه جدید بارش و احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب صادر کرده و تا عصر یکشنبه هشدار‌ها ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی پیش بینی شده و از رانندگان تقاضا داریم در محور‌های کوهستانی با احتیاط برانند.

جواد اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد نیز گفت: در سیل شب گذشته بارندگی‌ها از ساعت ۱۷ عصر آغاز شد و ۷ روستا بخش کلارآباد، عباس آباد خسارت دیدند بطوری‌که آب آشامیدنی ۱۰۰ خانوار، برخی پل‌های عبور و مروری و ۸ سایت ایرانسل در کلارآباد و برق در شهر سلمانشهر قطع است و مسئولان در حال رفع مشکل هستند.

وی با بیان اینکه به تأسیسات آبی و برقی تا ۷۰ درصد خسارت وارد شده است تصریح کرد: سیل سبب تعطیلی مدارس شهیدان جعفرنژاد و زرودی در کلارآباد شد و مدرسه حضرت آمنه (س) و شهید نقیب‌پور در بخش مرکزی نیز تعطیل شد.

اصلانی همچنین به تخریب چند پل روستایی و شهری در این مناطق اشاره کرد و یادآور شد: همچنین راه دسترسی در برخی نقاط تحت الشعاع قرار گرفت که تمهیدات لازم برای دسترسی به راه ارتباطی در نظر گرفته شد و تلاش برای برقراری عبور و مرور در محور‌های راه ادامه دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی