تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
او نمی‌توانست به اسرائیل اعلان جنگ دهد

نظر زیدآبادی درباره سخنرانی نصرالله؛ سکوت و پیامد‌های بهتر

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی کشورمان در مطلبی با عنوان «سیدحسن نصرالله و تعارض نقش‌ها» نوشت: «سخنرانی آقای نصرالله، بغرنجی نقش او در برابر جنگ در نوار غزه را عیان کرد. او به عنوان رهبر گروهی که در دولت لبنان سهیم است، طبعا نمی‌توانست به اسرائیل اعلان جنگ دهد. اگر سیدحسن نصرالله، به جای این سخنرانی به سکوت خود ادامه داده بود، در مجموع پیامد‌های بهتری برای او داشت.»

کد خبر: ۱۵۸۰۰۷
۱۰:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

نظر زیدآبادی درباره سخنرانی نصرالله؛

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی کشورمان به سخنرانی روز گذشته (جمعه) سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

زیدآبادی نوشت: «سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، دو نقش سیاسی و نظامی توأمان در کشورش بازی می‌کند. نقش سیاسی او در چارچوب دولت و نقش نظامی او خارج از چارچوب دولت است. ایجاد توازن بین این دو نقش کاری بی‌نهایت بغرنج و دشوار است؛ بخصوص هنگامی که در تعارض و تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند.

سخنرانی آقای نصرالله، بغرنجی نقش او در برابر جنگ در نوار غزه را عیان کرد. او به عنوان رهبر گروهی که در دولت لبنان سهیم است، طبعاً نمی‌توانست به اسرائیل اعلان جنگ دهد، اما او در مقام رهبر یک گروه نظامی و چریکی، انتظاراتی آفریده است که جز با اعلان جنگ در چنین شرایطی، طیفی از هواداران پرشورش آرام نمی‌شوند.

نصرالله در طول سخنرانی‌اش در برخی لحظات کوشید با حماسی کردن لحن خود، تأثیر عدم اعلان ورود به جنگ را نزد مخاطبانش جبران کند، اما وقتی که آمادگی و امکانِ عملی برای انجام کاری وجود نداشته باشد، با حماسی کردن لحن و زبان نمی‌توان آن را پنهان کرد.

به نظرم اگر سیدحسن نصرالله، به جای این سخنرانی به سکوت خود ادامه داده بود، در مجموع پیامد‌های بهتری برای او داشت.»

مطلب مرتبط:

نصرالله: غزه پیروز خواهد شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی