تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

از خواص فضانورد دوران محمود تا خواص کوهنورد عصر ابراهیم

در هفته گذشته از سخنان برخی خواص می‌شود به این نتیجه رسید که سه مسأله و داستان اصلی مملکت چیست و این موضوع و حتی قصه عجیب فوتبال در آسیا را عوام‌الملک کشف کرده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۸۳
۱۳:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲

احمد، بزرگوار مشهدی اعلام کرد که بعد از حجاب که در راس مسائل است مساله فلسطین باید مورد توجه باشد. راست هم می‌گوید. ما کلا در کل کشور از زمان شروع عصر ابراهیم سه مساله داشته‌ایم. دو تایش را احمد گفت. سومی هم این بود که بین آن دو تا کدام باید اول باشد که خوشبختانه احمد سومی را حل کرد. واقعا خانواده دکتر ابراهیم که شامل متعلقه‌اش و اخوین متعلقه‌اش و ابوی متعلقه‌اش می‌باشند همیشه خدمات زیادی به کشور کرده‌اند و پس از شروع عصر ابراهیم بیشتر هم می‌کنند.

غروب فیلم مساله‌سازی یک طبیبه در آمل را دیدم. گویا در میان اطبا به عنوان فرد نمونه انتخابش کرده‌ بودند. ولی جایزه‌اش را به شکل بی‌حجاب دریافت کرد. خوشبختانه در راستای حل مساله بلافاصله خبر تعلیق پروانه طبابتش را شنیدم. فرد مونثی که حجاب نداشته باشد هیچوقت نمی‌تواند هیچ کاری را درست انجام بدهد. چه برسد به طبابت کردن. باید پروانه‌های کسانی را هم که چنین فردی را به عنوان نمونه انتخاب کرده‌اند لغو کنند.

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲

دیشب پس از نوشتن خاطرات روزانه و قبل از خواب، فراخوان مرکز تحقیقات خواص‌المله‌ها برای تهیه برنامه پنج‌ساله اول توسعه فلسطین آزاد به دستم رسید.‌ خیلی خوب و خلاقانه است و باعث می‌شود فلسطینی‌ها از حالا تلاششان را بیشتر کنند که زودتر آزاد شوند و ما برویم برای پنج‌ساله اول توسعه‌شان برنامه بدهیم‌. مخصوصا که ما تا حالا شش هفت‌تا از این برنامه‌ها نوشته‌ایم و برنامه‌ نوشتن را بلدیم. البته باید توجه داشت که برنامه برای نوشتن است و اجرایش وظیفه بعدی‌هاست. اگر هم برنامه‌ها تا حالا خوب اجرا نشده تقصیر قبلی‌هاست. به هر حال فلسطینی‌ها اگر مرد این میدان باشند سعی می‌کنند اول کشورشان را آزاد کنند و بعد هم بنشینند منتظر ما تا برایشان برنامه پنج‌ساله اول را بنویسیم.

خبر قطع اینترنت در غزه را شنیدم. ظاهرا اسرائیلی‌ها قطع کرده‌اند. می‌خواهند عوام‌ جهان نفهمند که آنجا چه خبر است. واقعا کار اسرائیلی‌ها تاسف‌بار است. برای همین چیزهاست که فلسطینی‌ها باید آزاد شوند. وقتی آزاد باشند کسی نمی‌تواند اینترنتشان را قطع کند که دیگران نفهمند آنجا چه خبر است. در طول روز داشتم به این فکر می‌کردم که باید قدر نسوان اطرافمان را خیلی بدانیم. چون ممکن است برای یک کار معمولی از خانه بیرون بروند و دچار سرگیجه ناگهانی بشوند و هیچوقت به خانه برنگردند.

یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲

بعضی روزها باید قلم را زمین گذاشت و به اینترنت قطع‌شده غزه و برنامه پنجساله نوشته‌نشده فلسطین آزاد و نسوانی فکر کرد که با پاهای خودشان از خانه بیرون می‌روند و می‌روند. یک شاعری یک جایی گفته بود هوای حوصله ابری‌ست.

دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲

صحنه درگیری بزرگوار و رییس خواص‌الدوله یکی از بخش‌ها بر سر میکروفون را دیدم. معلوم بود هر دو خیلی انگیزه و علاقه دارند که با عوام حرف بزنند.‌ متاسفانه ظاهرا در محل مراسم فقط همان یک میکروفون وجود داشت و باعث شد کارشان سخت شود. خوشبختانه از علاقمندی خواص به صحبت کردن برای عوام نه تنها هیچوقت کاسته نمی‌شود بلکه هر روز هم علاقمندتر می‌شوند. به نظرم برای اینکه این مشکلات تکرار نشود باید برای هر کدام از خواص یک میکروفون بیسیم اختصاصی تهیه و به ایشان وصل کرد که هر جا که دلشان خواست بلافاصله بتوانند شروع به صحبت کنند. اینطوری عوام هم به شکل مداوم در جریان زحمت‌های شبانه‌روزی خواص و میزان پیشرفت لحظه‌ای کشور قرار می‌گیرند.

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲

در گزارش‌ها آمد که تورم ماهانه افزایش داشته است. عیبی ندارد. مساله اصلی ما حجاب و بعد از آن هم فلسطین است. حالا اگر نهایتا نان خشک بخوریم و به خودمان برگ ببندیم که عیبی ندارد. تازه احمد، بزرگوار مشهدی، چند سال پیش اجازه داد بود نان و اشکنه بخوریم. خودش هم همین را می‌خورد. خیلی هم خوب و سرحال است و مسائل کشور را حل می‌‌کند. عوام باید تورم را درک کنند که محکم بار بیایند. تازه این تورم‌هایی که اعلام می‌شود خیلی هم زیاد نیست. داخل همه مغازه‌ها هم‌ جنس هست. خواص واقعا باید چه کار دیگری برای ما عوام بکنند که تا حالا نکرده‌اند؟ عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات گفت که اینترنت پرسرعت حق هر ایرانی است. متشکرم! راضی به زحمت عیسی و دکتر ابراهیم و بقیه خواص نیستیم. این حقمان هم امانت پیش ایشان بماند. مثل بقیه حقوق عوام!

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

ظاهرا قرار شده به کسانی که چهار اولاد زیر ۲۰ سال دارند، یک میلیارد و نهصد و بیست میلیون تومان وام داده شود. خرج دررفته حدود یک‌میلیارد و چهارصد میلیون تومان به دست آدم می‌رسد و باید با اقساط ۳۷ میلیون تومانی حدود ده میلیارد تومان برگردانده شود. اول می‌خواستم دوباره با عوام‌النسا درباره اولاد دعوا کنم. اما محاسبات وام را که دیدم‌ به این نتیجه رسیدیم که شاید عوام‌النسا همین چیزها را دیده که با اولاد داشتن مساله دارد.‌ چون اگر قرار باشد هزینه تولد و سایر هزینه‌های چهار اولاد را بدهم تمام مبلغ این وام تمام می‌شود.

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲

متوجه شدم که ظاهرا علیرضا چند روزی ایران نبوده و با یک هیات ۱۶ نفره سفری به چین داشته. تازه فهمیدم چرا این مدت همکارانش در جمع‌آوری زباله‌های محله ما کم‌کاری داشتند و وقتی هم که شب‌ها ماشین حمل زباله از محله خارج می‌شد لازم بود یک ماشین حمل زباله دیگر بیاید و زباله‌هایی که ماشین قبلی در اطراف مخازن زباله ریخته بود را جمع کند. عزیزان داشتند از غیبت رییس بلدیه سوءاستفاده می‌کردند. مهم این است که علیرضا برگشته و دوباره شهر تهران مثل قبل از این چند روز به شکل آرمانی اداره خواهد شد.

دکتر ابراهیم در کردستان گفت به سمت قله در حال حرکتیم و امروز عوام ایران بیش از گذشته امیدوار به آینده است. خیلی خوب است که دکتر ابراهیم حالا که در دامنه‌های زاگرس است کوهنوردی هم می‌کند و می‌خواهد تا قله برود. حتما کفش مناسب کوهنوردی هم با خودش برده. راست هم می‌گوید. عوام بیش از گذشته به آینده امیدوارند. اصلا از ویژگی‌های عصر ابراهیم همین است که عوام هر روز امیدوارتر از دیروز هستند و خواص هم کوهنوردی می‌کنند و به سمت قله می‌روند. تقریبا شبیه دوران محمود است. البته در دوران محمود خواص بیشتر به فضانوردی علاقه داشتند.

مهدی، رییس خواص‌البلد تهران اعلام کرد که قرار است همزمان با چهلمین روز بمباران بیمارستان غزه، خودش و روسای بلدیه و خواص‌البلد کشور جمع شوند و برای بازسازی غزه چاره‌اندیشی کنند. فقط حتما باید حواسش باشد که از حالا با علیرضا هماهنگ کند که در آن روز داخل کشور و تهران باشد. روسای بلدیه و خواص‌البلد آبادان و خرمشهر و سایر شهرهای خوزستان را هم دعوت کنند. چون آن‌ها در این سی و پنج سال گذشته به شکل موفقی شهرهای خودشان را بازسازی کرده‌اند و حیف است در چاره‌اندیشی برای بازسازی غزه از تجاربشان استفاده نشود.

شب تکلیف مسابقه فوتبال سپاهان و الاتحاد عربستان مشخص شد. تیم عربستانی را سه بر صفر برنده اعلام کردند و تیم سپاهان را ۲۰۰هزار دلار جریمه کردند و برای سه بازی خانگی هم‌ حق ندارد در ورزشگاه خودش بازی کند. متاسفانه برادران عربستانی ما چون دیدند در زمین مسابقه نمی‌توانند کاری کنند از طریق دیگری سعی کردند برنده بشوند. باز خوب شد حسین با خواص‌الدوله عربستان در امور خارجه مذاکره کرد. وگرنه ممکن بود نتیجه خیلی بدتر هم بشود. وقتی از سر قدرت با دیگران مذاکره کنیم قطعا بی‌دستاورد هم نخواهیم بود. قبل از عصر ابراهیم همیشه در مذاکرات، دست پایین با ما بود. خوشبختانه الان اینطوری نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی