تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اخبار استان مرکزی

تولید بیش از ۶۹۵۰ تن انواع گوشت در خمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۵۸۶ تن گوشت سفید و ۱۳۹۳ تن گوشت قرمز در خمین تولید شده است.

کد خبر: ۱۵۷۷۵۸
۱۲:۲۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲

تولید بیش از ۶۹۵۰ تن انواع گوشت در خمین

 

دیدارنیوز: احمدرضا جعفری، ضمن تشریح عملکرد این اداره در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت ۱۵ هزار و ۷۱۰ تن شیر و ۷۵۱ تن تخم مرغ تولید شده و علاوه بر ۲ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۹۱ قطعه جوجه ریزی، بر توزیع ۴۳۱۰ تن خوراک دام و طیور با ارز نیمایی نیز نظارت شده است.

وی ادامه داد: معرفی ۱۳ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش دام و طیور به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان از محل مردمی‌سازی یارانه‌ها، معرفی ۲۸ نفر به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۳ میلیارد تومان و استمهال ۵ فقره تسهیلات خسارت دیدگان از خشکسالی جمعا به مبلغ بیش از ۲۱ میلیون تومان در قالب مصوبه بند خ ماده ٣٣ قانون برنامه توسعه از اقدامات این اداره بوده است.

وی افزود: معرفی ۳۵۰ نفر برای اخذ تسهیلات جبران خشکسالی به مبلغ بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، معرفی ۶۶ نفر برای دریافت تسهیلات جبران خسارت سیل مرداد ماه به مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و معرفی ۲۱ نفر برای اخذ تسهیلات خرید ادوات و دنباله‌بند‌های کشاورزی از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان نیز در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

 



جعفری با اشاره به ثبت ۹۷ فقره اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد توسط جهاد کشاورزی شهرستان خمین، تصریح کرد: معرفی ۹ نفر برای اخذ تسهیلات خرید انواع بذرکار‌ها و آماده‌سازی زمین از محل اعتبارات طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها به مبلغ حدود یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و معرفی برای اخذ تسهیلات بند الف تبصره ١٨ جهت اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله و استخر ذخیره آب به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

وی گفت: توزیع ۲۳۶۰ تن انواع کود شیمیایی و توزیع ۳۵۱۸ لیتر مواد کودی (اسید آمینه) رایگان و توزیع ۱۹۲۳ کیلو مواد کودی (NPK) رایگان در قالب طرح جهش تولید دیم‌زارها، مبارزه با سن غلات (سن مادر و پوره سن) در دو مرحله در ۱۲ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی خمین و مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های مزارع و باغات در سطح ۹۶۰۰ هکتار در این مدت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین اظهار کرد: احداث و بازسازی گلخانه‌ها با صرف اعتبار ۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به صورت خوداجرایی با مجموع مساحت بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع، توزیع رایگان ۳۰۰۰ جوانه سرشاخه گردو، توزیع رایگان ۵۹۰۰ نهال گلدانی گل محمدی، تایید ۴۱۵۰ فقره سوخت ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه‌ها و تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری ۲۲ فقره صنایع تبدیلی از اقداماتی بوده که تا پایان تابستان توسط این اداره انجام شده است.

وی با اشاره به لایروبی و مرمت قنات ۳۰ روستا به طول ۲۴ هزار متر با اعتبار ۸ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان، اظهار کرد: اقدامات متنوع دیگری شامل احداث کانال‌های آبیاری، انتقال آب، احداث استخر، اجرای آبیاری تحت فشار از دیگر طرح‌های اجرا شده حوزه آب و خاک در شهرستان خمین است.

جعفری با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنفی و نانوایی‌ها، افزود: در این مدت ۴۱۹ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد، ۲۳۲ مورد تخلف مربوط به اصناف شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم ارائه فاکتور خرید، تقلب و تداخل صنفی و ۱۸۷ مورد مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: توزیع ۱۰۰ تن مرغ منجمد، ۱۴۳ تن شکر، ۲۴۶ تن انواع برنج خارجی و ۴ تن گوشت منجمد از اقدامات این اداره به منظور تنظیم بازار در سطح شهرستان بوده است که از مقادیر فوق، مقدار ۳۴ تن برنج، ١٠ تن شکر و ٤ تن گوشت منجمد سهمیه محرم و صفر برای تأمین نیاز هیئت‌های مذهبی، مواکب اربعین و بانیان نذورات است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی