تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
صدای مخالفان جنگ غزه بلند شد

تظاهرات یهودیان نیویورک؛ «آتش‌بس هم‌اکنون»

پلیس نیویورک، روز جمعه ۵ آبان صد‌ها یهودی که طی تظاهراتی در این شهر خواستار توقف جنگ در غزه شده بودند را بازداشت کرد.

کد خبر: ۱۵۷۷۲۲
۱۷:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲

تظاهرات یهودیان نیویورک؛ «آتش‌بس هم‌اکنون»

دیدارنیوز: پلیس اعلام کرد دست‌کم ۲۰۰ تظاهرکننده را بازداشت کرده است، اما حاضران در این تجمع اعتراضی که در ایستگاه «گراند سنترال» شهر نیویورک برگزار شد، از بازداشت بیش از ۳۰۰ نفر خبر دادند.

به نقل از العربیه، تصاویر منتشرشده از این تظاهرات، صف‌های طولانی از تظاهرکنندگانی را نشان می‌دهد که بر روی تی‌شرت‌های آن‌ها عبارت «آتش‌بس هم‌اکنون» نوشته شده است.

این تظاهرات توسط موسسه «جوییش ویس فوربس-نیویورک سیتی» ترتیب داده شد که به گفته مسئولان این موسسه، هزاران نفر در این تجمع حضور یافتند.

مجریان این تظاهرات تاکید کردند که تجمع مذکور «بزرگترین نافرمانی مدنی طی بیست سال اخیر در نیویورک بوده است.»

تظاهرکنندگان همچنین پلاکارد‌هایی با عناوین «آزادی برای فلسطینیان»، «غمخوار کشته‌شدگان باشید» و «برای آزادی مبارزه کنید» در دست داشتند.

خاخام‌های حاضر در این تظاهرات هم به یاد کشته‌شدگان جنگ غزه شمع روشن کرده و برای آن‌ها دعا کردند.

محکوم‌کردن نسل‌کشی

در همین رابطه، خاخام «می یی» در بیانیه‌ای که در این تجمع توزیع شد، تاکید کرد که «روز شنبه، روز استراحت است، اما در حالی که در غزه به نام ما نسل‌کشی رخ می‌دهد، نمی‌توان راحت و آسوده باشیم.»

او افزود: «زندگی فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به هم مرتبط است و امنیت تنها با برقراری عدالت، مساوات و آزادی برای همه محقق خواهد شد.»

از سویی، وزارت بهداشت گروه حماس در غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۷۳۲۶ فلسطینی از جمله بیش از ۳ هزار کودک در جریان حملات هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند.

طی حمله غافلگیرکننده حماس در ۷ اکتبر به شهر‌ها و شهرک‌های اسرائیلی اطراف نوار غزه، ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی