تیتر امروز

فوری؛ رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ وزیر خارجه، امام جمعه و استاندار در میان شهدا
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید/ وزیر خارجه، امام جمعه و استاندار در میان شهدا

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن بالگرد خبر داد. رسانه‌ها از شهادت ابراهیم رئیسی...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

پاراآسیایی هانگژو؛ جدول مدال‌ها در روز سوم

در روز سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در چین، امروز چهارشنبه سوم آبان‌ماه، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.

کد خبر: ۱۵۷۵۹۶
۰۸:۰۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

پاراآسیایی هانگژو؛ حق‌شناس طلایی شد/ درخشش پاراتکواندو با ۱۰ مدال

دیدارنیوز: روز سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (چهارشنبه) پیگیری می‌شود و چند ورزشکار کشورمان به مدال‌های خوشرنگ رسیدند.

در ادامه نتایج کاروان ایران در هانگژو را مشاهده می‌کنید.

جدول مدال‌ها در پایان روز سوم بازی‌های هانگژو

بعد از پایان روز سوم بازی‌های پاراآسیایی و کسب ۸ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۷ برنز در این روز، ایران در جدول توزیع مدال‌ها همچنان در جایگاه دوم قرار دارد.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

 

سومین برد پیاپی پرافتخار‌ها با طعم صدرنشینی

به نقل از رسانه پارالمپیک، تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با پیروزی در سومین دیدار مرحله گروهی، به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

در ادامه دیدار‌های مرحله گروهی والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی هانگژو،   تیم ملی ایران در سومین بازی خود به مصاف کامبوج رفت و با پیروزی در سه ست متوالی موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد.

شاگردان هادی رضایی در ست اول توانستند به راحتی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ تیم کامبوج را شکست دهند.

تیم ایران در ست دوم هم موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شود.

پرافتخارترین تیم جهان در ست سوم نیز کار راحتی داشت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ کامبوج را از پیش رو برداشت تا این دیدار سه بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

تیم ایران در دو دیدار قبلی خود موفق شده بود قزاقستان و تایلند را شکست دهد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران حالا باید فردا در نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود. این دیدار ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

رکابزنان پارادوچرخه سواری از صعود به فینال باز ماندند

در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان از صعود به فینال  مسابقات باز ماندند.

مهدی محمدی و بهروز فرزاد دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان در این دوره از بازی‌ها در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی انفرادی کلاس c ۴  رقابت کردند که به مقام هفتم و هشتم رسیدند.

در این ماده دوچرخه سواران کشور‌های چین، اندونزی و ازبکستان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

روز گذشته، محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B (نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد.

هت تریک ضیغمی نژاد در طلا با رکوردشکنی؛ ایزدیار به مدال برنز پاراشنای ۱۰۰ متر آزاد رسید

روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ دو شناگر کشورمان به آب زدند.

در این رقابت سینا ضیغم نژاد با زمان ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در رده اول ایستاد و مدال طلا را کسب کرد.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

شاهین ایزدیار هم با زمان ۵۷ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را بدست آورد. ضیغمی نژاد موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی‌های پارا آسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.

وی پیش از این دو مدال طلای دیگر آورده بود و موفق به کسب سومین طلا شد.

فاطمه امیرزادگانی به عنوان ششم بسنده کرد

ملی پوش پرش طول ایران نتوانست به مدال این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کند.  

رقابت‌های پرش طول مسابقات پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز سه شنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد و طی آن فاطمه امیرزادگانی در کلاس T۱۱/۱۲ به رقابت با حریفان خود پرداخت.  

ملی پوش پرتابگر ایران در پایان این رقابت با ۴ متر و ۸۷ سانتی متر نتوانست در جمع سه نفر اول جایی داشته باشد و به عنوان ششمی بسنده کرد.

در این ماده ورزشکاران ازبکستانی مدال طلا  و برنز را از آن خود کردند و پرتابگر چینی نیز مدال نقره را برگردن آویخت.

۲ مدال طلای شطرنج بازان ایران قطعی شد

نتایج شطرنج در روز سوم؛ ۱۵ برد، ۴ تساوی و ۱۳ شکست در دور‌های پنجم و ششم

با نتایجی که شطرنج‌بازان ایران در دور‌های پنجم و ششم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کردند مدال طلای ایران در بخش انفرادی و تیمی بانوان یک روز جلوتر از دور پایانی قطعی شد.

شطرنج‌بازان ایران در دور‌های پنجم و ششم مقابل حریفان خود قرار گرفتند که طی آن ۱۵ پیروزی، ۱۳ شکست و ۴ تساوی حاصل تلاش ملی پوشان کشورمان شد.

پس از پایان رقابت‌های امروز و در حالی که دور هفتم (پایانی) بخش استاندارد باقی مانده است مدال طلای خانم ملیحه صفایی در بخش انفرادی و تیمی بانوان b۱  که متشکل از خانم‌ها ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده و سمیرا آقایی هستند قطعی شد. نتایج کامل دور‌های پنجم و ششم به شرح ذیل می‌باشد:

در کلاس PI  و در دور پنجم فاطمه بیات مقابل نماینده قزاقستان مساوی کرد، اما در دور چهارم به حریف هندی باخت.

در کلاس VI-B۱ و دور پنجم محمدرضا علیزاده مقابل نماینده فیلیپین پیروز شد و علیرضا قورچی بیگی مقابل برابر حریفی از ترکمنستان به برتری دست یافت و هادی مشیرآبادی با نماینده هندوستان مساوی کرد.. در دور ششم  نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده اندونزی باخت. محمدرضا علیزاده مغلوب حریف ازبکستانی شد و هادی مشیرآبادی به نماینده ویتنام باخت.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور پنجم امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده فیلیپین به تساوی رسید. مجید باقری نماینده هند را شکست داد. حمزه مصلح رشت آبادی به حریفی از ترکمنستان باخت. در دور ششم نیز امیر ربی خوراسگانی از سد نماینده اندونزی گذشت. مجید باقری  برابر نماینده تاجیکستان به پیروزی رسید. حمزه مصلح  مقابل حریف هندی شکست خورد.

در کلاس PI  مردان و در دورپنجم، امیر کچیان به حریفی از اندونزی باخت، ابوالفضل  کاظمیان مقابل شطرنج باز فیلیپینی به تساوی رسید و امید ذاکری برابر نماینده تایلند به پیروزی رسید و فاطمه بیات برابر حریف قزاقستانی به تساوی رسید. همچنین در دور ششم  امیر کچیان و امید ذاکری  مقابل نمایندگان قزاقستان شکست خوردند، ابوالفضل کاظمیان برابر مقابل حریف فیلیپینی باخت و فاطمه بیات مغلوب نماینده ویتنام شد.

در کلاس  VI-B۱ و در دور پنجم، ملیحه صفایی حریف اهل ویتنام را مغلوب کرد، خانم سمیرا آقایی برابر هموطن خود لیلا زارع زاده شکست خورد.   همچنین در دور ششم ملیحه صفایی برابر  لیلا زارع زاده به پیروزی رسید و سمیرا آقایی به قرعه استراحت (پیروزی) خورد.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور پنجم، عاطفه نقوی مقابل نماینده ویتنام باخت. فاطمه رحیمی و مریم رحیم زاده برابر نمایندگان تایلند به پیروزی رسیدند. در دور ششم نیز عاطفه نقوی برابر نماینده ازبکستان به پیروزی رسید، مریم رحیم زاده حریف هندی را از پیش رو برداشت و فاطمه رحیمی برابر نماینده هند به پیروزی رسید.

فائزه دیبایی به مدال نقره پرتاب دیسک دست یافت

پرتابگر دیسک تیم ملی پارادوومیدانی ایران به مدال نقره این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.  

در ادامه مسابقات دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که امروز در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد، رقابت‌های پرتاب دیسک در کلاس F ۵۶/۵۷ به انجام رسید که در پایان فائزه دیبایی با رکورد ۲۲.۹۸ به عنوان دوم و مدال نقره این رشته دست پیدا کرد.  

پاراآسیایی هانگژو؛ حق‌شناس طلایی شد/ درخشش پاراتکواندو با ۱۰ مدال

در این ماده ورزشکار ازبکستانی مدال طلا و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است با توجه به برگزاری مسابقه با دو کلاس، رده‌بندی نهایی توسط سیستمی مشخص و بر حسب امتیاز محاسبه می‌شود. در واقع رکورد ورزشکار در سیستم قرار گرفته و برای هر کدام امتیاز محاسبه می‌شود تا رده‌بندی نهایی مشخص شود.

رستمی در پاراوزنه برداری نقره‌ای شد

روح الله رستمی در رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال نقره شد. رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان موفق به کسب گردن آویز نقره شد.

"ژیائوفی گو" از چین با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی قهرمان شد و مدال برنز به رسول محسن از عراق با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

رستمی در دوره پیشین این بازی‌ها که در جاکارتا برگزار شد در دسته ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود.

در این دسته شش پاراوزنه بردار حضور داشتند. صبح امروز مهدیه محمدیان موفق شد با کسب نخستین مدال پاراوزنه برداری بانوان، تاریخ سازی کند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی  در هانگژو چین آغاز شده است.

سجاد محمدیان مدال نقره را برگردن آویخت

عضو تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پرتاب وزنه به مدال نقره این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.  

در آخرین مسابقه پارادوومیدانی امروز سه شنبه که در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد، سجاد محمدیان در کلاس F ۶۳ پرتاب وزنه به رقابت با حریفانش پرداخت و در پایان به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت.  

محمدیان در این رقابت وزنه را به طول ۱۴ متر و ۲۷ سانتی متر پرتاب کرد و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده ورزشکار ازبکستانی با ۱۴ متر و ۵۲ سانتی متر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

ورزشکار سریلانکایی نیز با ۱۴ متر و ۱۵ سانتی متر سوم شد.

حق‌شناس طلایی شد؛ پایان کار پاراتکواندو با ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز

حامد حق‌شناس نماینده پاراتکواندو ایران در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در فینال با برتری مقابل حریفش به مدال طلا رسید.

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی یاسین خسروی و نقره لیلا میرزایی

حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در مرحله فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریفش با حساب ۳۰ بر ۱۱ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

او در یک چهارم نهایی با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین و در نیمه نهایی با شکست ۳۱ بر صفر مقابل حریف قزاقستانی به فینال رسیده بود.

عنوان قهرمانی برای پاراتکواندو ایران

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی بود. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها موفق به کسب ۳ طلا، ۴ نقره و سه برنز شده‌اند. با این حساب پاراتکوانه ایران در جدول مدالی در رده نخست قرار گرفت. چین میزبان در رده دوم ایستاد.

حق شناس، روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی، سعید صادقیان‌پور، میرزایی و بخت صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

چهارمین نقره پاراتکواندو بر گردن لیلا میرزایی

لیلا میرزایی ملی‌پوش وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم پاراتکواندو ایران با پذیرش شکست برابر حریف ازبکستانی به مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رسید.

در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لیلا میرزایی ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله فینال مقابل حریف ازبکستانی به روی شیاپ چانگ رفت و او با حساب ۱۶ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی «یاسین خسروی» و پایان خوش پاراجودو

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی «یاسین خسروی» و پایان خوش پاراجودو

او در نیمه نهایی وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم مقابل پان لینهو از چین به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۳۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مرحله فینال راه یابد.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در فینال این روز است.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، چهار نقره و سه برنز شده‌اند.

پاراآسیایی هانگژو؛ حق‌شناس طلایی شد/ درخشش پاراتکواندو با ۱۰ مدال

پاراآسیایی هانگژو؛ حق‌شناس طلایی شد/ درخشش پاراتکواندو با ۱۰ مدال

پایان خوش پاراجودو در هانگژو؛ وحید نوری طلا گرفت

وحید نوری آخرین مدال‌آور کاروان پاراجودو ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لقب گرفت و صاحب مدال طلا شد.

فینال وزن ۹۰+ کیلوگرم در کلاس J۲ به عنوان آخرین رقابت رشته پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، بعد از ظهر امروز در سالن ژیائوشان لینپو با حضور وحید نوری ملی‌پوش کشورمان برگزار شد.

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی «یاسین خسروی»

نوری که طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در مبارزه فینال مقابل «علاودین جوراکولوف» از ازبکستان، دارنده مدال برنز جهان رفت و این حریف را شکست داد و یکی از طلایی‌های کاروان ایران لقب گرفت.

یاسین خسروی به مدال طلای پرتاب وزنه رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران مدال طلای پرتاب وزنه این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را به خود اختصاص داد.

رقابت‌های دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت پرتابگران وزنه ادامه پیدا کرد.

پاراآسیایی هانگژو/ برنز برای نوایی و رمضانی

در فینال این ماده که در کلاس F ۵۷ برگزار شد، یاسین خسروی به رقابت با حریفان خود پرداخت و با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز شکست.

سومین نقره پاراتکواندو به علیرضا بخت رسید

علیرضا بخت ملی‌پوش وزن منفی ۸۰ کیلوگرم پاراتکواندو با شکست مقابل حریف کره‌ای به مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رسید.

در سومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو علیرضا بخت ملی‌پوش پاراتکواندو ایران در مرحله فینال وزن منفی ۸۰ کیلوگرم مقابل حریفی از کره به روی شیاپ چانگ رفت. او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ مقابل حریف خود شکست خورد و به مدال نقره رسید. او در ۳۰ ثانیه پایانی نهایت تلاش خود را برای کسب طلا انجام دادا، اما موفق به شکست حریفش نشد.

پاراآسیایی هانگژو/ برنز برای نوایی و رمضانی

این سومین مدال نقره پاراتکواندوکاران در بازی‌های پاراآسیایی است.

او پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لی وی هو از چین با نتیجه ۱۰ بر یک و در نیمه نهایی مقابل ازبکستان با حساب ۱۳ بر ۵ به پیروزی رسیده بود.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران هستند که به فینال رسیده‌اند.

میلاد رمضانی به مدال برنز رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی مدال برنز دو ۴۰۰ متر را به خود اختصاص داد.

پاراآسیایی هانگژو/ آخرین وضعیت مدال‌ها؛ طلای ایران ۲۰ تایی شد

رقابت‌های دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت دوندگان در دو ۴۰۰ متر مردان پیگیری شد.  

در این ماده میلاد رمضانی در فینال کلاس T ۲۰ به رقابت با حریفان خود پرداخت و در شرایطی که بخش زیادی از مسابقه را پیش بود، در ثانیه‌های آخر توانش را از دست داد و با زمان ۵۰ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه در رده چهارم ایستاد، اما پس از بررسی داوران و تایید خطای ملی پوش اندونزی، میلاد رمضانی به عنوان نفر سوم و دارنده مدال برنز معرفی شد.

علی نوایی در پاراجودو برنز گرفت

علی نوایی ملی‌پوش پاراجودو ایران صاحب مدال برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

در روز سوم و پایانی مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، علی نوایی ملی‌پوش ایران در وزن ۹۰+ کیلوگرم کلاس J۱، در دیدار رده‌بندی مقابل «عزیزبک نورمومینوف» از ازبکستان قرار گرفت و این حریف را ایپون کرد تا صاحب مدال برنز شود.

نوایی پیش از این دو برد مقابل نمایندگان کره جنوبی و هند و یک شکست مقابل نماینده چین بدست آورده بود.

۲۰ طلا برای ایران در روز سوم بازی‌ها

تعداد مدال‌های طلای ایران در روز سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به ۲۰ رسیده و همچنان مدال‌های کاروان ایران ادامه دارد.

در ادامه آخرین وضعیت جدول مدال‌ها تا ساعت ۱۲:۲۰ امروز را مشاهده می‌کنید.

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی «جوانمردی»/ صفرزاده در فینال دوی ۲۰۰ متر زنان

صعود هاجر صفرزاده به فینال دوی ۲۰۰ متر زنان

دونده تیم ملی پارادوومیدانی ایران با کسب عنوان نخست مرحله مقدماتی، به دیدار فینال این ماده راه یافت.  

پاراآسیایی هانگژو؛ پرتاب طلایی «جوانمردی» +ویدیو

مسابقات پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین پیگیری شد که در ماده ۲۰۰ متر زنان هاجر صفرزاده قهدریجانی به رقابت با حریفان خود پرداخت.  

صفرزاده در پایان مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول از مرحله مقدماتی صعود کرد و ضمن شکستن رکورد این رشته باید برای کسب مدال روز چهارشنبه با حریفانش رقابت کند.

طلای پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی به «جوانمردی» رسید

ملی پوش پرتاب وزنه ایران به مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.  

رقابت‌های دوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت پرتابگران وزنه در کلاس F ۳۵ پیگیری شد.  

در این ماده سیدعلی اصغر جوانمردی در رقابت با حریفانش موفق شد بهترین پرتاب خود را به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتیمتر پرتاب کرد و به مدال طلای این ماده دست پیدا کرد. در این ماده پرتابگران از ازبکستان و چین دوم و سوم شدند.

پیروزی تیم ملی فوتبال نابینایان برابر هند

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران در سومین بازی خود در جریان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف هند رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.

ملی‌پوشان فوتبال نابینایان عصر امروز با هند روبرو شدند و با ارایه یک بازی خوب توانستند این حریف را سه بر صفر شکست دهند تا یک قدم دیگر به سمت قهرمانی بردارند.

تیم ملی فوتبال نابینایان که در بازی اول با ژاپن به تساوی رسید و روز گذشته تایلند را شکست داد، فردا به مصاف مالزی می‌رود.

تا به اینجا، چین با ۹ امتیاز در صدر است و تیم ملی ایران با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

تیم ملی فوتبال نابینایان با تیم‌های هند، چین، تایلند، مالزی و ژاپن در یک گروه با هم رقابت می‌کنند و در پایان دو تیم اول و دوم به دیدار فینال می‌روند.

مرادی در پارا وزنه برداری از کسب مدال بازماند

نادر مرادی در رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از کسب مدال بازماند.

مرادی در دسته ۷۲ -کیلوگرم ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد، اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه‌های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند.

پاراآسیایی هانگژو؛ جانفشان برنز گرفت

پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا در این دسته رسید.

"پنگ هو" از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و "بهزاد جمیلوف" از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد. در این دسته شش پاراوزنه‌بردار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دو نماینده دیگر ایران به نام‌های مهدیه محمدیان (زنان ۵۵ - کیلوگرم) و روح‌الله رستمی (مردان ۸۰ - کیلوگرم) امروز روی تخته می‌روند.

رقابت‌های پاراوزنه برداری در سالن XSC در حال برگزاری است.

شکست تیم ملی گلبال بانوان برابر تایلند

تیم ملی گلبال بانوان ایران صبح امروز در سومین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر تایلند با نتیجه ۶-۲ مغلوب شد.

تیم کشورمان که در دو بازی قبلی خود مغلوب کره جنوبی و چین شده بود، در جدول ۵ تیمی این مسابقات امروز برابر تایلند صف آرایی کرد.

این بازی با نتیجه ۶-۲ بسود تایلند تمام شد تا ایران قعرنشین گروه شود. تیم کشورمان فردا در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف ژاپن می‌رود.

چهار تیم برتر به نیمه نهایی صعود و برندگان دو بازی تیم اول با چهارم و تیم دوم با سوم راهی فینال و بازندگان به رده بندی می‌روند.

جانفشان صاحب مدال برنز شد

جانفشان با شکست مقابل حریف کره‌ای نتوانست به فینال پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه پیدا کند.

حسن جانفشان، ملی پوش پاراتنیس روی میز ایران در کلاس ۲ که به دیدار نیمه نهایی بخش انفرادی راه یافته بود، امروز مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و این بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد.

جانفشان که شب گذشته، مدال برنز خود را قطعی کرده بود، امروز برای راهیابی به فینال مقابل ورزشکار کره جنوبی قرار گرفت، اما نتوانست از سد این حریف بگذرد و صاحب مدال برنز شد.

مراسم اهدای مدال عصر امروز برگزار می‌شود.

والیبال نشسته بانوان نتیجه را به میزبان واگذار کرد

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مقابل چین، قهرمان دور قبل این بازی‌ها نتیجه را ۳بر صفر واگذار کرد. ایران دو دیدار قبل خود مقابل کره جنوبی و مغولستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

معصومه زارعی، زینب ملکی، زهرا نجاتی، فرزانه حیدری، بتول خلیل زاده، مهری فلاحی و فاطمه جهانی ترکیب ایران در این دیدار بودند.

دختران ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در این دیدار، ست اول را  ۲۵ بر ۲۰ واگذار کردند. ست دوم در حالیکه رقابت تا امتیاز ۱۰ نزدیک بود، ولی در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به سود قهرمان دور قبل بازی‌ها به اتمام رسید. ست سوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ به نفع چین به اتمام رسید.

پاراآسیایی هانگژو؛ تاریخ‌سازی محمدیان/ دوبل کامپوند برنزی شد

پاراآسیایی هانگژو؛ تاریخ‌سازی محمدیان/ دوبل کامپوند برنزی شد

پاراآسیایی هانگژو؛ تاریخ‌سازی محمدیان/ دوبل کامپوند برنزی شد

این بازی‌ها بصورت دوره‌ای و با حضور تیم‌های چین، ایران، کره جنوبی، مغولستان، تایلند و ژاپن پیگیری می‌شود که  بانوان ملی پوش والیبال نشسته ایران فردا در چهارمین مسابقه خود به مصاف ژاپن می‌روند.

صعود مقتدرانه تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مرحله نیمه نهایی

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به چهارمین برد پیاپی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز از ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر  ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی  پیاپی، صعود مقتدرانه خود را به مرحله نیمه نهایی رقم بزند.

امید هادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پابه این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد، تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر  ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمد حسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونر خود را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه  ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود.

در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش بدست آورد. محمد رضا دستیار سرمربی ایران در نیمه دوم از اکثر بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد.

تیم کشورمان که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

ایران در دوبل کامپوند بانوان به مدال برنز رسید

به نقل از رسانه پارالمپیک، تیم دوبل کامپوند بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی‌های پارآسیایی هانگژو با غلبه بر کره جنوبی به مدال برنز رسید.

دیدار رده بندی مسابقات دوبل کامپوند بانوان پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارا آسیایی هانگژو بین ایران و کره جنوبی برگزار شد.

پاراآسیایی هانگژو؛ تاریخ‌سازی محمدیان

پاراآسیایی هانگژو؛ تاریخ‌سازی محمدیان

تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در یک رقابت مهیج تیم کره جنوبی را با نتیجه‌ی ۱۵۱-۱۳۸ شکست داد و به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

تیم ایران در دیدار نیمه نهایی و در یک رقابت بسبار نزدیک مغلوب چین شده بود.

تاریخ سازی محمدیان؛ کسب نخستین مدال در پاراوزنه برداری بانوان ایران

مهدیه محمدیان در رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال برنز شد.

محمدیان در دسته ۵۵ -کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه برداری بانوان ایران در بازی‌های پارا آسیایی است.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

در این دسته "جینپینگ ژیائو" از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید.   مسلمه نورالدینووا از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت.

در این دسته هشت پاراوزنه‌بردار با یکدیگر به رقابت پرداختند.  دیگر نمایندگان ایران روح‌الله رستمی (مردان ۸۰ - کیلوگرم) امروز روی تخته می‌رود.

رقابت‌های پاراوزنه برداری در سالن XSC در حال برگزاری است.

شکست تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان برابر چین

تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین شکست خورد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را به حریف قدرتمند خود که از امتیاز میزبانی و حمایت پرشور تماشاگرانش بهره می‌برد، واگذار کرد.

فتانه پورات، مهسا سعادت، زهرا حبیبی، رقیه امیری و سمیه کهزادپور بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند که با نظر آزاده معینی به میدان رفتند.

ملی پوشان ایران در نیمه نخست با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند و در نیمه دوم هم ۳۲ بر ۱۲  شکست خوردند و در مجموع با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ مقابل تیم چین که از شانس مسلم قهرمانی برخودار است، ناکام ماندند.

مسابقات بسکتبال باویلچر بانوان در این دوره از رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد که طی آن تیم ایران در دو بازی نخست برابر ژاپن و تایلند شکست خورد و در بازی سوم و چهارم برابر لائوس و کامبوج به پیروزی رسیده بود.

تیم ملی ایران با توجه به نتایج کسب شده فردا برای کسب عنوان سومی و مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.

حق‌شناس به فینال مسابقات پاراتکواندو رسید

حامد حق‌شناس نماینده پاراتکواندو ایران در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم با شکست حریفش به مرحله فینال بازی‌های پاراآسیایی رسید.

حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریف قزاقستانی قرار گرفت و با نتیجه ۳۱ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

او در یک چهارم نهایی نیز با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین پیروز شده و به نیمه نهایی رسیده بود.

پیش از این هم علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم با شکست حریفانش به فینال رسیده بود. لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم نیز با شکست حریفش فینالیست شد.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

صعود دختر پاراتکواندوکار ایران به فینال بازی‌های پاراآسیایی

لیلا میرزایی ملی‌پوش وزن مثبت ۶۵  کیلوگرم پاراتکواندو ایران با شکست حریف چینی به فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لیلا میرزایی ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله یک نیمه نهایی وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم مقابل پان لینهو از چین به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۳۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد و به مرحله فینال راه یابد.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در این روز هستند. بخت به فینال رسیده است و حق شناس باید برای رسیدن به فینال مقابل حریفش به میدان برود.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

علی نوایی به دیدار رده‌بندی راه یافت

ملی‌پوش پاراجودو ایران به دیدار رده بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو صعود کرد.

علی نوایی ملی‌پوش وزن ۹۰+ کیلوگرم کلاس J۱ پس از یک برد و یک باخت، در جدول شانس مجدد به مصاف «جایدو گوراین» از هند رفت و موفق شد این حریف را ایپون کند.

نوایی با این برد، به دیدار رده‌بندی راه یافت و عصر امروز برای کسب مدال برنز مقابل حریفی از مغولستان قرار می‌گیرد.

هرمز صیدی به مدال نقره رسید

ملی پوش پرتاب نیزه ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به مدال نقره این دوره از بازی‌ها دست پیدا کرد.  

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم/ زارع: طلایم تقدیم به روح پدر و مادرم +ویدیو

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، مسابقات پرتاب نیزه کلاس F ۳۷ برگزار شد.

در پایان این رقابت هرمز صیدی بعد از ورزشکاری از هند به عنوان دوم رسید و مدال نقره این رشته در بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد.

علیرضا بخت به فینال پاراتکواندو رسید

علیرضا بخت ملی‌پوش وزن منفی ۸۰ کیلوگرم پاراتکواندو با شکست حریف ازبکی به فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در سومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو علیرضا بخت ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله نیمه نهایی وزن منفی ۸۰ مقابل حریفی از ازبکستان به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۱۳ بر ۵ حریف خود را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم/ زارع: طلایم تقدیم به روح پدر و مادرم +ویدیو

او پیش از این در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لی وی هو از چین با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شده و به نیمه نهایی رسیده بود.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این روز است که به مرحله نیمه نهایی راه یافته است. امروز لیلا میرزایی نیز رقابت خواهد کرد.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

پرچمدار کاروان ایران فینالیست شد

وحید نوری به فینال مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات پاراجودو و در وزن ۹۰+ کلاس J۲، وحید نوری قهرمان پارالمپیک توکیو به مصاف «یرلان کانکیف» از قزاقستان رفت و با علمکردی مقتدرانه، این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد.

فینال این وزن بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

نوری یکی از دو پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بود.

«لیلا کبگ زن» به مدال برنز پرتاب وزنه دست پیدا کرد

به نقل از رسانه پارالمپیک، ملی پوش بانوی ایران مدال برنز رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F ۶۴ بازی‌های پاراآسیایی را به خود اختصاص داد.

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، دو ملی پوش پرتاب وزنه ایران در فینال به رقاب پرداختند.  

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

در فینال این رقابت‌ها لیلا کبگ زن با پرتابی به طول ۱۰ متر به عنوان سوم و مدال برنز این دوره از بازی‌ها دست پیدا کرد.

سعیده عبداللهی دیگر ملی پوش ایران در این ماده با پرتاب وزنه به طول ۹ متر و ۷۱ سانتیمتر به عنوان چهارم رسید.

رشید مسجدی طلایی شد؛ مختاری به مدال نقره رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در پرتاب وزنه به عنوان قهرمانی و مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، سه ملی پوش کشورمان در پرتاب وزنه به رقابت پرداختند.  

در پایان این رقابت رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز گذشته یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود.

علیرضا مختاری دیگر ملی پوش ایران در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید. مختاری پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آورده بود.  

در این بخش اسدالله عظیمی به عنوان چهارمی دست پیدا کرد و نتوانست به مدال برسد.

تیم دوبل ریکرو مردان ایران با غلبه بر چین طلایی شد

تیم دوبل ریکرو مردان پارا تیراندازی با کمان ایران با پیروزی ۵-۳ بر چین مدال طلای بازی‌های پارا آسیایی هانگژو را به ارمغان آورد.

تیم‌های ایران و چین به ترتیب با برتری در برابر تایلند و هند در مرحله‌ی نیمه نهایی به دیدار فینال دوبل ریکرو مردان راه یافته بودند.

در این دیدار مهیج، تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی تیم چین میزبان را که از حمایت قابل توجه تماشاگران هم بهره می‌برد، با نتیجه ۵-۳ شکست داد تا اولین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسد.

در ادامه رقابت‌های امروز، تیم دوبل کامپوند بانوان در مرحله‌ی نیمه نهایی حریفی از چین را پیش رو دارد.

صعود بی دردسر وحید نوری به نیمه‌نهایی

وحید نوری به دلیل عدم حضور نماینده کره جنوبی، راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

در روز سوم و پایانی مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، وحید نوری در وزن ۹۰+ کلاس J ۲ به روی تاتامی رفت.

حریف او در این مرحله «گوانگ گئون چوی» بود، اما او بر روی تاتامی حاضر نشد تا ملی‌پوش کشورمان بدون آنکه مبارزه کرده باشد، به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

نوری برای صعود به فینال باید مقابل نماینده قزاقستان قرار بگیرد.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

صعود مقتدرانه شناگر نوجوان ایرانی به فینال پاراشنای ۵۰ متر آزاد

رقابت‌های روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و دو شناگر کشورمان در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S ۹ به آب زدند.

ابوالفضل ظریف در گروه خود با زمان ۲۶ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه اول شد. ابوالفضل نگارستانی هم در گروهی دیگر با زمان ۲۹ ثانیه و ۸۴ هزارم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد.

در مجموع ۳ گروه، ظریف شناگر ۱۶ ساله کشورمان با بهترین زمان با اقتدار اول شد و راهی فینال شد.

نگارستانی با اختلافی اندک از رسیدن به فینال ماده ۵۰ متر آزاد باز ماند.

مسابقه فینال این دسته عصر امروز به وقت ایران پیگیری خواهد شد.

برتری علی نوایی مقابل نماینده کره جنوبی در گام نخست

ملی‌پوش پاراجودو ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در روز سوم و پایانی مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، صبح امروز علی نوایی در وزن ۹۰+ کیلوگرم کلاس J ۱، در دور اول با «جونگ مین پارک» مبارزه کرد و مقابل این حریف اهل کره جنوبی به برتری رسید و گام به مرحله بعد گذاشت.

نوایی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف نماینده چین خواهد رفت.

حق‌شناس به نیمه نهایی مسابقات پاراتکواندو رسید

حامد حق‌شناس نماینده پاراتکواندو ایران در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم با شکست حریفش به مرحله نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی رسید.

حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریفی از بحرین قرار گرفت و ۲۵ بر ۳ پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این علیرضا بخت در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم با شکست حریف چینی به نیمه نهایی رسیده بود. لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم دیگر نماینده پاراتکواندوی ایران در این روز است که تا دقایقی دیگر به روی شیاپ چانگ می‌رود.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی و سعید صادقیان‌پور صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

تیم دوبل ریکرو مردان ایران فینالیست شد

تیم دوبل ریکرو مردان پارا تیراندازی با کمان ایران با پیروزی قاطع بر تایلند در مرحله‌ی نیمه نهایی به فینال بازی‌های پارا آسیایی هانگژو راه یافت.

مرحله نیمه نهایی دوبل ریکرو مردان پارا تیراندازی با کمان با رقابت بین تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی و تیم تایلند برگزار شد که تیم ایران با برتری قاطع شش بر صفر فینالیست شد.

مهدی مرادی به مدال نقره دست یافت

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در فینال رقابت‌های پرش طول به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.

رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرش طول کلاس T ۱۳ مهدی مرادی به رقابت به حریفانش پرداخت.  

در پایان این رقابت مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲ عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد. ورزشکار ازبکستانی با ۶.۸۸ به مقام قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.

علیرضا زارع چراغ اول طلایی‌هایی روز سوم را روشن کرد رکورد آسیا را نیز شکست

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در ماده ۲۰۰ متر زودتر از رقیبانش از خط پایان عبور کرد و به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کرد.  

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

در ادامه رقابت‌های پاراوومیدانی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی هانگژو آغاز شده است، رقابت فینال ماده ۲۰۰ متر مردان در کلاس T ۳۵ برگزار شد و علیرضا زارع به مدال طلا دست پیدا کرد و رکورد آسیا در این ماده را نیز شکست.

زارع در این رقابت با ثبت زمان ۲۵.۵۱ زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را به گردن آویخت. ورزشکارانی از عراق و هند دوم و سوم شدند.

صعود علیرضا بخت به نیمه نهایی پاراتکواندو

علیرضا بخت ملی‌پوش وزن منفی ۸۰ کیلوگرم پاراتکواندو با شکست حریف چینی به نیمه نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت.

در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو علیرضا بخت ملی‌پوش پاراتکواندو در مرحله یک چهارم نهایی وزن منفی ۸۰ مقابل لی وی هو از چین به روی شیاپ چانگ رفت. او توانست با نتیجه ۱۰ بر یک حریف خود را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در این روز هستند که تا دقایقی دیگر رقابت آن‌ها آغاز خواهد شد.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های آسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آن‌ها تاکنون موفق به کسب دو طلا، دو نقره و سه برنز شده‌اند.

روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی و سعید صادقیان‌پور صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

پرستو حبیبی به مدال نقره رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در فینال رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرتاب وزنه F ۳۲  پرستو حبیبی به رقابت با حریفانش پرداخت.  

در پایان مرحله فینال این مسابقات پرتابی به طول ۵.۴۹ به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کرد. در این بخش ورزشکار اماراتی با ۵.۹۴ عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

پرستو حبیبی پیش از این یک مدال طلا را به خود اختصاص داده بود و این دومین مدال او در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به شمار می‌رود.

تیم دوبل ریکرو بانوان ایران نقره‌ای شد

تیم دوبل ریکرو بانوان پارا تیراندازی با کمان ایران با شکست برابر چین در فینال فینال بازی‌های پارا آسیایی هانگژو به مدال نقره این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم/ زارع: طلایم تقدیم به روح پدر و مادرم +ویدیو

دیدار فینال ریکرو بانوان پارا تیراندازی با کمان چهارمین دوره‌ی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو در حالی بین ایران و چین برگزار شد که تیم ایران با پیروزی بر اندونزی به دیدار پایانی راه یافت و تیم چین هم کره جنوبی را در مرحله نیمه نهایی شکست داده بود.

پاراآسیایی هانگژو؛ باران مدال در روز سوم

در دیدار فینال تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در یک رقابت مهیج و نزدیک در تیر طلایی با نتیجه ۵ بر۴ مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها مغلوب شد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

در ادامه‌ی رقابت‌های امروز، کاروان فرزندان ایران در رشته‌ی پارا تیراندازی با کمان همچنان در دوبل ریکرو مردان و دوبل کامپوند بانوان هم شانس مدال آوری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی