تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
یادداشتی از غلامحسین کرباسچی

شعری که قافیه نداشت

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن درباره احکام سنگین برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو خبرنگاری که از یک سال پیش در بازداشت هستند، نوشت: باید این را بگویم که در روند پیگیری پرونده، از سوی مقامات قضایی هیچ‌وقت مرا در ارتباط با پرونده الهه محمدی قانع نکردند و خودم بار‌ها این موضوع را از سوی افرادی در وزارت اطلاعات پیگیری کردم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم. بعدا خبر آوردند که این پرونده ارتباطی به ماجرای مهسا امینی ندارد و مربوط به قبل است. حالا این سوال پیش می‌آید که اگر مربوط به قبل است چرا همزمان با جریان مهسا امینی مطرح شد؟ وقتی این موضوع را جویا شدم گفتند شعری گفته‌اند و حالا در قافیه‌اش مانده‌اند.

کد خبر: ۱۵۷۵۱۶
۱۲:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲

کرباسچی

دیدارنیوز: «با جوسازی‌ها و انتشار چندین ویدئو به‌گونه‌ای القا می‌شود که این افراد خطرناک بوده‌اند.»

کرباسچی در هم‌میهن نوشت: «در ارتباط با پرونده‌های الهه محمدی و نیلوفر حامدی مشخص نیست که چه میزان از حکم داده‌شده قرار است نهایی شود، اما امیدواریم که رای داده‌شده، نظر نهایی قوه قضائیه نباشد و در دادگاه تجدیدنظر دقت بیشتری به موازین حقوقی و انصاف صورت گیرد. آقای اژه‌ای در این پرونده ورود کند چراکه به‌طور دائم می‌گوید که باید در دستگاه قضا عدالت برقرار باشد. به هر حال روند دادرسی در قوه قضائیه به‌صورتی است که طی مراحلی یک حکم متقن و قطعی می‌شود و حالا هم چنین انتظاری می‌رود.

باید این را بگویم که در روند پیگیری پرونده، از سوی مقامات قضایی هیچ‌وقت مرا در ارتباط با پرونده الهه محمدی قانع نکردند و خودم بار‌ها این موضوع را از سوی افرادی در وزارت اطلاعات پیگیری کردم، اما به نتیجه‌ای نرسیدیم. بعداً خبر آوردند که این پرونده ارتباطی به ماجرای مهسا امینی ندارد و مربوط به قبل است. حالا این سوال پیش می‌آید که اگر مربوط به قبل است چرا همزمان با جریان مهسا امینی مطرح شد؟ وقتی این موضوع را جویا شدم گفتند شعری گفته‌اند و حالا در قافیه‌اش مانده‌اند. البته من متن حکم را ندیده‌ام و آنچه در رسانه‌های مربوط به قوه قضائیه منتشر شده تبلور مسائل مربوط به جریان مهسا امینی است. البته نمی‌دانم استنادات حقوقی آن چطور بوده، اما با جوسازی‌ها و انتشار چندین ویدئو به‌گونه‌ای القا می‌شود که این افراد خطرناک بوده‌اند.

اگر موضوع مربوط به قبل از جریان مهسا امینی است و این افراد هم آنقدر خطرناک بوده‌اند که باید چنین مجازاتی برایشان در نظر گرفته می‌شد، چرا زمانی‌که خانم محمدی در روزنامه هم‌میهن مشغول به کار شد، یک نفر هم به ما تذکر نداد که ایشان را در یک روزنامه رسمی به کار نگیریم؟ حتی بعد از یک بار بازجویی قرار بود از ایشان تعهد گرفته شود. اگر ایشان اینقدر خطرناک‌اند چطور می‌خواستند فقط یک تعهد از او بگیرند؟ اگر طوری که آن‌ها در این کلیپ‌ها می‌گویند خطرناک بوده‌اند چرا تا آن موقع آزاد بودند؟

از نظر من این پرونده اشکالات زیادی دارد؛ از یک سو به تاکید رئیس قوه قضائیه طی تذکرات متعدد به قضات، «نباید متهمان بیش از اندازه در زندان بمانند.»، اما در ارتباط با پرونده الهه محمدی دیدیم که این اتفاق افتاد و ایشان می‌توانست تا زمان قطعی شدن حکم در زندان نباشد. از سوی دیگر این نحوه برخورد با خبرنگاران، بر روحیه سایر خبرنگاران هم تاثیر می‌گذارد، درحالی‌که اژه‌ای همواره تاکید دارد ارتباط‌شان با اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های غیردولتی ادامه‌دار باشد و این موضوع را به‌طور مرتب پیگیری می‌کند. بر همین اساس امیدواریم که این حکم‌های داده‌شده به سرنوشت منطقی‌تری منتهی شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی