تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
قالیباف مطرح کرد

اساسنامه تشکیل سازمان ملی مهاجرت باید به تصویب مجلس برسد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: دولت اساسنامه تشکیل این سازمان را تنظیم می‌کند و این اساسنامه باید به تصویب مجلس برسد.

کد خبر: ۱۵۷۴۷۹
۱۷:۵۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

اساسنامه تشکیل سازمان ملی مهاجرت باید به تصویب مجلس برسد

دیدارنیوز: قالیباف، رئیس مجلس گفت: اساسنامه تشکیل سازمان ملی مهاجرت باید به تصویب مجلس برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان با تشکیل سازمان ملی مهاجرت در لایحه برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد که دولت اساسنامه تشکیل این سازمان را تنظیم می‌کند و این اساسنامه باید به تصویب مجلس برسد.

محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس و بررسی ماده ۸۶ لایحه برنامه هفتم توسعه که به تشکیل سازمان ملی مهاجرت باز می‌گشت، تاکید کرد: با توجه به موافقت نمایندگان با تشکیل سازمان ملی مهاجرت، دولت اساسنامه آن را تنظیم می‌کند، اما این اساسنامه و چهارچوب اختیارات و وظایف این سازمان باید به تصویب مجلس برسد؛ بنابراین از موارد دیده شده در بند‌های ب تا ث ماده ۸۶ لایحه برنامه هفتم توسعه که به ساز وکار اداره و وظایف و اختیارات سازمان ملی مهاجرت باز می‌گردد، عبور می‌کنیم تا در چهارچوب اساسنامه تشکیل این سازمان به تصویب مجلس برسد.

در بند‌های «ب» تا «ث» ماده ۸۶ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است که:

ب- با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظورمدیریت و هدایت هوشمند گردش مهاجرین و اتباع بیگانه در کشور، نسبت به ایجاد کارت هوشمند با رعایت قوانین و مقررات، به صورت یکتا و چندکاربردی (هویتی، اعتباری، ارتباطی، گذرنامه‌ای و بیمه ای) تا پایان سال دوم برنامه اقدام کند.

پ- به منظور تسهیل در بازگرداندن مهاجرین و اتباع بیگانه غیرمجاز و ایجاد تعادل آمایشی در سطح کشور، نسبت به طراحی ساز و کار شناسایی و تعیین تکلیف آنان ظرف ششماه پس از ابلاغ این قانون اقدام کند.

ت- با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، نسبت به ساماندهی زنان بی سرپرست، ایتام و معلول مهاجرین و اتباع بیگانه نیازمند از محل کمک‌های بین المللی و بشردوستانه با رعایت مقررات مربوط به صورت متمرکز از طریق سامانه در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام نماید. آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون، تهیه میشود و به تصویب هیأت وزیران میرسد.

ث- با همکاری سازمان ظرف شش ماه پس ازابلاغ این قانون، نسبت به تهیه آیین نامه اجرائی ساماندهی مهاجرین خارجی اقدام کرده و آن را به تصویب هیأت وزیران برساند.

تبصره -۱ قوه قضائیه مکلف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون، امکان ثبت اتباع بیگانه که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند و دارای شماره اختصاصی اتباع بیگانه هستند را در سامانه ثنا فراهم کند. خدمات ثنا در مدت اقامت قانونی تبعه بیگانه باید به وی ارائه شود.

تبصره -۲ پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم درکشور، از جمله مهاجران گروهی مورد تأیید دفتر اتباع خارجی وزارت کشور، الزامی است. شیوه دریافت حق بیمه و برخورداری از یارانه دولت برای تأمین حق بیمه براساس آئین نامه اجرایی است که به پیشنهاد سازمان بیمه سلامت ایران و با همکاری سازمان و وزارت کشور ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. حکم این تبصره نافی حکم ماده (۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی