تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مهدی چمران مطرح کرد

تبریک به مردم بابت واردات واگن مترو!

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، قرارداد واردات واگن مترو را به مردم تبریک گفت و اظهار داشت: البته تبریک واقعی به مردم زمانی خواهد بود که واگن‌ها وارد خطوط شوند.

کد خبر: ۱۵۷۴۵۶
۱۱:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲

تبریک به مردم بابت واردات واگن مترو!

دیدارنیوز: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران قرارداد واردات واگن مترو را به مردم تبریک گفت!

رئیس شورای شهر تهران از انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به کشور خبر داد و گفت: همچنین قرار بود تحویل واگن‌های مترو ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی‌های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت.

مهدی چمران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این روز‌ها اتفاقات بزرگی برای تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی رقم خورده است، افزود: گزارشات نهایی پس از بازگشت شهردار تهران به پایتخت ارائه خواهد شد. از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و مقرر شده بود ۲۰۰۰ دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که ۱۰۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

وی افزود: اولین تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود که از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس جمهور چین نیز در سفر خود به ایران قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت‌ها خوانده بود؛ اما به دلیل عدم پیش پرداخت عملیاتی نشده بود و در دوره ششم که آغاز شد عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد افزود: جلسات مختلف و تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و نهایتا پس از مدت‌ها دو ماه پیش این تلاش‌ها به بار نشست و پیش پرداخت از سوی بانک شهر انجام و قرارداد منعقد شد. نهایتا جمعه گذشته نیز با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن‌ها رسما آغاز شد که این موضوع را باید به مردم شهر تهران تبریک گفت. البته تبریک واقعی به مردم زمانی خواهد بود که واگن‌ها وارد خطوط شوند.

وی ادامه داد: حمایت‌ها و همکاری‌هایی که در تمام مراحل دولت و رئیس جمهور از این موضوع داشت قابل تقدیر است. رئیس جمهور به ما قول دادند تامین واگن‌ها را پیگیری کنند که این پیگیری نهایتا عملیاتی شد.

چمران تاکید کرد: ما به اتوبوس‌ها نیز به ویژه اتوبوس‌های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات در این حوزه به کجا می‌انجامد. در تماس‌های تلفنی گفتیم که ۷۹۱ واگن به ۱۰۵۰ دستگاه برسد تا بخش عمده‌ای از نیاز حمل و نقل را برآورده کنیم. امیدواریم این نیاز‌ها جبران شود تا شرمنده مردم نباشیم. مردم در باران، آفتاب و گرما با اتلاف وقت در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند و شرمنده‌ایم که ۱۰ سال است به تهران اتوبوس داده نشده است. در سال اول این کمبود احساس نمی‌شود و حالا که ۱۰ سال گذشته این کمبود قابل لمس شده است.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد‌های مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس‌ها به موقع تحویل داده شود افزود: امیدواریم جهادی عمل شود تا هر چه سریعتر اتوبوس‌ها تحویل داده شود.

به گفته چمران، قرار بود تحویل واگن‌های مترو هم ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی‌های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت. موضوع دیگر که خبر خوشی است برای ما این بود که تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شورایاران دعوت کرد تا برای شرکت در انتخابات ناظرین شورا در محلات نام نویسی کنند و در هیات امنای محلات عضو شوند.

وی تاکید کرد: شهر را نباید جناح‌های سیاسی اداره کنند. این شهر باید از سوی متخصصین اداره شود. تصمیمات و اقدامات به مرور زمان نتیجه می‌دهد و این نشان می‌دهد که برنامه‌ها باید بلند مدت و آینده نگر باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی