تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

پیام رئیسی به همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌و‌کارهای کوچک

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در پیامی به همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌و‌کار‌های کوچک نوشت: دولت به حوزه فرهنگ، همچون سایر حوزه‌ها نگاه تحولی داشته است.

کد خبر: ۱۵۷۳۵۱
۱۱:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲

پیام رئیسی به همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌و‌کارهای کوچک

دیدارنیوز: رئیس جمهور تصریح کرد: تعریف نقش کتابخانه‌های عمومی در فضای کسب‌وکار، یکی از مواردی است که به منظور کمک به تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور اتخاذ شده و توانسته با طراحی مناسب و انجام فعالیت‌های علمی و عملیاتی، خدمات ارزشمندی را به فعالان کسب‌و‌کار ارائه کند.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی به همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌و‌کار‌های کوچک اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این همایش از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با همکاری نهاد علم و نهاد فرهنگ در قامتی بین‌المللی شکل گرفته است، بتواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه اجتماعی کتابخانه‌های عمومی باشد.

متن کامل پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کتابخانه‌های عمومی، به دلیل برخورداری از شبکه گسترده و منسجم، پشتوانه غنی میراث گرانبار کتاب و کتاب‌خوانی در ایران اسلامی و مصداق بارز حضور فرهنگ در حوزه عمومی بوده و همچنین فرصتی برای ارائه خدمت و ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق نقش‌آفرینی در همه بستر‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی برای «همه مردم» است.

دولت مردمی از آغاز فعالیت، به حوزه فرهنگ، همچون سایر حوزه‌ها نگاه تحولی داشته است. اولویت نخست این نگاه تحولی، اهتمام به پویایی «نهضت کتابخوانی» و «توسعه خدمات بر پایه نیاز جامعه» است که وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است.

در این راستا تعریف نقش کتابخانه‌های عمومی در فضای کسب‌وکار، یکی از مواردی است که به منظور کمک به تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور اتخاذ شده و توانسته است با طراحی مناسب و انجام فعالیت‌های علمی و عملیاتی، خدمات ارزشمندی را به فعالان کسب‌و‌کار ارائه کند.

هر چند همواره اهمیت «فرهنگ و اخلاق کسب وکار» مورد توصیه تعالیم انسان‌ساز اسلام بوده است، اما در زمانه ما به دلیل شرایط خاص اقتصادی و هجمه‌های فراوان نظام سلطه، این مسئله اهمیت بیشتری دارد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان ابتدای سال خود فرمودند: «در سال ۱۴۰۲ هم مسئله اصلی ما مسئله اقتصاد است»؛ لذا در فضای کنونی که بنا به ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، کسب‌وکار‌های کوچک حول محور ایده‌های نوین و گروه‌های جوان شکل می‌گیرند و جامعه به‌سوی کسب‌وکار‌های کوچک پیش می‌رود، با مجموعه‌ای از نیاز‌ها روبه‌رو هستیم و پیشگامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه شایسته قدردانی است و می‌تواند نقش مهمی را در انتقال تجارب شغلی و حرفه‌ای برای جامعه و دوستداران پدیده‌های کارآفرینی ملی و بین‌المللی ایفا کند و زمینه‌ساز اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در کشور باشد.

امیدوارم برگزاری این همایش از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با همکاری نهاد علم و نهاد فرهنگ در قامتی بین‌المللی شکل گرفته است، بتواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه اجتماعی کتابخانه‌های عمومی باشد و ضمن تبیین مسیر‌های پیش‌روی کتابخانه‌های عمومی در کمک به کسب‌وکار‌های کوچک، به شکل‌گیری گفتگو‌های علمی بین‌المللی در این زمینه کمک کند. بی‌شک این اقدام هوشمندانه، نیازمند مشارکت گسترده پژوهشگران، اندیشمندان، مدیران وکتابداران است تا با ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی خود، یاری‌گر اقتصاد ملی و کتابخانه‌های عمومی باشند.

در پایان با قدردانی از همه دست­اندرکاران برگزاری این همایش و حضار گرامی، امیدوارم دستاورد‌ها و برکات این همایش که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر مقدس مشهد برگزار می‏‌گردد، موجب رونق کسب‏وکار‌های کوچک در اقصی نقاط کشور و به‌‏ویژه مناطق محروم با بهره‌مندی از امکانات و منابع انسانی و فضا و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی گردد و در کنار این کوشش رفیع، حس همیاری‌های فرهنگی از طریق اقتصادی، از بستر کتابخانه عمومی به جوانان این مرز و بوم انتقال یابد.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی