تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

رفع‌نشدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران/ کنعانی: این اقدام نقض صریح تعهدات است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تصمیم شورای وزیران اروپا برای اجرانکردنِ تعهدات برجامی در رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت: این اقدام شورای اتحادیه اروپا، نقض صریح تعهدات اتحادیه و سه کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی توام با سوء نیت است.

کد خبر: ۱۵۷۲۷۸
۱۹:۰۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

کنعانی

دیدارنیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت: چنین اقدامی، با ادعا‌ها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی مبنی بر تعهد به اجرای کامل برجام مغایرت دارد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تصمیم شورای وزیران اتحادیه اروپا در عدم اجرای تعهدات این اتحادیه در سال هشتم اجرای برجام واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی، در واکنش به تصمیم شورای اتحادیه اروپا برای عدم اجرای تعهدات این اتحادیه در موعد سال هشتم اجرای برجام مصادف با ۲۶ مهر ۱۴۰۲ (برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳)، اظهار داشت: این اقدام شورای اتحادیه اروپا، نقض صریح تعهدات اتحادیه و سه کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی توام با سوء نیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت این تصمیم، آن را عملی یکجانبه، غیرقانونی و از لحاظ سیاسی غیرقابل توجیه دانست.

کنعانی تاکید کرد: چنین اقدامی، با ادعا‌ها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی مبنی بر تعهد به اجرای کامل برجام مغایرت دارد.

خاطرنشان می‌سازد وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از این، با ارسال دو نامه خطاب به جوزپ بورل، در ظرفیت وی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، مبانی غیرقانونی بودن قصد سه کشور اروپایی و متعاقباً تصمیم اتحادیه اروپا برای عدم انجام تعهدات سال هشتمی خود را تشریح و مواضع کشورمان را در این خصوص، به اطلاع سایر اعضای برجام رسانده است.

به نقل از بی بی سی، اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران را که قرار بود ۲۷ مهرماه لغو شود، همچنان برقرار نگه خواهد داشت.

در صورت اجرای برجام، با لغو این تحریم در شورای امنیت، اتحادیه اروپا هم باید از تصمیم شورا پیروی و تحریم تسلیحاتی علیه ایران را رفع می‌کرد، اما اینک به طور جداگانه از شورای امنیت، این تحریم‌ها را علیه ایران حفظ خواهد کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «شورای اروپا اقدام حقوقی برای ابقای تحریم‌هایی را تصویب کرده که سازمان ملل متحد به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک سپاه پاسداران برای افراد و نهاد‌هایی دخیل یا وابسته اعمال کرده است.»

«شورا توافق کرد که اقدامات فردی و بخشی را تحت نظام فعلی تحریم‌های اتحادیه اروپا حفظ کند از جمله آن‌هایی که به گسترش هسته‌ای ایران و همچنین تسلیحات و تحریم‌های و موشکی مربوط می‌شود.»

این اتحادیه تاکید کرد تحریم جدیدی را برای ایران در نظر نگرفته است و تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا پس از برجام لغو کرد به قوت خود باقی می‌مانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی