تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عمویی به گزارش امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اشاره کرد

حامیان اسرائیل شگفت‌زده شده‌اند

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آنچه که قطعی است و وزیر امور خارجه در گزارش خود به آن اشاره کرد آن است که حامیان اسرائیل به شدت از عملیات شگفت زده شده و امروز نیز به شدت نگران باز شدن جبهه‌های دیگر است. البته تمام جریانات مقاومت در سراسر منطقه نیز با آمادگی کامل تمام سناریو‌های ممکن را در دستور کار دارد.

کد خبر: ۱۵۷۲۶۸
۱۷:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

حامیان اسرائیل شگفت‌زده شده‌اند

دیدارنیوز: سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: طبق گزارش وزیر خارجه در فراکسیون انقلاب اسلامی، حامیان اسرائیل به شدت از عملیات طوفان الاقصی شگفت‌زده شده و امروز نیز به شدت نگران باز شدن جبهه‌های دیگر است. تمام جریانات مقاومت در سراسر منطقه نیز با آمادگی کامل تمام سناریو‌های ممکن را در دستور کار دارد.

ابوالفضل عمویی در تشریح نشست فوق‌العاده فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: جلسه فوق العاده فراکسیون انقلاب اسلامی با حضور وزیر امور خارجه به منظور بررسی آخرین تحولات منطقه و علمیات طوفان الاقصی تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه امیرعبداللهیان ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین از روز ابتدایی نبرد طوفان الاقصی بیان کرد که براساس آنچه رهبران محور مقاومت مطرح کردند، عملیات با یک طراحی و برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده انجام شده و اهداف آن محقق شده است؛ این عملیات بی نظیر پس از ۱۹۴۸ بود که همه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آن را شگفت زده کرده و دیوار یک میلیارد دلاری امنیتی اسرائیلی بر دور نوار غزه را فرو ریخت.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی درخصوص چرایی این عملیات و ابعاد نظامی و امنیتی آن گفت که گروه‌های مقاومت محاصره ۱۶ ساله علیه غزه و برنامه اسرائیل برای یهودی سازی همه سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف و همچنین وجود ۶ هزار اسیر فلسطینی غیرنظامی از کودک و زن در زندان‌های رژیم را بخشی از دلایل شکل گیری عملیات طوفان الاقصی می‌دانند. همچنین براساس برآورد‌های اطلاعاتی جریان مقاومت اسرائیل به دنبال یهودی سازی کرانه باختری و محو فلسطین بوده است.

عمویی با اشاره به تاثیرات عملیات بزرگ مقاومت در منطقه گفت: طوفان الاقصی اثبات کرده مقاومت و فلسطین زنده است و حذف شدنی نیست و براساس برآورد‌های اولیه تلفات اسرائیل بیش از آنچه صهیونیست‌ها در رسانه‌ها اعلام کرده اند، بوده است. همچنین توان عملیاتی نیرو‌های مقاومت همچنان در سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های یهودی نشین ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آنچه که قطعی است و وزیر امور خارجه در گزارش خود به آن اشاره کرد آن است که حامیان اسرائیل به شدت از عملیات شگفت زده شده و امروز نیز به شدت نگران باز شدن جبهه‌های دیگر است. البته تمام جریانات مقاومت در سراسر منطقه نیز با آمادگی کامل تمام سناریو‌های ممکن را در دستور کار دارد.

کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال غزه است

عمویی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه گفت: طبق گزارش وزیر امور خارجه از روز‌های ابتدایی نبرد، کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال به غزه است و این کمک‌ها کاملا بشردوستانه و براساس قوانین بین المللی است. همچنین گفتگو‌های دیپلماتیک برای توقف تهاجم علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان ادامه دارد و در همین چارچوب با سران اروپایی و همچنین سران کشور‌های اسلامی گفتگو‌هایی صورت گرفته است البته مقاومت همچنان آماده و ایستاده برای نبرد در مقابل اسرائیل برای رسیدن به اهداف ترسیمی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی