تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هشدار بارش‌های سیل‌آسا در سواحل دریای خزر

هواشناسی؛ ناپایداری جوی کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر از شکل‌گیری ناپایداری جوی در اکثر مناطق کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۷۲۲۹
۰۸:۲۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

هواشناسی؛ ناپایداری جوی کشور را فرا می‌گیرد

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو باعث شکل‌گیری ناپایداری در مناطق مختلف کشور می‌شود.

امروز سه‌شنبه، در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و برخی مناطق نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. امروز دریای خزر مواج شده و در مناطق ساحلی دریا کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است. روز جمعه گستره بارندگی به کل سواحل شمالی کشیده می‌شود و بعدازظهر در مناطقی از جنوب غرب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در مناطقی از جنوب شرق در ارتفاعات واقع در استان‌های فارس و یزد نیز بارش پیش‌بینی شده است. در ضمن طی روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه وزش باد شدید و گردوخاک را در شرق کشور پیش بینی شده و دریای خزر در روز‌های سه‌شنبه و جمعه مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵: گیلان، گلستان، غرب مازندران.

اثر مخاطره: اختلال در سفر‌های بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ریلی.

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی