تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای مالزیایی

مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگو با زمبری عبد القادر وزیر امور خارجه مالزی اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه و پایان دادن به محاصره انسانی است.

کد خبر: ۱۵۷۲۲۶
۲۰:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی است

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با زمبری عبد القادر وزیر امور خارجه مالزی پیرامون آخرین تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، وزیر امورخارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه تاکید کرد، تداوم جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و نسل کشی توسط اسرائیل حد و مرزی ندارد و این رژیم بیمارستان کودکان غزه را با بمب‌های فسفری ویران و کودکان بستری در بیمارستان را قتل عام کرده است.

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در جده بیان داشت، در حال حاضر مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه و پایان دادن به محاصره انسانی است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده با دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر کل صلیب سرخ توجهات را به وخامت اوضاع انسانی در غزه جلب کرد و ضرورت گشودن کریدور برای ارسال کمک‌های فوری انسانی به غزه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این تماس تلفنی هر گونه کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان را محکوم کرد.

وی ضمن تشکر از مواضع کشورمان، بر ضرورت همکاری با سایر کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید و برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

زمبری عبد القادر اذعان داشت ضروریست مسیر‌های تامین کمک‌های انسان دوستانه از جمله آب، برق، دارو و غذا به غزه باز باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی