تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اتحاد غیر رسمی علیه ایالات متحده

سفر به چین؛ هدف «پوتین» چیست؟

سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین قرار است این هفته انجام شود؛ آن هم در حالی که پکن دوباره بر حمایت اقتصادی و دیپلماتیک از روسیه تاکید کرده است.

کد خبر: ۱۵۷۱۸۶
۱۰:۵۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

سفر به چین؛ هدف «پوتین» چیست؟

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین این هفته با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار خواهد کرد تا به این ترتیب مشارکتی را که میان دو رقیب استراتژیک بزرگ ایالات متحده ایجاد شده، تعمیق ببخشد.

قرار است پوتین در نشست دو روزه کمربند و جاده که طی روز‌های ۱۷ تا ۱۸ اکتبر به میزبانی پکن برگزار خواهد شد، شرکت کند.

این اولین سفر رئیس جمهوری روسیه به خارج از مرز‌های اتحاد جماهیر شوروی پیشین، از زمان صدور حکم بازداشتش از سوی دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه است که در ماه مارس گذشته به اتهام خارج کردن غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی در شرق اوکراین و انتقال اجباری آن‌ها به خاک روسیه صادر شده است.

پوتین در حالی با رهبران چین دیدار خواهد کرد که پکن بر حمایت اقتصادی و دیپلماتیک خود از مسکو در طول جنگش با اوکراین تاکید کرده است.

با این وجود، اتحاد غیر رسمی آن‌ها علیه ایالات متحده و دیگر کشور‌های دموکراتیک، در حالی شکل گرفته که اکنون اتخاذ موضع برای چین با توجه به جنگ اسرائیل و حماس پیچیده شده است.

چین همواره تلاش کرده روابطش را با اسرائیل، با توجه به روابط اقتصادی پکن با ایران و سوریه که به‌شدت مورد حمایت روسیه هستند، متعادل کند.

سفر پوتین همچنین اقدامی نمایشی برای حمایت از پروژه کمربند و جاده است که شی جین پینگ با هدف ایجاد زیرساخت‌ها در دیگر کشور‌های منطقه و گسترش نفوذ چین در خارج از این کشور در دست اجرا دارد.

اگرچه زمان دقیق سفر پوتین اعلام نشده، اما مقامات چینی می‌گویند که او احتمالا اواخر روز دوشنبه وارد این کشور می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی