تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با انتخاب حزب جمهوری‌خواه

«جردن» کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا شد

جمهوری‌خواهان آمریکا در جریان رای‌گیری داخلی، جیم جردن نماینده مجلس نمایندگان را به عنوان کاندیدای جدید خود برای سمت ریاست این مجلس انتخاب کردند.

کد خبر: ۱۵۷۰۵۷
۰۸:۵۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲

«جیم جردن» رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد

دیدارنیوز: «جیم جردن» به عنوان کاندیدای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا معرفی شد

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیم جردن از اوهایو اکنون تلاش خواهد کرد تا پیش از رای گیری در صحن مجلس نمایندگان که ممکن است به روز‌های آینده کشیده شود، همکاران خود را از اکثریت حزب جمهوری خواه در مجلس که به شدت دچار اختلاف نظر شده‌اند، حول پیشنهاد خود متحد کند.

جمهوری خواهان مجلس به شدت بر سر اینکه چه کسی را برای جایگزینی کوین مک کارتی و مسیر آینده حزب خود انتخاب کنند، کشمکش دارند. این بن بستی که اکنون در دومین هفته خود قرار دارد، مجلس را به هرج و مرج کشانده و همه کار‌های دیگر را متوقف کرده است.

مک کارتی که پیش از این رئیس مجلس نمایندگان بود، پیش از این رای گیری گفت: فکر می‌کنم جردن کار بسیار بزرگی انجام می‌دهد. ما باید به مسیر اصلی خودمان برگردیم.

توجهات به سرعت به جردن که رئیس کمیته قضائی و بنیانگذار گروه تندرو آزادی است به عنوان کاندیدای احتمالی بعدی پس از آن معطوف شد که "استیو اسکالیس"، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان به طور ناگهانی به پیشنهاد خود برای کاندیداتوری رئیس مجلس پایان داد، چون متوجه شد که اپوزسیون حاضر به حمایت از او نیستند.

برکناری تاریخی مک کارتی - در حالی‌که پیش از این هیچ رئیس دیگری از مجلس نمایندگان آمریکا برکنار نشده بود - پس از آن رخ داد که کنگره به یک بسته بودجه داخلی اضطراری برای جلوگیری از تعطیلی دولت رای داد. در این بودجه ۴۵ روزه که برای ادامه کار دولت در نظر گرفته شد، هیچ کمکی به اوکراین ارائه نشده است.

مطلب مرتبط:

اتفاق تاریخی در آمریکا؛ رئیس مجلس نمایندگان برکنار شد

دلایل برکناری مک‌کارتی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا/ ترامپ بر آشفت!

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی